Enormt mycket LEGO...
_02/03 Vinterbarn
  1. Anonym
    #1

    Enormt mycket LEGO...

    Det enda min son önskar sig är LEGO, LEGO, LEGO. Och böcker tycker han också om. Det jämförs kompisar emellan vem som har MEST och gubbarna verkar vara det viktigaste. Känns liksom sådär att köpa en modell för 500 kr och så säger han hur glad han är över att han nu har fått just DEN gubben. Han gav sig på att räkna alla instruktioner idag (jag har sparat dem, men slängt det han har dubblett av) och fick ihop ca 115 instruktioner! ........... Jag blev ärligt talat ganska chockad (det är ju inte bara stora modeller såklart, utan det finns ju de där 29 kronors också). Hos sin pappa har han också LEGO, men ännu inte lika mycket.

    Är anonym idag, för jag skäms lite över detta, men å andra sidan verkar det finnas en hel del även hos kompisarna och de har både Play Station, och Wii och Nintendo och kanske dator. Var är det för lyxungar vi uppfostrar egentligen?

    De har knappast nåsgon större koll på värdet av det de har. Jag täljde t.ex. en gång till några smågubbar och dem har han lekt med i flera år och blir glad och nostalgisk när de dyker upp....
  2. 1
    Enormt mycket LEGO... Det enda min son önskar sig är LEGO, LEGO, LEGO. Och böcker tycker han också om. Det jämförs kompisar emellan vem som har MEST och gubbarna verkar vara det viktigaste. Känns liksom sådär att köpa en modell för 500 kr och så säger han hur glad han är över att han nu har fått just DEN gubben. Han gav sig på att räkna alla instruktioner idag (jag har sparat dem, men slängt det han har dubblett av) och fick ihop ca 115 instruktioner! ........... Jag blev ärligt talat ganska chockad (det är ju inte bara stora modeller såklart, utan det finns ju de där 29 kronors också). Hos sin pappa har han också LEGO, men ännu inte lika mycket.

    Är anonym idag, för jag skäms lite över detta, men å andra sidan verkar det finnas en hel del även hos kompisarna och de har både Play Station, och Wii och Nintendo och kanske dator. Var är det för lyxungar vi uppfostrar egentligen?

    De har knappast nåsgon större koll på värdet av det de har. Jag täljde t.ex. en gång till några smågubbar och dem har han lekt med i flera år och blir glad och nostalgisk när de dyker upp....
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Oj, det var många instruktioner. Här är oxå lego populärt men vi har inte köpt så mycket. Dock får han en del i present och antagligen i julklapp. Det verkar vara den populäraste klappen just nu för varje gång Samuel har varit på kalas så vill han ge bort lego.

    Dock har vi mycket annat bös i lekrummet så vi ska faktiskt ta och rensa i mellandagarna, de kan ju inte se alla leksakerna för "skogen" där inne.
  4. 2
    Oj, det var många instruktioner. Här är oxå lego populärt men vi har inte köpt så mycket. Dock får han en del i present och antagligen i julklapp. Det verkar vara den populäraste klappen just nu för varje gång Samuel har varit på kalas så vill han ge bort lego.

    Dock har vi mycket annat bös i lekrummet så vi ska faktiskt ta och rensa i mellandagarna, de kan ju inte se alla leksakerna för "skogen" där inne.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Ja, visst är det

    så att barn idag har allt för mycket leksaker. Det blir alltid sån hysteri och speciellt såhär i jultider. Alla vill ge den perfekta julklappen och det slutar ofta i för mycket julklappar. Mina barn är dock väldigt olika vad gäller leksaker. Min dotter leker sällan med sina leksaker. Hon har inte speciellt mycket leksaker på sitt rum men de hon har leker hon med. Hon är dock gosedjursfreak. Sonen har betydligt mer i sitt rum. En del står bara. Tågbanan från Brio har han nog inte lekt med på ett år. Ska nog ta och sälja den tror jag för han är totalt ointresserad. Bilar har han massor men de leker han sällan med. Gubbar däremot har han många och de leker han ofta med. Riddare likaså. Han har en låda pussel som jag aldrig sett honom lägga. På tok för mycket men vi försöker plocka undan. Nu runt jul har det hänt att vi tagit bort lite julklappar för att sen ta fram de om några månader. Då har han blivit superglad över de "nya" sakerna. Svår balansgång det där med leksaker. Jag försöker lära mina att man inte bara ska ha sakerna utan också använda dem men det är svårt.
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  6. 3
    Ja, visst är det så att barn idag har allt för mycket leksaker. Det blir alltid sån hysteri och speciellt såhär i jultider. Alla vill ge den perfekta julklappen och det slutar ofta i för mycket julklappar. Mina barn är dock väldigt olika vad gäller leksaker. Min dotter leker sällan med sina leksaker. Hon har inte speciellt mycket leksaker på sitt rum men de hon har leker hon med. Hon är dock gosedjursfreak. Sonen har betydligt mer i sitt rum. En del står bara. Tågbanan från Brio har han nog inte lekt med på ett år. Ska nog ta och sälja den tror jag för han är totalt ointresserad. Bilar har han massor men de leker han sällan med. Gubbar däremot har han många och de leker han ofta med. Riddare likaså. Han har en låda pussel som jag aldrig sett honom lägga. På tok för mycket men vi försöker plocka undan. Nu runt jul har det hänt att vi tagit bort lite julklappar för att sen ta fram de om några månader. Då har han blivit superglad över de "nya" sakerna. Svår balansgång det där med leksaker. Jag försöker lära mina att man inte bara ska ha sakerna utan också använda dem men det är svårt.
  7. Anonym
    #4

    hur har folk råd!

    Här har vi inget.
    Inget, wii eller play station. Inget lego. Bara lite duplo från förr, duger bra. Jag förstår inte hu folk har råd.
    Leksaker blir det bara till jul och födelsedag.
  8. 4
    hur har folk råd! Här har vi inget.
    Inget, wii eller play station. Inget lego. Bara lite duplo från förr, duger bra. Jag förstår inte hu folk har råd.
    Leksaker blir det bara till jul och födelsedag.

Liknande trådar

  1. Lego friends "tjej-lego"
    By Sportbil in forum Politik
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 22:55
  2. Loving Lego, Hating Lego (långt)
    By sunzet1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 23:55
  3. Hur mycket för lego?
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 17:22
  4. LEGO LEGO LEGO på Tradera
    By mrs daniels in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 21:17
  5. Enormt mycket olika symptom!
    By Sommarvind in forum Kropp & hälsa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 11:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar