Skarva nätverkskabel
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Skarva nätverkskabel

    Har hittat skarvdon för att skarva nätverkskabel men jag undrar om man tappar något på att skarva (enklare) eller om det är bättre att byta (mer arbete) till en längre kabel?

    Gubben vill absolut inte tappa något på hastighet eller stabilitet är skeptisk till att skarva
  2. 1
    Skarva nätverkskabel Har hittat skarvdon för att skarva nätverkskabel men jag undrar om man tappar något på att skarva (enklare) eller om det är bättre att byta (mer arbete) till en längre kabel?

    Gubben vill absolut inte tappa något på hastighet eller stabilitet är skeptisk till att skarva
  3. Anonym
    #2
    Kapacitet avtar med skarvning OCH längd (förutom för optisk kapel).
    Handlar det inte om flera skulle jag i första hand skarva.

    Om det uppstår ett kabel fel i gatan tror du dom skarvar eller drar ny kabel?
    Svaret är att dom skarvar.
  4. 2
    Kapacitet avtar med skarvning OCH längd (förutom för optisk kapel).
    Handlar det inte om flera skulle jag i första hand skarva.

    Om det uppstår ett kabel fel i gatan tror du dom skarvar eller drar ny kabel?
    Svaret är att dom skarvar.
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Håller med Anonym (anonym)

    Vad är det för hastighet som ska gå i kabeln och vad är det han inte vill tappa hastighet till?

    Egen server med 1gigabit kabel eller pratar vi kontakt till internet?
  6. 3
    Håller med Anonym (anonym)

    Vad är det för hastighet som ska gå i kabeln och vad är det han inte vill tappa hastighet till?

    Egen server med 1gigabit kabel eller pratar vi kontakt till internet?
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Tack för svar. Det blev skarvning med skarvdon, blir nog bra och om det blir ett litet tapp så tror jag knappt han skulle märka det.
  8. 4
    Tack för svar. Det blev skarvning med skarvdon, blir nog bra och om det blir ett litet tapp så tror jag knappt han skulle märka det.

Liknande trådar

  1. nätverkskabel-hjälp önskas
    By jallemor in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 16:19
  2. Skarva bänkskiva
    By Jeanette in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 22:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar