Lärt sig läsa
_0405 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Lärt sig läsa

    Vår 5-åring har lärt sig läsa! Han bara letar efter ord som han kan försöka läsa. Det är så kul!!! Reklambladen är verkligen roliga att försöka läsa på. Tur att storasyster läser på allt så att hans intresse har väckts.

    Ha en God Jul Kram på er all med en -04a
  2. 1
    Lärt sig läsa Vår 5-åring har lärt sig läsa! Han bara letar efter ord som han kan försöka läsa. Det är så kul!!! Reklambladen är verkligen roliga att försöka läsa på. Tur att storasyster läser på allt så att hans intresse har väckts.

    Ha en God Jul Kram på er all med en -04a
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Skoj med ett så stort intresse! Thora går i kindergarten och där lär de sig att läsa (det är som svensk förstaklass), men hon har inte kommit så långt med det ännu.

    God Jul till er också!
  4. 2
    Skoj med ett så stort intresse! Thora går i kindergarten och där lär de sig att läsa (det är som svensk förstaklass), men hon har inte kommit så långt med det ännu.

    God Jul till er också!
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Vad roligt! Minns själv hur det var när jag började läsa - jag läste på allt och blev bilsjuk eftersom jag läste på alla vägskyltar... *s*
    Elias läser inte men han skriver. Han kan ljuda fram nästan alla ord - kom ner från rummet här om dagen med en bok han gjort där alla veckans dagar överst på varje papper och som han nu använder som dagbok, helt på egen hand. Läsa kan han dock inte, lite kul, man tror ju att läsa och skriva ska gå någorlunda hand i hand..!
  6. 3
    Vad roligt! Minns själv hur det var när jag började läsa - jag läste på allt och blev bilsjuk eftersom jag läste på alla vägskyltar... *s*
    Elias läser inte men han skriver. Han kan ljuda fram nästan alla ord - kom ner från rummet här om dagen med en bok han gjort där alla veckans dagar överst på varje papper och som han nu använder som dagbok, helt på egen hand. Läsa kan han dock inte, lite kul, man tror ju att läsa och skriva ska gå någorlunda hand i hand..!
  7. Jenny m Molly o Max
    #4
    Vilken duktig liten kille du har!!! Imponerande...
    Molly ljudar mycket och vill gärna kunna läsa, men det har inte riktigt släppt ännu, men det kommer nog.
    Räkna däremot är hon en hejjare på och slår alla rekord på dagis!

    God Jul på dig med och ett härligt nytt år!
  8. 4
    Vilken duktig liten kille du har!!! Imponerande...
    Molly ljudar mycket och vill gärna kunna läsa, men det har inte riktigt släppt ännu, men det kommer nog.
    Räkna däremot är hon en hejjare på och slår alla rekord på dagis!

    God Jul på dig med och ett härligt nytt år!
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Vad roligt!

    Det är ju jätteroligt när det lossnar för dem och börjar läsa. Tuva håller på att lära sig skriva och kan sätta ihop en del ord, och ljudar en hel del men läser inte än. Det kommer! :-) De blir så stora våra små.
  10. 5
    Vad roligt! Det är ju jätteroligt när det lossnar för dem och börjar läsa. Tuva håller på att lära sig skriva och kan sätta ihop en del ord, och ljudar en hel del men läser inte än. Det kommer! :-) De blir så stora våra små.
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Ja nu har man snart ingen liten längre. Sista terminen på dagis är ju på ingång. Tur att man jobbar på en småbarnsavdelning så att man får de här gosiga stunderna som man bara får med små barn. :-)
  12. 6
    Ja nu har man snart ingen liten längre. Sista terminen på dagis är ju på ingång. Tur att man jobbar på en småbarnsavdelning så att man får de här gosiga stunderna som man bara får med små barn. :-)
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Min Lily kan också läsa! :-) Det blir mer och mer flyt, och många ord behöver hon inte läsa utan hon vet ändå (lärt sig bilden) Sedan kan hon skriva, hon kan räkna både pluss, minus, multiplikation och division... undrar hur det skall bli för henne att börja förskoleklassen. I julklapp fick hon matteböcker för åk 2 och de är det inga problem med.
    Roligt tycker jag det är, hon har ju 5 äldre syskon som var totalt ointresserade av både tal och bokstäver innan de började skolan!
  14. 7
    Min Lily kan också läsa! :-) Det blir mer och mer flyt, och många ord behöver hon inte läsa utan hon vet ändå (lärt sig bilden) Sedan kan hon skriva, hon kan räkna både pluss, minus, multiplikation och division... undrar hur det skall bli för henne att börja förskoleklassen. I julklapp fick hon matteböcker för åk 2 och de är det inga problem med.
    Roligt tycker jag det är, hon har ju 5 äldre syskon som var totalt ointresserade av både tal och bokstäver innan de började skolan!
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8

    Ja visst är det...

    ...kul alltså att de kan läsa. Philip har så lätt för allt han tar sig för. Storasyster har inte varit sen på några sätt. cyklade vid 4 års ålder. läste vid jul i förskoleklassen osv, men Philip är tidigare med allt förutom pratet. Storasyster pratade rent direkt, medans lillebror var sen. Däremot har han gått om många av sina jämnåriga nu då han har lärt sig säga RRRR, vilket många av kompisarna inte kan än.
    Storasyster tycker att det är orättvist att lillebror är så mycket yngre när han lär sig saker men så är det ju. Vi brukar säga att det är hon som lär honom alltså tack vare henne som han kan allt

    Challe m I o P
  16. 8
    Ja visst är det... ...kul alltså att de kan läsa. Philip har så lätt för allt han tar sig för. Storasyster har inte varit sen på några sätt. cyklade vid 4 års ålder. läste vid jul i förskoleklassen osv, men Philip är tidigare med allt förutom pratet. Storasyster pratade rent direkt, medans lillebror var sen. Däremot har han gått om många av sina jämnåriga nu då han har lärt sig säga RRRR, vilket många av kompisarna inte kan än.
    Storasyster tycker att det är orättvist att lillebror är så mycket yngre när han lär sig saker men så är det ju. Vi brukar säga att det är hon som lär honom alltså tack vare henne som han kan allt

    Challe m I o P

Liknande trådar

  1. Här på AFF har jag lärt mig...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-07-03, 19:49
  2. Lärt mig!
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 15:33
  3. Hur många har lärt sig läsa?
    By Nissa in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 13:02
  4. Vad har jag lärt mig?
    By Harmony in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 16:37
  5. Emelie har lärt sig läsa
    By esh3 in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 08:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar