Penicillin, verkar hur fort egentligen?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Penicillin, verkar hur fort egentligen?

    Klassisk fråga härinne, jag vet, men jag blir så konfunderad. Jag fick penicillin i onsdags och är inne på tredje dygnet. Borde inte min åkomma vara på väg tillbaka nu, eller är det vanligt att det blir värre tills det blir bättre s a s? För jag mår sämre nu än i onsdags... Jag har sån grymjävlig smärta och vill bara att det ska gå över... När jag googlar får jag svar jag inte vill ha... Då står det att man inte borde ge penicillin utan operera. Hm. Och nej, jag vill inte specificera vad jag har råkat ut för, ni skulle inte tro mig. *s*
    Jag har tre barn; en av varje
  2. 1
    Penicillin, verkar hur fort egentligen? Klassisk fråga härinne, jag vet, men jag blir så konfunderad. Jag fick penicillin i onsdags och är inne på tredje dygnet. Borde inte min åkomma vara på väg tillbaka nu, eller är det vanligt att det blir värre tills det blir bättre s a s? För jag mår sämre nu än i onsdags... Jag har sån grymjävlig smärta och vill bara att det ska gå över... När jag googlar får jag svar jag inte vill ha... Då står det att man inte borde ge penicillin utan operera. Hm. Och nej, jag vill inte specificera vad jag har råkat ut för, ni skulle inte tro mig. *s*
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Min erfarenhet av penicillin är att det brukar hjälpa snabbt! Kolla upp det där, det låter ju kanske som om nån annan hjälp behövs.
  4. 2
    Min erfarenhet av penicillin är att det brukar hjälpa snabbt! Kolla upp det där, det låter ju kanske som om nån annan hjälp behövs.
  5. monka
    #3
    Det beror lite på. Generellt kan man säja att om det är en längre kur så tar det några dagar innan man märker att det biter. 3-4 dagar när man äter kåvepenin är vanligt. Vid UVI 2-4 dagar, beroende på PCsort och hur mycket bakterier det var från början.
  6. 3
    Det beror lite på. Generellt kan man säja att om det är en längre kur så tar det några dagar innan man märker att det biter. 3-4 dagar när man äter kåvepenin är vanligt. Vid UVI 2-4 dagar, beroende på PCsort och hur mycket bakterier det var från början.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Jag har hört att inom 48 tim ska man känna en förbättring.. Tycker du ska kolla upp det där o höra efter..
  8. 4
    Jag har hört att inom 48 tim ska man känna en förbättring.. Tycker du ska kolla upp det där o höra efter..
  9. Salander
    #5
    Har du ätit tre fulla dygn så borde det ha vänt till det bättre, inte tvärtom. Du borde nog gå till doktorn igen.
  10. 5
    Har du ätit tre fulla dygn så borde det ha vänt till det bättre, inte tvärtom. Du borde nog gå till doktorn igen.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Beror nog på vad det är man äter det för.
    Vi tog kurer för halsfluss ett antal ggr ett år pga upprepade halsflusser då maken blev så dålig då han fick det. Sen op maken halsmandlarna .
    Förra året fick jag halsfluss strax före jul. Enligt nya restriktionerna så fick jag inget pencillin. Helt rätt.
    Det gick varken fortare ett långsammare att bli frisk jämfört med när vi åt pencillin. Drygt en vecka.
    UVI de få ggr jag haft har det hjälpt rätt fort.

    Broder min har lunginflammation- eller den är väl över nu, men han var knappt bättre en vecka efter han börjad kuren. Men så pass bra värden dock att han fick annan medicin och sjukskrivning. Nu hade han vad jag förstår haft flunsa( troligt svinis) före så kroppen var väl rätt slut.
  12. 6
    Beror nog på vad det är man äter det för.
    Vi tog kurer för halsfluss ett antal ggr ett år pga upprepade halsflusser då maken blev så dålig då han fick det. Sen op maken halsmandlarna .
    Förra året fick jag halsfluss strax före jul. Enligt nya restriktionerna så fick jag inget pencillin. Helt rätt.
    Det gick varken fortare ett långsammare att bli frisk jämfört med när vi åt pencillin. Drygt en vecka.
    UVI de få ggr jag haft har det hjälpt rätt fort.

    Broder min har lunginflammation- eller den är väl över nu, men han var knappt bättre en vecka efter han börjad kuren. Men så pass bra värden dock att han fick annan medicin och sjukskrivning. Nu hade han vad jag förstår haft flunsa( troligt svinis) före så kroppen var väl rätt slut.
  13. Salander
    #7
    Om man har en infektion som sitter lite "inkapslad" om du förstår vad jag menar så kan det vara extra svårt att bli av med den och man kan behöva öppna. (gissar vilt i vad du har för ngt)
  14. 7
    Om man har en infektion som sitter lite "inkapslad" om du förstår vad jag menar så kan det vara extra svårt att bli av med den och man kan behöva öppna. (gissar vilt i vad du har för ngt)

Liknande trådar

  1. Verkar penicillin psykiskt ???
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 18:35
  2. När verkar penicillin
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 10:28
  3. Hur fort verkar Diclofenac?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 10:12
  4. Fort fort fort! Presenthjälp
    By ~liten~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 13:17
  5. Mask-hur fort verkar medicin?
    By Anna m M & S05 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 16:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar