Mimik
Adoption
  1. Mimik
    #1

    Mimik

    Tycker ni att man man kan se att barnet liknar en, fast det är adopterat, särskilt när det blir större, genom att härma ens mimik, ansiktsuttryck, sätt, hållning, gester? Barnet kan komma på sig i vuxen ålder att det faktiskt reagerar, grimaserar, uttrycker sig på liknande sätt som er?
  2. 1
    Mimik Tycker ni att man man kan se att barnet liknar en, fast det är adopterat, särskilt när det blir större, genom att härma ens mimik, ansiktsuttryck, sätt, hållning, gester? Barnet kan komma på sig i vuxen ålder att det faktiskt reagerar, grimaserar, uttrycker sig på liknande sätt som er?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Det kan man absolut. Man påverkas ju inte bara av arv utan också till stor del av miljö.
  4. 2
    Det kan man absolut. Man påverkas ju inte bara av arv utan också till stor del av miljö.
  5. Mimik
    #3
    Och även rösten kan likna adoptivföräldrarnaa och släktingarna?
  6. 3
    Och även rösten kan likna adoptivföräldrarnaa och släktingarna?
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Ja, man lär sig ju prata efter vad man hör, och tar självklart efter i språket.
  8. 4
    Ja, man lär sig ju prata efter vad man hör, och tar självklart efter i språket.
  9. Mimik
    #5
    Alltså sångmelodin och tonen?
  10. 5
    Alltså sångmelodin och tonen?
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Det gör iallafall jag och min mamma. Många tycker att vi är väldigt lika! Jag tror att man blir som de man umgås med.
  12. 6
    Det gör iallafall jag och min mamma. Många tycker att vi är väldigt lika! Jag tror att man blir som de man umgås med.
  13. imitation
    #7
    Det kan man också märka på skolbarn som imiterar sina klasskamrater på olika sätt, som de är omedvetna om, men som förälder märker man det eller hur?
  14. 7
    Det kan man också märka på skolbarn som imiterar sina klasskamrater på olika sätt, som de är omedvetna om, men som förälder märker man det eller hur?
  15. Anonym
    #8
    MEn tänk om hon är din mamma på riktigt!?
  16. 8
    MEn tänk om hon är din mamma på riktigt!?

Liknande trådar

  1. Mimik
    By gester in forum Adoption
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 13:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar