Ikea eller inte ikea
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Ikea eller inte ikea

    Hade tänkt ta mig en tur dit nu, så att jag anländer då de öppnar. Men jag har ont i magen. Jag har det ibland på morgonen (inte så ofta, men återkommande), jag vet att det går över efter några toalettbesök, men innan dess är jag inte mycket att hänga i julgranen. Lyckades med nöd och näppe köra barnen i tid till skolan, men följde för en gångs skull inte med dem till grinden. Jag tror de hittade de sista 100 metrarna själva. Nu tycker jag lite synd om mig själv.
  2. 1
    Ikea eller inte ikea Hade tänkt ta mig en tur dit nu, så att jag anländer då de öppnar. Men jag har ont i magen. Jag har det ibland på morgonen (inte så ofta, men återkommande), jag vet att det går över efter några toalettbesök, men innan dess är jag inte mycket att hänga i julgranen. Lyckades med nöd och näppe köra barnen i tid till skolan, men följde för en gångs skull inte med dem till grinden. Jag tror de hittade de sista 100 metrarna själva. Nu tycker jag lite synd om mig själv.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Trist med magbesvär. Det kanske släpper snabbare idag, så du hinner en sväng till stora varuhuset.
    Tjejerna klarade garanterat den sista biten till skolan.
    Kram!
  4. 2
    Trist med magbesvär. Det kanske släpper snabbare idag, så du hinner en sväng till stora varuhuset.
    Tjejerna klarade garanterat den sista biten till skolan.
    Kram!
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Tråkigt med magont. är du kanske överkänslig mot något? Kan ju vara värt att avstå från något du misstänker ett tag för att bli av med det. Magont påpverkar ju hela välbefinnandet.

    Jag har kollat på IKEA på webben för att se om jag vill ha något därifrån till mitt nya kontor. Låter så bra. Mitt kontor. Jag tycker ju inte om att trängas så jag får se när jag kan åka dit. Jag har kollat på Blocket, men hittade inget jag inte måste måla om för att trivas med. Just bordet jag ska jobba vid måste ha rätt höjd för ryggens skull.

    Idag är jag hemma med snporiga Bröderna Bus. Jag ska försöka ha en kravlös dag. Leka lite Star Wars kommer jag väl inte undan , men jag ska försöka att inte bli stressad över att jag borde.. städa etc. Maken behöver nog inte jobba så mycket i helgen, för första gången på 2 månader. Ser fram emot en _riktigt_ helg!
  6. 3
    Tråkigt med magont. är du kanske överkänslig mot något? Kan ju vara värt att avstå från något du misstänker ett tag för att bli av med det. Magont påpverkar ju hela välbefinnandet.

    Jag har kollat på IKEA på webben för att se om jag vill ha något därifrån till mitt nya kontor. Låter så bra. Mitt kontor. Jag tycker ju inte om att trängas så jag får se när jag kan åka dit. Jag har kollat på Blocket, men hittade inget jag inte måste måla om för att trivas med. Just bordet jag ska jobba vid måste ha rätt höjd för ryggens skull.

    Idag är jag hemma med snporiga Bröderna Bus. Jag ska försöka ha en kravlös dag. Leka lite Star Wars kommer jag väl inte undan , men jag ska försöka att inte bli stressad över att jag borde.. städa etc. Maken behöver nog inte jobba så mycket i helgen, för första gången på 2 månader. Ser fram emot en _riktigt_ helg!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Jag tycker du ska aka till Ikea. Lite svenska bakverk i kaffeterian muntrar alltid upp. Jobbigt med ont i magen.
  8. 4
    Jag tycker du ska aka till Ikea. Lite svenska bakverk i kaffeterian muntrar alltid upp. Jobbigt med ont i magen.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Jag röstar för IKEA! Trist med ond mage bara, förhoppningsvis släpper det snart. Jag tror helt klart att ett palatsbesök skulle pigga upp dig lite. Du får ta det lugnt och börja med en fika.
  10. 5
    Jag röstar för IKEA! Trist med ond mage bara, förhoppningsvis släpper det snart. Jag tror helt klart att ett palatsbesök skulle pigga upp dig lite. Du får ta det lugnt och börja med en fika.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    "Mitt kontor" låter jättebra .

    Här borde också städas, men nu måste jag göra annat, eftersom jag roat (?) mig ikea på förmiddagen. Gubben var så avundssjuk när han åkte i morse "åh, du har en hel dag hemma" (att göra ingenting på?) - talade inte om att jag tänkte ta en tur till palatset.

    Skönt att maken din äntligen kan ta det lite lugnt en helg, ha det riktigt trevligt - och strunta i städningen .
  12. 6
    "Mitt kontor" låter jättebra .

    Här borde också städas, men nu måste jag göra annat, eftersom jag roat (?) mig ikea på förmiddagen. Gubben var så avundssjuk när han åkte i morse "åh, du har en hel dag hemma" (att göra ingenting på?) - talade inte om att jag tänkte ta en tur till palatset.

    Skönt att maken din äntligen kan ta det lite lugnt en helg, ha det riktigt trevligt - och strunta i städningen .
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Drack bara en snabb kopp gratis-te i kafeterian. Vet inte ens om de har några svenska bakverk...
    Magontet har gått över. Det brukar vara så. Trist så länge det varar, men sedan bortglömt.
  14. 7
    Drack bara en snabb kopp gratis-te i kafeterian. Vet inte ens om de har några svenska bakverk...
    Magontet har gått över. Det brukar vara så. Trist så länge det varar, men sedan bortglömt.
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8
    Tack för kramen, du är allt bra rar du! Jo då, det riktiga magonda släppte rätt snabbt, så jag borde inte klaga, men det är irriterande när det händer. Särskilt när det känns som man inte kan lämna toaletten just när man måste (som att köra barn i rätt tid).
    Hur har du det, är det snart läge att byta arbetsplats igen ? Och hur går det med huset ? Har ni redan fått tillträde ?
  16. 8
    Tack för kramen, du är allt bra rar du! Jo då, det riktiga magonda släppte rätt snabbt, så jag borde inte klaga, men det är irriterande när det händer. Särskilt när det känns som man inte kan lämna toaletten just när man måste (som att köra barn i rätt tid).
    Hur har du det, är det snart läge att byta arbetsplats igen ? Och hur går det med huset ? Har ni redan fått tillträde ?

Liknande trådar

  1. Ikea tänker genus - eller inte
    By lisalei in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 23:56
  2. IKEA eller städa
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 10:48
  3. Barnstol- IKEA. IKEA hade för ngt
    By Guinan in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 10:25
  4. Heja IKEA! *lskar IKEA, ni är
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 20:02
  5. Ikea eller Epoq kök?
    By Anna in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 07:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar