Lycka är...
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Lycka är...

    Måste bara få berätta om underbara ungar och syskonkärlek...
    Jag vet inte hur familjära ni är med barnprogrammen, men det finns en liten programserie som heter just "Lycka är" som Thea ser ibland. Det är korta inslag med barn som gör nåt som de sen definierar som "lycka".
    I kväll, efter en lång dag i skidbacken gick tiden plötsligt lite för fort och plötsligt överväldigades Thea av Den Stora Tröttheten.
    När det händer blir hon inte trulig, arg och trotsig utan gråtmild, kramig och närhetstörstande. Att mamma inte hjälper till att ta av kläderna (vilket Thea vanligtvis gör helt själv såklart) för att hon gör välling till lillasyster framkallar olyckliga snyftningar från badrummet. Och när lika trötta lillasyster börjar gråta hjärtslitande för att storasyster gör det vill Thea ha-a-a-a Lovis!
    Lovis är dock inte så gosig och tålmodig vid det laget utan vill mest ha sin välling ifred. Jag lovade då att jag skulle lägga Lovis hos Thea så fort lillasyster somnat.

    Det gick ganska snabbt och Thea kröp försiktigt ihop bakom Lovis rygg, nosade henne lite i håret och la armen försiktigt om henne. När jag frågade henne om det var mysigt att somna ihop med Lovis så sa hon andäktigt, viskande för att inte väcka:
    -"Mamma, det borde vara med på "Lycka är"!"

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  2. 1
    Lycka är... Måste bara få berätta om underbara ungar och syskonkärlek...
    Jag vet inte hur familjära ni är med barnprogrammen, men det finns en liten programserie som heter just "Lycka är" som Thea ser ibland. Det är korta inslag med barn som gör nåt som de sen definierar som "lycka".
    I kväll, efter en lång dag i skidbacken gick tiden plötsligt lite för fort och plötsligt överväldigades Thea av Den Stora Tröttheten.
    När det händer blir hon inte trulig, arg och trotsig utan gråtmild, kramig och närhetstörstande. Att mamma inte hjälper till att ta av kläderna (vilket Thea vanligtvis gör helt själv såklart) för att hon gör välling till lillasyster framkallar olyckliga snyftningar från badrummet. Och när lika trötta lillasyster börjar gråta hjärtslitande för att storasyster gör det vill Thea ha-a-a-a Lovis!
    Lovis är dock inte så gosig och tålmodig vid det laget utan vill mest ha sin välling ifred. Jag lovade då att jag skulle lägga Lovis hos Thea så fort lillasyster somnat.

    Det gick ganska snabbt och Thea kröp försiktigt ihop bakom Lovis rygg, nosade henne lite i håret och la armen försiktigt om henne. När jag frågade henne om det var mysigt att somna ihop med Lovis så sa hon andäktigt, viskande för att inte väcka:
    -"Mamma, det borde vara med på "Lycka är"!"

    //A
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Åh. Jag fick tårar i ögonen nu, underbara ljuvliga ungar.
  4. 2
    Åh. Jag fick tårar i ögonen nu, underbara ljuvliga ungar.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Åh, vad härligt!
  6. 3
    Åh, vad härligt!

Liknande trådar

  1. Lycka!
    By *Lottiz* in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 09:59
  2. Lo är här!!! *Lycka*
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 17:28
  3. LYCKA !!!!!!!!!
    By Norrlands-mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 14:27
  4. Lycka är att...
    By LoL in forum Diabetes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 16:37
  5. *lycka*
    By leoleo in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 18:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar