Knöl på bakhuvudet?
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Knöl på bakhuvudet?

    Upptäckte en knöl stor som ett ekollon i bakhuvudet på maken ikväll! Han själv säger att "den har varit där ett bra tag" men att jag inte har vetat om det förrän nu. Kan det vara något farligt? Den sitter liksom mitt på huvudet, längst ner där nacken möter skallen så att säga. Ganska hård och ömmar inte. Farligt??
  2. 1
    Knöl på bakhuvudet? Upptäckte en knöl stor som ett ekollon i bakhuvudet på maken ikväll! Han själv säger att "den har varit där ett bra tag" men att jag inte har vetat om det förrän nu. Kan det vara något farligt? Den sitter liksom mitt på huvudet, längst ner där nacken möter skallen så att säga. Ganska hård och ömmar inte. Farligt??
  3. Anonym
    #2
    Behöver inte alls vara farligt, men låt en läkare titta på knölen så vet ni.
  4. 2
    Behöver inte alls vara farligt, men låt en läkare titta på knölen så vet ni.
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Antagligen en fettknöl, ibland finns knölar som man kan punktera och klämma ut också, jag minns nu inte vad de kallas för.
  6. 3
    Antagligen en fettknöl, ibland finns knölar som man kan punktera och klämma ut också, jag minns nu inte vad de kallas för.
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Det låter som den "knöl" vi alla har där .... där är en utväxt på skallbenet i just det läge du beskriver.
    Så den lilla knölen får han nog behålla och han har säkert haft den hela livet. Min har iaf funnits där så länge.
  8. 4
    Det låter som den "knöl" vi alla har där .... där är en utväxt på skallbenet i just det läge du beskriver.
    Så den lilla knölen får han nog behålla och han har säkert haft den hela livet. Min har iaf funnits där så länge.
  9. Anonym
    #5
    Men är din lika stor som ett ekollon?
  10. 5
    Men är din lika stor som ett ekollon?
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Sånna har min man haft/har i skallen. Ofarliga var min mans, dom tog biopsi på dom och 2 har dom op bort under lokalbedövning. Han har en precis där din man har, den är kvar.
  12. 6
    Sånna har min man haft/har i skallen. Ofarliga var min mans, dom tog biopsi på dom och 2 har dom op bort under lokalbedövning. Han har en precis där din man har, den är kvar.
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7

    Såkert bara en fettknöl!

    Min dotter operarades i november förra året,
    hon hade en knöl, 3x3,5 cm, mitt på bakhuvudet, någon cm åvanför där ryggraden och skallen möts..
    Vi skickades till OP i Uppsala med de, och dom labbade på knölen efteråt, men de va bara fettceller i den..
    Hennes knöl va ganska mjuk.. och lite halvt fattig på hårväxt, och så syntes "porerna" ganska väl, då huden va ganska spännd just där..

    Gå till VC, så att en läkare får titta på de, de kan ju vara bra..
    Även fast de säkert inte är någon större fara..

    Lycka till iallafall!
  14. 7
    Såkert bara en fettknöl! Min dotter operarades i november förra året,
    hon hade en knöl, 3x3,5 cm, mitt på bakhuvudet, någon cm åvanför där ryggraden och skallen möts..
    Vi skickades till OP i Uppsala med de, och dom labbade på knölen efteråt, men de va bara fettceller i den..
    Hennes knöl va ganska mjuk.. och lite halvt fattig på hårväxt, och så syntes "porerna" ganska väl, då huden va ganska spännd just där..

    Gå till VC, så att en läkare får titta på de, de kan ju vara bra..
    Även fast de säkert inte är någon större fara..

    Lycka till iallafall!
  15. Bokstavsmamma
    #8
    Hoppar in här-upptäckte just en sådan hård knöl på ena sonen igår. Tack underbara tanten, nu blev också jag lugn och sparade in ett läkarbesök!!!!!!!! Kraaam på dig.
  16. 8
    Hoppar in här-upptäckte just en sådan hård knöl på ena sonen igår. Tack underbara tanten, nu blev också jag lugn och sparade in ett läkarbesök!!!!!!!! Kraaam på dig.
  17. Medlem sedan
    Aug 2004
    #9
    Ja, men vi kanske har små ekar här ...? Dom ekollon jag hittar i vår "skog" är inte särskilt stora.
  18. 9
    Ja, men vi kanske har små ekar här ...? Dom ekollon jag hittar i vår "skog" är inte särskilt stora.

Liknande trådar

  1. Bulor i bakhuvudet.
    By -maja- in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 20:57
  2. KNÖL i bakhuvudet..
    By Norrlands-mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 22:30
  3. Jack i bakhuvudet
    By Pallasita in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 12:29
  4. Slå i bakhuvudet
    By Punktster + liten 8/11 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:16
  5. Knölar i bakhuvudet?
    By -Nike- in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar