Svettas på natten?
Medelålders 45+
  1. På besök antar jag
    #1

    Svettas på natten?

    Jag fyller 44 i år, så jag vet inte om jag "får" vara här, men var ska jag annars fråga?

    Nästan varje natt de senaste månaderna har jag blivit svettig, riktigt svettig, så att det blir alldeles blött mellan brösten. Jag har ungefär B-kupsbröst som sitter ganska brätt isär så det är en bit hud som blir blött

    Jag lider inte direkt av det, lever ensam så det stör ingen annan heller, men undrar om det kanske är lite "försmak" av klimakteriet? Eller beror det på att jag gått upp en del vikt de senaste månaderna? Eller vad kan det annars bero på?
  2. 1
    Svettas på natten? Jag fyller 44 i år, så jag vet inte om jag "får" vara här, men var ska jag annars fråga?

    Nästan varje natt de senaste månaderna har jag blivit svettig, riktigt svettig, så att det blir alldeles blött mellan brösten. Jag har ungefär B-kupsbröst som sitter ganska brätt isär så det är en bit hud som blir blött

    Jag lider inte direkt av det, lever ensam så det stör ingen annan heller, men undrar om det kanske är lite "försmak" av klimakteriet? Eller beror det på att jag gått upp en del vikt de senaste månaderna? Eller vad kan det annars bero på?
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Det där har jag också lagt märke till från och till sista månaderna. Jag tänkte att det kanske är klimakteriet men jag vet inte... Jag är ju 49 så jag ligger väl närmare till...
  4. 2
    Det där har jag också lagt märke till från och till sista månaderna. Jag tänkte att det kanske är klimakteriet men jag vet inte... Jag är ju 49 så jag ligger väl närmare till...
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Ja, jag kan bli väldigt varm på natten. Det är rätt jobbigt faktiskt för jag kan vakna av det.
  6. 3
    Ja, jag kan bli väldigt varm på natten. Det är rätt jobbigt faktiskt för jag kan vakna av det.
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Varma nätter brukar jag vara rätt svettig på morgonen, jag tror inte det finns något speciellt man kan göra åt sådant.

    Om man inte vill sova inlindad i handdukar d.v.s. :-)
  8. 4
    Varma nätter brukar jag vara rätt svettig på morgonen, jag tror inte det finns något speciellt man kan göra åt sådant.

    Om man inte vill sova inlindad i handdukar d.v.s. :-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Hjärtligt välkommen hit! Känner du igen dig i 45+ tillhör du oss. Själv har jag då och då haft svettiga nätter sedan jag var i slutet av 20-års åldern, men det händer oftare nu. Jag har en liten handduk bredvid kudden. Jag tar bort det värsta och somnar om - om jag kan, för det är ett annat 45+ problem.
  10. 5
    Hjärtligt välkommen hit! Känner du igen dig i 45+ tillhör du oss. Själv har jag då och då haft svettiga nätter sedan jag var i slutet av 20-års åldern, men det händer oftare nu. Jag har en liten handduk bredvid kudden. Jag tar bort det värsta och somnar om - om jag kan, för det är ett annat 45+ problem.
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Särskilt när man kastar sig hela natten fram och tillbaka efter att ha skrivit något konstigt på Aff
    Ja, så är det
  12. 6
    Särskilt när man kastar sig hela natten fram och tillbaka efter att ha skrivit något konstigt på Aff
    Ja, så är det
  13. Anonym
    #7
    Förlåt men varför har du ett foto med en mkt äldre man, man kan ju tolka det som att du är omkring 45 men har en bild på din morfar/farfar?
  14. 7
    Förlåt men varför har du ett foto med en mkt äldre man, man kan ju tolka det som att du är omkring 45 men har en bild på din morfar/farfar?
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Eller inte

    Han kan ju vara född 1945? Jag skulle ju som första gissning anta att t.ex. "Annika60" inte är 60 år gammal, det är litet trist att byta signatur varje år, utan är född 1960. Om man är 65 platsar man ju här.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Eller inte Han kan ju vara född 1945? Jag skulle ju som första gissning anta att t.ex. "Annika60" inte är 60 år gammal, det är litet trist att byta signatur varje år, utan är född 1960. Om man är 65 platsar man ju här.
  17. Anonym
    #9
    Ja visst kan han det.. menade inget särskilt men måste fråga.. Men vad menar du med att man platsar här vid 65? Är det någon övre gräns? ( jag tolkar visst väldigt bokstavligt.
  18. 9
    Ja visst kan han det.. menade inget särskilt men måste fråga.. Men vad menar du med att man platsar här vid 65? Är det någon övre gräns? ( jag tolkar visst väldigt bokstavligt.
  19. Medlem sedan
    Jun 1999
    #10
    Jag tror du har rätt. Han skriver ju längre ner i tråden "Hur gammalt är ert äldsta barn?" att det äldsta är 42 och han blev knappast pappa vid 3 års ålder. - Fast inget av alternativen kan ju stämma på Birgitta97. -
  20. 10
    Jag tror du har rätt. Han skriver ju längre ner i tråden "Hur gammalt är ert äldsta barn?" att det äldsta är 42 och han blev knappast pappa vid 3 års ålder. - Fast inget av alternativen kan ju stämma på Birgitta97. -
  21. Medlem sedan
    Dec 1998
    #11
    Haha stämmer. Jag upptäckte efter några år att jag i min presentation angivit ålder på mina barn vilket innebar att de stannat i ålder eftersom jag glömde uppdatera. Så då bytte jag angivelse till födelseår :-D
  22. 11
    Haha stämmer. Jag upptäckte efter några år att jag i min presentation angivit ålder på mina barn vilket innebar att de stannat i ålder eftersom jag glömde uppdatera. Så då bytte jag angivelse till födelseår :-D
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Knappast

    Visserligen heter snacket "Medelålders" men 45+ har ju ingen övre gräns. När Aff har varit i gång i tio år till kommer det säkerligen att komma krav på ett eget pensionärssnack skall ni se!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Knappast Visserligen heter snacket "Medelålders" men 45+ har ju ingen övre gräns. När Aff har varit i gång i tio år till kommer det säkerligen att komma krav på ett eget pensionärssnack skall ni se!

Liknande trådar

  1. Att svettas el ikke svettas..
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-02-15, 21:49
  2. svettas på natten
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 13:20
  3. Svettas på natten!
    By killa1968 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 23:39
  4. Svettas på natten
    By selene in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 15:17
  5. Svettas på natten...
    By andy in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 11:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar