Lös i magen?!
_04/05 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2009
    #1

    Lös i magen?!

    Hej alla, jag vet inte om jag skriver i rätt forum nu, om jag förstått hela forum namnet på detta kategori. Men jag försöker.
    Emilie är född 2006-12-05 så om jag skrivit fel så säg till

    Hon föddes med urinblåsan utanför magen, lite operationer och sånt och tillrättning av mage och allt så är hon mer eller mindre bra nu.
    Men lite kännslig för mat och blir lätt lös i magen.

    Är det nån som vet nått som man kan ge för det?
    Jag ger vanilg mat till henne, men tagit bort laktosen för hon är kännslig så det har blivit bättre.
    Men vet att förrut var hon även kännslig mot proteinet i mjölken, men funderar på att ta bort den med.
    Vi har gjort tester och engligt läkarna är hon inte allergisk men pga av hennes "kondition" så är hon kännslig.
    Och när jag tog bort detta förrut så blev hennes allt mycket bättre.
    Men jag tänker mer på matväg, nått som ni anndra kanske vet är bra och ställer till magen till rätta lite fortare eller kanske helt!?


    Ha en bra fortsättning på nyåret
    Loppys
  2. 1
    Lös i magen?! Hej alla, jag vet inte om jag skriver i rätt forum nu, om jag förstått hela forum namnet på detta kategori. Men jag försöker.
    Emilie är född 2006-12-05 så om jag skrivit fel så säg till

    Hon föddes med urinblåsan utanför magen, lite operationer och sånt och tillrättning av mage och allt så är hon mer eller mindre bra nu.
    Men lite kännslig för mat och blir lätt lös i magen.

    Är det nån som vet nått som man kan ge för det?
    Jag ger vanilg mat till henne, men tagit bort laktosen för hon är kännslig så det har blivit bättre.
    Men vet att förrut var hon även kännslig mot proteinet i mjölken, men funderar på att ta bort den med.
    Vi har gjort tester och engligt läkarna är hon inte allergisk men pga av hennes "kondition" så är hon kännslig.
    Och när jag tog bort detta förrut så blev hennes allt mycket bättre.
    Men jag tänker mer på matväg, nått som ni anndra kanske vet är bra och ställer till magen till rätta lite fortare eller kanske helt!?


    Ha en bra fortsättning på nyåret
    Loppys
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Hej!
    Du har kommit lite fel, men det gör itne så mycket! jag skulle rekommendera dig att du letar dig fram till snacket som heter Astma & allergi - barn (ligger under kategorin "barn" här till vänster. Där finns det många som kan mycket om mat för känsliga och allergiska magar.

    Själv har jag en glutenintolerant dotter och en mjölkallergisk son så jag är inte helt bortkommen själv och brukar diskutera inne på det snacket. Välkommen dit!
  4. 2
    Hej!
    Du har kommit lite fel, men det gör itne så mycket! jag skulle rekommendera dig att du letar dig fram till snacket som heter Astma & allergi - barn (ligger under kategorin "barn" här till vänster. Där finns det många som kan mycket om mat för känsliga och allergiska magar.

    Själv har jag en glutenintolerant dotter och en mjölkallergisk son så jag är inte helt bortkommen själv och brukar diskutera inne på det snacket. Välkommen dit!

Liknande trådar

  1. Lös i magen..?
    By Anonym in forum _1107 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 18:12
  2. Det rör sig i magen...
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 23:02
  3. Det rör sig i magen...
    By guppi in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 22:03
  4. ONT i magen
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 21:11
  5. hej ang magen
    By Linda in forum Kroppsideal
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 10:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar