Mimik
Adoption
  1. gester
    #1

    Mimik

    Tycker ni att man man kan se att barnet liknar en, fast det är adopterat, särskilt när det blir större, genom att härma ens mimik, ansiktsuttryck, sätt, hållning, gester? Barnet kan komma på sig i vuxen ålder att det faktiskt reagerar, grimaserar, uttrycker sig på liknande sätt som er?

    Varför finns det både Adoptera och Adoption på Aff?
  2. 1
    Mimik Tycker ni att man man kan se att barnet liknar en, fast det är adopterat, särskilt när det blir större, genom att härma ens mimik, ansiktsuttryck, sätt, hållning, gester? Barnet kan komma på sig i vuxen ålder att det faktiskt reagerar, grimaserar, uttrycker sig på liknande sätt som er?

    Varför finns det både Adoptera och Adoption på Aff?
  3. Medlem sedan
    Apr 2010
    #2
    Hej!
    Ja, det tycker jag. Det vore väl konstigt annars, när vi lever ihop varje dag i åratal! Även om fjortonåringen (som vi hämtade i Korea när han var fem månader) aldrig skulle erkänna det, så har vi på många sätt blivit lika - vilket kanske främst omgivningen lägger märke till. Men naturligtvis är vi också mycket olika, unika människor var för sig...
  4. 2
    Hej!
    Ja, det tycker jag. Det vore väl konstigt annars, när vi lever ihop varje dag i åratal! Även om fjortonåringen (som vi hämtade i Korea när han var fem månader) aldrig skulle erkänna det, så har vi på många sätt blivit lika - vilket kanske främst omgivningen lägger märke till. Men naturligtvis är vi också mycket olika, unika människor var för sig...
  5. Maslind
    #3
    Är det viktigt?
  6. 3
    Är det viktigt?
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4

    alla flockdjur

    tror jag söker efter likheter inom gruppen, och poängterer olikheter utanför gruppen, så rent biologiskt måste det väl räknas som viktigt.

    och även om det inte vore så, så bär alla frågor vikt, tycker jag.
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  8. 4
    alla flockdjur tror jag söker efter likheter inom gruppen, och poängterer olikheter utanför gruppen, så rent biologiskt måste det väl räknas som viktigt.

    och även om det inte vore så, så bär alla frågor vikt, tycker jag.
  9. Medlem sedan
    Jun 2010
    #5
    Ja det tor jag. Min xpojkvän är jättelik sin styvfar i gester och hur dom uttrycker sig. Jag trodde att det var hans biologiska pappa trots att dom inte alls är lika till utseendet
  10. 5
    Ja det tor jag. Min xpojkvän är jättelik sin styvfar i gester och hur dom uttrycker sig. Jag trodde att det var hans biologiska pappa trots att dom inte alls är lika till utseendet

Liknande trådar

  1. Mimik
    By Mimik in forum Adoption
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-17, 20:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar