Humör......på barnen
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Humör......på barnen

    Hej. Vi har 3 tjejer. 11,8 och 3 år. Nu till 8 åriingen. Hon har ett sådant humör. Alltid fräser och säger nej åt allt. Får hon inte ett ja så blir hon jätte sur. Står i ett hörn och bara tittar i golvet. Eller så stampar hon i golvet och går iväg. Hon har växt ganska mycket nu under hösten. Är nu 140cm och har 23cm på fötterna. Hon har säkert växt 5 cm sedan i våras. lika så fötterna har växt nu under hösten. Är det normalt med ett sådant humör? kan hon ha brist på något. Jag blir vansinnig och arg/ledsen när hon är så. Aldrig en dag att hon är vanlig.
  2. 1
    Humör......på barnen Hej. Vi har 3 tjejer. 11,8 och 3 år. Nu till 8 åriingen. Hon har ett sådant humör. Alltid fräser och säger nej åt allt. Får hon inte ett ja så blir hon jätte sur. Står i ett hörn och bara tittar i golvet. Eller så stampar hon i golvet och går iväg. Hon har växt ganska mycket nu under hösten. Är nu 140cm och har 23cm på fötterna. Hon har säkert växt 5 cm sedan i våras. lika så fötterna har växt nu under hösten. Är det normalt med ett sådant humör? kan hon ha brist på något. Jag blir vansinnig och arg/ledsen när hon är så. Aldrig en dag att hon är vanlig.
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    9-åråldern är ju tydligen en fas där barnen kan "krisa". Sök på nätet på "9-årskrisen", det är många som upplever förändring i barnens humör i den åldern. Hos oss tycker jag det är färre utspel än tidigare men när hon väl blir ledsen (ofta över att hon upplever något som orättvist) sitter det i jättelänge, förut gick det över på några minuter. Hon är liksom mer långsint än hon varit. Ganska snäsig också, mot sin lillebror framför allt. Vi har också upplevt en hel del grubbel, många tankar på döden till exempel.
  4. 2
    9-åråldern är ju tydligen en fas där barnen kan "krisa". Sök på nätet på "9-årskrisen", det är många som upplever förändring i barnens humör i den åldern. Hos oss tycker jag det är färre utspel än tidigare men när hon väl blir ledsen (ofta över att hon upplever något som orättvist) sitter det i jättelänge, förut gick det över på några minuter. Hon är liksom mer långsint än hon varit. Ganska snäsig också, mot sin lillebror framför allt. Vi har också upplevt en hel del grubbel, många tankar på döden till exempel.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    orkar inte mer.... hjälp

    Jag orkar inte med att min 9_åring ska vara så sur och tvär hela tiden. På morgonen trött, sur och tvär. skriker åt alla. efter skolan trörr, somnar i soffan. Jätte sur och tvär när man säger något. Vill inte göra något. Vad man än säger så säger hon nej. Vad ska man göra? jag är så ledsen att altid behöva tjata, vara arg när hon bara bråkar och surar.
  6. 3
    orkar inte mer.... hjälp Jag orkar inte med att min 9_åring ska vara så sur och tvär hela tiden. På morgonen trött, sur och tvär. skriker åt alla. efter skolan trörr, somnar i soffan. Jätte sur och tvär när man säger något. Vill inte göra något. Vad man än säger så säger hon nej. Vad ska man göra? jag är så ledsen att altid behöva tjata, vara arg när hon bara bråkar och surar.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Du skriver att hon somnar i soffan och inte vill göra något. Kanske är hon helt enkelt trött? Det är ju mycket att lära sig i skolan, tar på krafterna. Dessutom växer de ju så det knakar i den här åldern. Har hon sen fritidsaktiviteter på det kan man ju bli lite extra trött. Mina barn brukar alltid bli griniga när de är trötta. Jag själv också för den delen . Kanske kunde du pröva med att hon får lägga sig en timme tidigare en vecka och se om nåt ändras...?
  8. 4
    Du skriver att hon somnar i soffan och inte vill göra något. Kanske är hon helt enkelt trött? Det är ju mycket att lära sig i skolan, tar på krafterna. Dessutom växer de ju så det knakar i den här åldern. Har hon sen fritidsaktiviteter på det kan man ju bli lite extra trött. Mina barn brukar alltid bli griniga när de är trötta. Jag själv också för den delen . Kanske kunde du pröva med att hon får lägga sig en timme tidigare en vecka och se om nåt ändras...?
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    ska pröva tidig läggdax =)

    Jag ska pröva tidig läggdax. ÅTerkommer om någon vecka får se. Tack för att du hörde av dig.
  10. 5
    ska pröva tidig läggdax =) Jag ska pröva tidig läggdax. ÅTerkommer om någon vecka får se. Tack för att du hörde av dig.
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6
    Lycka till!
  12. 6
    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Mitt humör styr familjens humör
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 19:41
  2. Humör!!
    By JennymH&E in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 10:29
  3. Barnen styr mitt humör...
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 14:01
  4. Humör?
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 12:18
  5. Humör?
    By Maddisen in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 13:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar