Hej allihop!

Det var länge sedan jag skrev något här så jag tänkte att det var dagsför en uppdatering.

Neo fyller två om tio dagar, min store lille kille!

För er som minns så blev Neo diagnostiserad med att handikapp som heter OMA. Diagnosen är så ovanlig att inte många läkare vet vad det handlar om och det har därför blivit många tester och sjukhusbesök för lillkillen.
Förra veckan fick han lämna en massa blovprover för att de vill kontrollera hans blod-, lever- och njurfunktioner och i förrgår gjordes det en MRI på hans hjärna. Vi hoppas att resultaten kommer någon gång under de närmaste två veckorna.
Nu vill de dessutom att han ska göra ett hörseltest, eftersom han inte pratar så bra. Detta test irriterar mig något eftersom jag vet att han hör. Ber vi honom att göra något (hämta sina skor, stänga toadörren, "berätta" för brorsan att det är mat...) så gör han det utan att tveka. Även om han inte använder många begripliga ord spontant så "bluddrar" han hela tiden och härmar gärna ord vi säger.
Neo fick ju även glasögon när han var 18 månader och det fungerar hur bra som helst. Han är superduktig med att ha dem på sig och om han tar av sig dem brukar han lägga dem på ett bord eller liknande. Om glasögonen hamnar snett rättar han själv till dem, eller kommer till oss och pekar på det öra där skalmen glidit av. Vem hade kunnat tro det för sex månader sedan när han hatade glasögonen med all sin kraft.

Förra veckan var han på sin tvåårskontroll och han börjar bli en stor kille; 12,5kg och 86cm lång. Huvudet är fortfarande stort i förhållande till resten av hans kurvor, 52cm. Han och sjuåriga brorsan kan använda samma mössor nu

Stora intresset just nu är bilar, bilar och bilar så vi har köpt ett garage han ska få i födelsedagspresent.
Till jul får han en ritmatta där man ritar med pennor fyllda med vatten, förhoppningsvis ska det hindra honom från att kladda överallt ;P (Han hittade en grön tuschpenna på brorsans rum och dekorearde sitt golv, sin stol, mattan och toadörren innan vi upptäckte honom).

En trevlig jul och ett gott nytt år till er alla...