Vilket håll är jetlaggen värst?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Vilket håll är jetlaggen värst?

    När man åker till eller från USA (östkusten)?
  2. 1
    Vilket håll är jetlaggen värst? När man åker till eller från USA (östkusten)?
  3. Anonym
    #2
    När man åker till eller från USA (östkusten)?
    När man kommer hem, är min erfarenhet. spelar ingen roll om man kommer från öst eller väst, värst drabbas man hemma.

    \\Thomas
  4. 2
    När man åker till eller från USA (östkusten)?
    När man kommer hem, är min erfarenhet. spelar ingen roll om man kommer från öst eller väst, värst drabbas man hemma.

    \\Thomas
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    För mig som bara varit på Västkusten var det när vi kom fram till USA- När vi kom hem reste i ett dygn på hemresan, när vi kom hem var jag helt speedad var vaken 30 timmar , sov lite vakande superpigg:-)
  6. 3
    För mig som bara varit på Västkusten var det när vi kom fram till USA- När vi kom hem reste i ett dygn på hemresan, när vi kom hem var jag helt speedad var vaken 30 timmar , sov lite vakande superpigg:-)
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Ojdå. Ok, tack.
  8. 4
    Ojdå. Ok, tack.
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Ja, det är ju annan tid där...
  10. 5
    Ja, det är ju annan tid där...
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Från USA till Europa är den absolut värst! Det är lättare att "lägga till" timmar än att ta bort timmar. Jag bor på USAs västkust och tycker alltid att det är värre att flyga till Sverige än tvärtom.

    Här är en länk med fakta

    http://thetravelinsider.info/2002/0510.htm
  12. 6
    Från USA till Europa är den absolut värst! Det är lättare att "lägga till" timmar än att ta bort timmar. Jag bor på USAs västkust och tycker alltid att det är värre att flyga till Sverige än tvärtom.

    Här är en länk med fakta

    http://thetravelinsider.info/2002/0510.htm
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Den är alltså värre om man flyger öst än väst...
  14. 7
    Den är alltså värre om man flyger öst än väst...
  15. Medlem sedan
    Jul 1999
    #8
    Jag mådde sååååå dåligt i somras när vi flög till USA. Dagen efter ankomst var jag helt väck och trodde jag skulle dö. Kanske beror det på min diabetes och att jag då missade en massa insulin...
    Vägen hem var mycket enklare. Jag mådde bra nästan direkt.
    Det absolut viktigaste är att man faller in i rytmen vad gäller mat och sömn så fort som möjligt.
    När vi kom till USA var klockan 4 på morgonen i våra kroppar men vi satte oss ändå och åt en lätt kvällsmat. Sedan sov vi fram till klockan ½6 på morgonen amerikansk tid. Då var klockan 12.30 i våra kroppar... Jobbigt!!
  16. 8
    Jag mådde sååååå dåligt i somras när vi flög till USA. Dagen efter ankomst var jag helt väck och trodde jag skulle dö. Kanske beror det på min diabetes och att jag då missade en massa insulin...
    Vägen hem var mycket enklare. Jag mådde bra nästan direkt.
    Det absolut viktigaste är att man faller in i rytmen vad gäller mat och sömn så fort som möjligt.
    När vi kom till USA var klockan 4 på morgonen i våra kroppar men vi satte oss ändå och åt en lätt kvällsmat. Sedan sov vi fram till klockan ½6 på morgonen amerikansk tid. Då var klockan 12.30 i våra kroppar... Jobbigt!!
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Jag tycker att vart man än flyger är det värst hem.
  18. 9
    Jag tycker att vart man än flyger är det värst hem.
  19. Medlem sedan
    Jul 2006
    #10
    Håller med. Reser bara på semestern och tycker att det fungerar bra när man är ledig och kan hålla lite lägre tempo tills man börjat anpassa sig. Väl hemma igen stressar jag lätt upp mig om jag vaknar på fel tider och vet att jag måste "hålla" genom en hel vardag med jobb och aktiviteter.
  20. 10
    Håller med. Reser bara på semestern och tycker att det fungerar bra när man är ledig och kan hålla lite lägre tempo tills man börjat anpassa sig. Väl hemma igen stressar jag lätt upp mig om jag vaknar på fel tider och vet att jag måste "hålla" genom en hel vardag med jobb och aktiviteter.
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11
    När man flyger österut
  22. 11
    När man flyger österut
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    #12
    Tack! I mitt fall vore det bra!
  24. 12
    Tack! I mitt fall vore det bra!
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13
    Ajdå. Hoppas det var din medicin som ställde till det då..
  26. 13
    Ajdå. Hoppas det var din medicin som ställde till det då..
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    #14
    Aha - jag åker den här gången för jobb/stor anspänning, och kan koppla av när jag kommer hem, så vi får väl se...
  28. 14
    Aha - jag åker den här gången för jobb/stor anspänning, och kan koppla av när jag kommer hem, så vi får väl se...
  29. Medlem sedan
    Jan 2005
    #15
    Jag tyckte det var värst att komma hem till Sverige.
  30. 15
    Jag tyckte det var värst att komma hem till Sverige.
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16
    Jag har tyckt att det varit värst när jag kommit hem, oavsett om jag rest från Asien till Sverige eller från Nordamerika till Sverige.
  32. 16
    Jag har tyckt att det varit värst när jag kommit hem, oavsett om jag rest från Asien till Sverige eller från Nordamerika till Sverige.
  33. Medlem sedan
    Sep 2004
    #17
    låter som att det var din diabetes som ställde till det. Man får mixtra lite med det långverkande insulinet!
    Ett hett tips: börja med insulinpump (är du typ 1-diab??)
  34. 17
    låter som att det var din diabetes som ställde till det. Man får mixtra lite med det långverkande insulinet!
    Ett hett tips: börja med insulinpump (är du typ 1-diab??)
  35. Medlem sedan
    Sep 2004
    #18
    jag tycker det är värst när man flyger österut, men min make tycker västerut är värre...........
  36. 18
    jag tycker det är värst när man flyger österut, men min make tycker västerut är värre...........
  37. Medlem sedan
    Feb 2002
    #19
    Från Sverige till USA, när jag reser hem till USA alltså. Det tar 3-4 dagar att komma in i tiden ogen, och sova genom natten.

    När jag reser till Sverige har jag aldrig några problem, inte heller barnen.

    Jag tror att det kan bero på om man är kvälls- eller morgonmänniska. Jag är morgonpigg, har pratat med andra som är kvällsmänniskor och de har problem när de flyger till Sverige istället.
  38. 19
    Från Sverige till USA, när jag reser hem till USA alltså. Det tar 3-4 dagar att komma in i tiden ogen, och sova genom natten.

    När jag reser till Sverige har jag aldrig några problem, inte heller barnen.

    Jag tror att det kan bero på om man är kvälls- eller morgonmänniska. Jag är morgonpigg, har pratat med andra som är kvällsmänniskor och de har problem när de flyger till Sverige istället.
  39. Medlem sedan
    Feb 2002
    #20
    Då kanske det är psykologiskt? Att det tråkigt att semestern är slut.
  40. 20
    Då kanske det är psykologiskt? Att det tråkigt att semestern är slut.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vilket är värst?
    By Bajbaj in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 12:38
  2. Vilket är värst ?
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 22:35
  3. Vilket är värst?
    By Bishi in forum Kärlek & relationer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 19:40
  4. Vilket är värst?
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 11:50
  5. Vilket är värst??
    By _Busmamman_ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 21:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar