Vad får era barn i julklapp?
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Vad får era barn i julklapp?

    Vi är nog helt klara nu (otroligt, det är ju nästan en vecka kvar ) men ett sista minutentips sitter ju alltid bra!
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  2. 1
    Vad får era barn i julklapp? Vi är nog helt klara nu (otroligt, det är ju nästan en vecka kvar ) men ett sista minutentips sitter ju alltid bra!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Våra får:

    Valter:
    En stor Lego polisstation (hade 100 kr rabatt på en leksak på ICA, tack tack!)
    Box med 4 filmer av Hayao Miyazaki (han som gjort bla Levande slottet och Spirited away). Denna boxen innehåller Laputa, Ponyo och 2 andra filmer
    Happy mais (en sorts ekologiska byggklossar man limmar samman med vatten och kan bygga figurer med)

    Eskil:
    En stor Lego bilverkstad (hade 100 kr rabatt på en leksak på ett annat ICA, tack tack!)
    2 par byxor
    Ice Age 3

    Juno:
    Mickispis + tbh
    Lite kläder
    Fingerfärg

    Tillsammans:
    En gigantisk pyssellåda innehållande papper, pennor, klisterlim, stickers, gnuggisar, pärlplattor + pärlor, halsband-snöre + pärlor, saxar, lim, paljetter mm (den är till V + E, inte J)
    En eltandborste med varsin borste till
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  4. 2
    Våra får: Valter:
    En stor Lego polisstation (hade 100 kr rabatt på en leksak på ICA, tack tack!)
    Box med 4 filmer av Hayao Miyazaki (han som gjort bla Levande slottet och Spirited away). Denna boxen innehåller Laputa, Ponyo och 2 andra filmer
    Happy mais (en sorts ekologiska byggklossar man limmar samman med vatten och kan bygga figurer med)

    Eskil:
    En stor Lego bilverkstad (hade 100 kr rabatt på en leksak på ett annat ICA, tack tack!)
    2 par byxor
    Ice Age 3

    Juno:
    Mickispis + tbh
    Lite kläder
    Fingerfärg

    Tillsammans:
    En gigantisk pyssellåda innehållande papper, pennor, klisterlim, stickers, gnuggisar, pärlplattor + pärlor, halsband-snöre + pärlor, saxar, lim, paljetter mm (den är till V + E, inte J)
    En eltandborste med varsin borste till
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Fredrik får lego, Lego Indiana Jones 2 till XBOX 360, boken "Trollkarlens Elefant", film, Magnetix, dunjacka och ett vanligt sällskapsspel. Och en låda med agentgrejor!
  6. 3
    Fredrik får lego, Lego Indiana Jones 2 till XBOX 360, boken "Trollkarlens Elefant", film, Magnetix, dunjacka och ett vanligt sällskapsspel. Och en låda med agentgrejor!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Natanael får

    Bakugan, starwarsfilmer, spelet "Den försvunna diamanten", en skämtlåda (med diverse prylar som pruttkudde etc), Asterixfilm, Guldstjärnebok, idolskivan som ska inhandlas när den släpps. Det var det tror jag.

    /frida
    Frida med Natanael -03, Love -05, Tyra -07 o Malte -10

    fridabloggar.blogspot.com
    www.lind.be
  8. 4
    Natanael får Bakugan, starwarsfilmer, spelet "Den försvunna diamanten", en skämtlåda (med diverse prylar som pruttkudde etc), Asterixfilm, Guldstjärnebok, idolskivan som ska inhandlas när den släpps. Det var det tror jag.

    /frida
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Våra barn ska få

    Meja: En groteskt dyr ganska autentisk katt som jamar och har sig. (hade jag aldrig köpt om det inte var det enda hon önskar sig, känd från tv-reklam tydligen), en pyjamas och ett spel till NintendoDS.

    Love: Ett duplo flygplan, en pyjamas och en Blixten McQueen bil.

    Sedan vet jag inte riktigt vad andra har köpt, vet att farmor har köpt en skrivbordsstol till Meja men inte så mycket mer.
  10. 5
    Våra barn ska få Meja: En groteskt dyr ganska autentisk katt som jamar och har sig. (hade jag aldrig köpt om det inte var det enda hon önskar sig, känd från tv-reklam tydligen), en pyjamas och ett spel till NintendoDS.

    Love: Ett duplo flygplan, en pyjamas och en Blixten McQueen bil.

    Sedan vet jag inte riktigt vad andra har köpt, vet att farmor har köpt en skrivbordsstol till Meja men inte så mycket mer.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Carl får lego i alla former känns det som, men även möbler och en transformator till dockskåpet, singstarspel, kläder, Geronimo Stiltonböcker och PS2-spel (Råttatouille).

    Astrid (som blir tre år i februari) får lego, Ingridbok, kläder, dockskåpsmöbler, nya Tingelingfilmen och lite annat.

    Av släkten blir det nog mest lego till Carl och såplock till Astrid. Mormor och morfar har köpt en mjuk docka till henne i "nyföddstorlek" så att hon kan använda bebiskläderna som dockkläder...
  12. 6
    Carl får lego i alla former känns det som, men även möbler och en transformator till dockskåpet, singstarspel, kläder, Geronimo Stiltonböcker och PS2-spel (Råttatouille).

    Astrid (som blir tre år i februari) får lego, Ingridbok, kläder, dockskåpsmöbler, nya Tingelingfilmen och lite annat.

    Av släkten blir det nog mest lego till Carl och såplock till Astrid. Mormor och morfar har köpt en mjuk docka till henne i "nyföddstorlek" så att hon kan använda bebiskläderna som dockkläder...
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Uuuh, Tingelingfilmen

    Har ni sett den? Det kan vara bland det värsta skit jag sett. Hej könsroller liksom :-S

    B köpte den till V men jag gav bort den sen. Hemska mamman
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  14. 7
    Uuuh, Tingelingfilmen Har ni sett den? Det kan vara bland det värsta skit jag sett. Hej könsroller liksom :-S

    B köpte den till V men jag gav bort den sen. Hemska mamman
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Den röda? Jo, jag har sett den, men bara med ett halvt öga... Är den så usel kan det hända att den "försvinner". Tänk - en del filmer har ju en tendens att göra det
  16. 8
    Den röda? Jo, jag har sett den, men bara med ett halvt öga... Är den så usel kan det hända att den "försvinner". Tänk - en del filmer har ju en tendens att göra det
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Mestadels kläder (pyjamas, strumpisar, kjol, tröja, tjocksockar, benvärmare, leggings), film (snövit), prinsessa och tjejriddare figurer...

    Dock känns det lite trist att köpa julklappar iår.
  18. 9
    Mestadels kläder (pyjamas, strumpisar, kjol, tröja, tjocksockar, benvärmare, leggings), film (snövit), prinsessa och tjejriddare figurer...

    Dock känns det lite trist att köpa julklappar iår.
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Toria har den och ÄLSKAR den intensivt. Den har gått mer än ett varv här hemma kan jag säga när lillan hade grissjukan.
  20. 10
    Toria har den och ÄLSKAR den intensivt. Den har gått mer än ett varv här hemma kan jag säga när lillan hade grissjukan.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Okej - då är det risk för att Attis gör det också då... Nåväl, man kan inte få allt här i världen. Jag får väl trösta mig med att hon är rätt så grabbmatad och att storebror gillar både bilar och dockskåpet (samt att leka med sin älskade syster), så han är en bra jämställdhetsförebild...
  22. 11
    Okej - då är det risk för att Attis gör det också då... Nåväl, man kan inte få allt här i världen. Jag får väl trösta mig med att hon är rätt så grabbmatad och att storebror gillar både bilar och dockskåpet (samt att leka med sin älskade syster), så han är en bra jämställdhetsförebild...
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    Man kan faktiskt vara oerhört jämställd även om man har enbart klassiskt kvinnliga eller klassiskt manliga intressen. Jämställdheten sitter mer i attityden än i sysselsättningarna, även om jag kan reta ihjäl mig på alla filmer (mest filmer som inte är barnfilmer. Fast när jag skriver det så låter det som om jag menar porrfilmer och det är inte dem jag avser även om de inte heller är särskilt orienterade kring jämställdhetsproblematiken ) där kvinnan mest behöver en stadig manshand att hålla i för att komma sig för att springa då jorden rämnar i bitar och aldrig har kraft att fatta beslut (utom felaktiga) utan det är Mannen som måste rädda världen om och om och om igen...Så det är inte bara Tingeling som är skräp ur den synvinkeln, menar jag. Kort och gott.
  24. 12
    Man kan faktiskt vara oerhört jämställd även om man har enbart klassiskt kvinnliga eller klassiskt manliga intressen. Jämställdheten sitter mer i attityden än i sysselsättningarna, även om jag kan reta ihjäl mig på alla filmer (mest filmer som inte är barnfilmer. Fast när jag skriver det så låter det som om jag menar porrfilmer och det är inte dem jag avser även om de inte heller är särskilt orienterade kring jämställdhetsproblematiken ) där kvinnan mest behöver en stadig manshand att hålla i för att komma sig för att springa då jorden rämnar i bitar och aldrig har kraft att fatta beslut (utom felaktiga) utan det är Mannen som måste rädda världen om och om och om igen...Så det är inte bara Tingeling som är skräp ur den synvinkeln, menar jag. Kort och gott.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Nej det ska gudarna veta - säger jag då kort och gott!
  26. 13
    Nej det ska gudarna veta - säger jag då kort och gott!
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    Jag håller absolut med

    Och det finns absolut värre filmer än Tingeling.

    Det är bara det där jädra kvinnoidealet. Låååånga ögonfransar skuggar stooooora ögon, blink blink. Och så en tanig liten kropp och smaaaaal midja. Gullenutt.

    Och alla som är lite tjocka är roliga pajsare.

    Jag tyckte hela filmen var dum bara, fast jag menar den första filmen, den var nog grön vill jag minnas (om ni menar omslaget?)
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  28. 14
    Jag håller absolut med Och det finns absolut värre filmer än Tingeling.

    Det är bara det där jädra kvinnoidealet. Låååånga ögonfransar skuggar stooooora ögon, blink blink. Och så en tanig liten kropp och smaaaaal midja. Gullenutt.

    Och alla som är lite tjocka är roliga pajsare.

    Jag tyckte hela filmen var dum bara, fast jag menar den första filmen, den var nog grön vill jag minnas (om ni menar omslaget?)
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Okej - för om jag inte har fel för mig (för jag såg den röda - tvåan - på Disneychannel med ett halvt öga) så handlar tvåan mer om att Tingeling ska klara lite äventyr på egen hand... Får hoppas på bättring!
  30. 15
    Okej - för om jag inte har fel för mig (för jag såg den röda - tvåan - på Disneychannel med ett halvt öga) så handlar tvåan mer om att Tingeling ska klara lite äventyr på egen hand... Får hoppas på bättring!
  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16
    Jo, men precis. Man får se på sammantaget, visst är Toria en rätt rosa typ men samtidigt är hon rätt vass på köra fyrhjuling och hamra också.. Så länge saker och ting inte blir allt för ensidigt så tror jag i ärlighetens namn inte det är någon större fara. I synnerhet inte om de små liven får lära sig från start att även om man gör olika saker så hjälps man åt med det som ska göras i slutändan.
  32. 16
    Jo, men precis. Man får se på sammantaget, visst är Toria en rätt rosa typ men samtidigt är hon rätt vass på köra fyrhjuling och hamra också.. Så länge saker och ting inte blir allt för ensidigt så tror jag i ärlighetens namn inte det är någon större fara. I synnerhet inte om de små liven får lära sig från start att även om man gör olika saker så hjälps man åt med det som ska göras i slutändan.
  33. Medlem sedan
    Aug 2007
    #17
    Av oss får de som följer:

    Maxemilian:
    En stor LEGOmojjäng (jag trpr serien heter power miners)
    Lavalampa
    Bakugans, ett set med sex "bollar" och nått sorts spelbräde
    Musiksaga på cd
    Skateboard

    Julia:
    Pippihus
    Möbler till pippihuset
    Stort set med pärlplattor och pärlor i allehanda färger
    Dockvagn man kan sätta två dockor i
    En batteridriven hamster
    Musiksaga

    Det är i princip bara sådant de själva önskat sig, inget klurigt vi själva kommit på.

    Idun:
    En massa pussar och mys. Det arma barnet är inte medräknat hos tomten i år eftersom hon ändå inte förstår ett jotta och nog nöjjer sig gott med att bli kramad och buren på.
  34. 17
    Av oss får de som följer:

    Maxemilian:
    En stor LEGOmojjäng (jag trpr serien heter power miners)
    Lavalampa
    Bakugans, ett set med sex "bollar" och nått sorts spelbräde
    Musiksaga på cd
    Skateboard

    Julia:
    Pippihus
    Möbler till pippihuset
    Stort set med pärlplattor och pärlor i allehanda färger
    Dockvagn man kan sätta två dockor i
    En batteridriven hamster
    Musiksaga

    Det är i princip bara sådant de själva önskat sig, inget klurigt vi själva kommit på.

    Idun:
    En massa pussar och mys. Det arma barnet är inte medräknat hos tomten i år eftersom hon ändå inte förstår ett jotta och nog nöjjer sig gott med att bli kramad och buren på.
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18
    Kom på att jag inte skrev om den stackars Åskan (lillebror) som får en sån hand att bita i och ett flygplan som låter när man skakar det - dock han kommer nog inte att förstå någonting av det annat än de fiiiiiiiiiiiiiiina ljusen.
  36. 18
    Kom på att jag inte skrev om den stackars Åskan (lillebror) som får en sån hand att bita i och ett flygplan som låter när man skakar det - dock han kommer nog inte att förstå någonting av det annat än de fiiiiiiiiiiiiiiina ljusen.
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19

    Madde fick

    den omtalade Tingeling filmen *pekar uppåt*, den nya (röda fodralet)
    en gosig morgonrock
    kläder
    scrapbooking-kit
    bok , Moa, måndagsälvan
    Disney Move till PS2
    Dockkläder (som mormor stickat)
    Mattebok
    Muffinsspelet, Hello Kitty

    ja, de var nog de... kanske nåt litet mer...


    Just nu sitter hon o pysslar vid köksbordet, scrapbookar
    Så nöjd så nöjd
  38. 19
    Madde fick den omtalade Tingeling filmen *pekar uppåt*, den nya (röda fodralet)
    en gosig morgonrock
    kläder
    scrapbooking-kit
    bok , Moa, måndagsälvan
    Disney Move till PS2
    Dockkläder (som mormor stickat)
    Mattebok
    Muffinsspelet, Hello Kitty

    ja, de var nog de... kanske nåt litet mer...


    Just nu sitter hon o pysslar vid köksbordet, scrapbookar
    Så nöjd så nöjd
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #20

    ser nu att

    ni skrivit om vad syskonen får/fick också...
    Här är de ju så stora ( 14 resp 16 1/2 år ), så de är inte leksaker de handlar om
    Båda brorsorna fick varsin pedal till elgitarr resp elbas
    N fick strängar/slider till gitarren + en prenumeratin på Fuzz
    J fick stämmare till basen + ett xbox spel
    ja sen fick de lite godis o lite kläder också
  40. 20
    ser nu att ni skrivit om vad syskonen får/fick också...
    Här är de ju så stora ( 14 resp 16 1/2 år ), så de är inte leksaker de handlar om
    Båda brorsorna fick varsin pedal till elgitarr resp elbas
    N fick strängar/slider till gitarren + en prenumeratin på Fuzz
    J fick stämmare till basen + ett xbox spel
    ja sen fick de lite godis o lite kläder också
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad önskar sig era barn i julklapp?
    By Monica med 3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-21, 16:40
  2. Vad ska era barn få i julklapp?
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 11:31
  3. Vad får era barn i julklapp?
    By evaoregon in forum _0405 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 20:57
  4. Vet ni vad ni ska ge era barn i julklapp
    By cadasi in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 16:28
  5. vad får era barn i julklapp?
    By Monica med 3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 21:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar