Vad köper Ni....
Hem & fritid
  1. Anonym
    #1

    Vad köper Ni....

    till föräldrar/svärföräldrar, lika svårt jämt, det bästa är ju en gemensam klapp så man inte behöver komma på två?!
  2. 1
    Vad köper Ni.... till föräldrar/svärföräldrar, lika svårt jämt, det bästa är ju en gemensam klapp så man inte behöver komma på två?!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Vi har avskaffat julklappar vuxna emellan - just för att vi redan har allt och inte behöver mer framtvingade saker bara för sakens skull. Men gör något gott med pengarna och köp på unicefs hemsida vettja!
    http://www.unicef.se/butik
  4. 2
    Vi har avskaffat julklappar vuxna emellan - just för att vi redan har allt och inte behöver mer framtvingade saker bara för sakens skull. Men gör något gott med pengarna och köp på unicefs hemsida vettja!
    http://www.unicef.se/butik
  5. Anonym
    #3

    Boktips!

    Jag köper seriealbumet "medelålders plus" till mina föräldrar.
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186219251

    Här finns några "slippar":
    http://images.google.se/imgres?imgur...icial%26sa%3DG
  6. 3
    Boktips! Jag köper seriealbumet "medelålders plus" till mina föräldrar.
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186219251

    Här finns några "slippar":
    http://images.google.se/imgres?imgur...icial%26sa%3DG
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Vi ger bara kopior på årets bästa foton som vi klistrat upp på albumblad och skrivit bildtexter till. Ibland har vi också gjort egen marmelad eller smaksatt brännvin och gett.
  8. 4
    Vi ger bara kopior på årets bästa foton som vi klistrat upp på albumblad och skrivit bildtexter till. Ibland har vi också gjort egen marmelad eller smaksatt brännvin och gett.
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5
    almanackor till alla vuxna i närmsta släkten. tycker inte om att köpa en massa saker, men dessa almanackor med bilder på barnen är väldigt uppskattade! tidigare år har vi beställt från önskefoto. i år testar vi photobox genom ica. där kunde man välja flera bilder på en sida och det var väldigt smidigt bildhanteringsprogram.
    ska bli spännande att se irl!
  10. 5
    almanackor till alla vuxna i närmsta släkten. tycker inte om att köpa en massa saker, men dessa almanackor med bilder på barnen är väldigt uppskattade! tidigare år har vi beställt från önskefoto. i år testar vi photobox genom ica. där kunde man välja flera bilder på en sida och det var väldigt smidigt bildhanteringsprogram.
    ska bli spännande att se irl!
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6
    vi har julklappsspelet så vi slipper det problemet. Annars kunde kanske en upplevelsejulklapp vara nåt, teater t ex
  12. 6
    vi har julklappsspelet så vi slipper det problemet. Annars kunde kanske en upplevelsejulklapp vara nåt, teater t ex
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7
    Vi köper till alla vuxna och det varierar vad som inhandlas. Ett tips är en Smartbox. Ett annat är biljetter till något evenemang, presentkort på någon restaurang, eller något annat de kan göra tillsammans.
  14. 7
    Vi köper till alla vuxna och det varierar vad som inhandlas. Ett tips är en Smartbox. Ett annat är biljetter till något evenemang, presentkort på någon restaurang, eller något annat de kan göra tillsammans.
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    I år har jag köpt från Unicef till alla vuxna släktingar. De får kort där det står "God Jul *bla bla bla* Du har fått 200 doser mässlingsvaccin" etc. Man får korten tryckta och hemskickade med kuvert och allt. Jag planerar att sätta dem på en vinflaska, chokladkartong eller en pocketbok (beroende på vem som ska få dem).
  16. 8
    I år har jag köpt från Unicef till alla vuxna släktingar. De får kort där det står "God Jul *bla bla bla* Du har fått 200 doser mässlingsvaccin" etc. Man får korten tryckta och hemskickade med kuvert och allt. Jag planerar att sätta dem på en vinflaska, chokladkartong eller en pocketbok (beroende på vem som ska få dem).
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    En väska, någonting till datorn, någonting till köket, teaterbiljetter, handskar, fotoböcker, pussel...
  18. 9
    En väska, någonting till datorn, någonting till köket, teaterbiljetter, handskar, fotoböcker, pussel...
  19. Medlem sedan
    Jan 2008
    #10
    jag har köpt:

    * märkes kläder
    *filmbox
    *ljus + servetter
    *en tavla med fin text till svärmor från dottern
    *tidningspremuration
    *esprit väska
  20. 10
    jag har köpt:

    * märkes kläder
    *filmbox
    *ljus + servetter
    *en tavla med fin text till svärmor från dottern
    *tidningspremuration
    *esprit väska
  21. Medlem sedan
    Jan 2009
    #11
    Jag har bara mamma och svärmor i livet (pappa och svärfar är döda).Egentligen har vi slutat ge julklappar vuxna emellan men något litet men fint ändå ger vi till dem iallafall.Vi köper fotoramar som inte är så dyra på dollarstore och ramar in mellanstorleken på barnens skol-och dagisfoto och ger i julklapp.Alltid lika uppskattat.Men kan tillägga ochså att både min mamma och svärmor är van vid att få fira lite "fattigare".
  22. 11
    Jag har bara mamma och svärmor i livet (pappa och svärfar är döda).Egentligen har vi slutat ge julklappar vuxna emellan men något litet men fint ändå ger vi till dem iallafall.Vi köper fotoramar som inte är så dyra på dollarstore och ramar in mellanstorleken på barnens skol-och dagisfoto och ger i julklapp.Alltid lika uppskattat.Men kan tillägga ochså att både min mamma och svärmor är van vid att få fira lite "fattigare".
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12
    Vi brukar ge nåt litet till mina föräldrar ihop, och nåt till mannens föräldrar ihop. Dessutom får min mamma alltid en egen klapp från bara mig, förr var det alltid ett nagellack numera är det en pocketbok.
    I år får min familj en fotoalmanacka på barnen, mamma en bok och pappa en film. Makens föräldrar får en almanacka som barnen i förskoleklassen gjort, en stor magnet med barnen på och en burk med hembakta saffransskorpor.
  24. 12
    Vi brukar ge nåt litet till mina föräldrar ihop, och nåt till mannens föräldrar ihop. Dessutom får min mamma alltid en egen klapp från bara mig, förr var det alltid ett nagellack numera är det en pocketbok.
    I år får min familj en fotoalmanacka på barnen, mamma en bok och pappa en film. Makens föräldrar får en almanacka som barnen i förskoleklassen gjort, en stor magnet med barnen på och en burk med hembakta saffransskorpor.
  25. Medlem sedan
    Mar 2007
    #13
    I år har jag haft det väldigt lätt då jag har köpt LED-lampor till 7-armade adventssljusstaken. Dom kostade 79kr för 7st. Jag kommer även att skriva ihop lite info om LED-lampor då jag tror att ingen av dom 5 som jag har köpt åt har sånna sedan tidigare.
    Miljvänligt , billigt och ingen "onödigt"
  26. 13
    I år har jag haft det väldigt lätt då jag har köpt LED-lampor till 7-armade adventssljusstaken. Dom kostade 79kr för 7st. Jag kommer även att skriva ihop lite info om LED-lampor då jag tror att ingen av dom 5 som jag har köpt åt har sånna sedan tidigare.
    Miljvänligt , billigt och ingen "onödigt"
  27. Medlem sedan
    Aug 2008
    #14
    I år blir det en fotokub från granit som vi håller på att välja ut olika bilder på barnen till, enda svåra är att välja ut sex bilder av tusentals!
    http://www.granit.com/?id=2138
    Men förr om åren har det brukat vara något litet, bok, godis, cd-skiva, badsalt m.m.
  28. 14
    I år blir det en fotokub från granit som vi håller på att välja ut olika bilder på barnen till, enda svåra är att välja ut sex bilder av tusentals!
    http://www.granit.com/?id=2138
    Men förr om åren har det brukat vara något litet, bok, godis, cd-skiva, badsalt m.m.
  29. Medlem sedan
    Jun 2000
    #15
    Jag har skickat efter på pixmania väckarklockor med en liten digital fotoram på. Fiffigt va?! Billiga var de med...
  30. 15
    Jag har skickat efter på pixmania väckarklockor med en liten digital fotoram på. Fiffigt va?! Billiga var de med...

Liknande trådar

  1. Köper ni nya
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 15:49
  2. Den här köper jag
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 16:48
  3. Var köper man me&I?
    By Flisan in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 19:28
  4. Vad köper ni/köper inte i storpack?
    By jessica13 in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 17:22
  5. Var köper man...
    By L (inte härifrån) in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 18:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar