Blöjfri!
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Blöjfri!

    Efter idogt pottränande har Z nu haft en hel dag utan olyckor! Han har fortfarande nattblöja, men kissar sällan i den numera. Och imorgon är det dagis igen.
    Såååå skönt, nu har jag bara ett blöjbarn igen
    Kram
    Mamma till M född 040823, Z född 070214 och L född 090831.
  2. 1
    Blöjfri! Efter idogt pottränande har Z nu haft en hel dag utan olyckor! Han har fortfarande nattblöja, men kissar sällan i den numera. Och imorgon är det dagis igen.
    Såååå skönt, nu har jag bara ett blöjbarn igen
    Kram
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2
    Samma här.
    Marcus är torr dagtid sen innan jul men har kvar nattblöjan.
    Han gör helst nr 2 i blöjan oxå, vill helst inte göra det på toa.
    Hoppas att det går bra på dagis nu bara och att inte lärarna tar på han blöja för att det är lättare...
    gjorde dem veckan innan vi gick på jullov...

    Duktiga killar vi har tycker jag
  4. 2
    Samma här.
    Marcus är torr dagtid sen innan jul men har kvar nattblöjan.
    Han gör helst nr 2 i blöjan oxå, vill helst inte göra det på toa.
    Hoppas att det går bra på dagis nu bara och att inte lärarna tar på han blöja för att det är lättare...
    gjorde dem veckan innan vi gick på jullov...

    Duktiga killar vi har tycker jag
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Samma här! Tuwa är för det mesta torr på dagarna nu men har ännu nattblöjan. Det dröjer nog lite längre innan hon blir av med den men att hon är torr på dagarna är sååå skönt
  6. 3
    Samma här! Tuwa är för det mesta torr på dagarna nu men har ännu nattblöjan. Det dröjer nog lite längre innan hon blir av med den men att hon är torr på dagarna är sååå skönt
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Jätteduktiga killar

    Tuwa gör också helst nr2 i blöjan och sista veckan har hon för första gången varit förstoppad till vår förvåning. Hon har klagat över ont i magen men ätit och druckit bra/som vanligt men igår kom det äntligen en jättestor hård klump. Gav henne psylliumfrö på frukost yoghurten och det verkar ha satt fart
  8. 4
    Jätteduktiga killar

    Tuwa gör också helst nr2 i blöjan och sista veckan har hon för första gången varit förstoppad till vår förvåning. Hon har klagat över ont i magen men ätit och druckit bra/som vanligt men igår kom det äntligen en jättestor hård klump. Gav henne psylliumfrö på frukost yoghurten och det verkar ha satt fart
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Jag tror att Zacharias skulle kunna vara utan nattblöjan, men vi har bestämt att han får ha den tills han säger att han klarar sig utan eller till de blöjor vi har är slut. Då kommer han få välja mellan tygblöja, potty-training-pants (i tyg) eller kalsonger. Men några nya pappersblöjor köper jag inte till honom, eftersom han knappt kissar i blöjan på natten längre.
    Lustigt egentligen, för inte så länge sen hade vi problemet att han kissade så mycket på natten så att ingen blöja räckte till, alla vi provade läckte. Så jobbigt med nya lakan vareviga dag. Och nu kissar han i princip aldrig i blöjan på natten.
  10. 5
    Jag tror att Zacharias skulle kunna vara utan nattblöjan, men vi har bestämt att han får ha den tills han säger att han klarar sig utan eller till de blöjor vi har är slut. Då kommer han få välja mellan tygblöja, potty-training-pants (i tyg) eller kalsonger. Men några nya pappersblöjor köper jag inte till honom, eftersom han knappt kissar i blöjan på natten längre.
    Lustigt egentligen, för inte så länge sen hade vi problemet att han kissade så mycket på natten så att ingen blöja räckte till, alla vi provade läckte. Så jobbigt med nya lakan vareviga dag. Och nu kissar han i princip aldrig i blöjan på natten.
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    Härligt

    Vi är en bit på väg också men natten lär som sagt ta ett tag till. Just nu verkar hela familjen gå på knäna. Jag sover dåligt (ammar hela nätterna) och maken känner sig hängig som om en förkylning är på väg att bryta ut. Äldsta dottern har grym PMS och ligger bara och kvider. Nästäldsta dottern mår illa och gick och la sig med hinken bredvid sängen. Mittentjejen har haft feber idag och varit hemma, kommer vara hemma imorgon också. Tuwa har helt plötsligt blivit förstoppad och vi har fullt sjå att få igång hennes mage igen. Minstingen är förkyld efter ett kort uppehåll sen senaste förkylningen som varade i tre veckor.

    Skitjobbigt just nu och det känns som om det här bara kommer gå runt i familjen den närmaste månaden. Vissa år blir det bara så och vi känner oss inte riktigt friska förrän i mars-april.
  12. 6
    Härligt

    Vi är en bit på väg också men natten lär som sagt ta ett tag till. Just nu verkar hela familjen gå på knäna. Jag sover dåligt (ammar hela nätterna) och maken känner sig hängig som om en förkylning är på väg att bryta ut. Äldsta dottern har grym PMS och ligger bara och kvider. Nästäldsta dottern mår illa och gick och la sig med hinken bredvid sängen. Mittentjejen har haft feber idag och varit hemma, kommer vara hemma imorgon också. Tuwa har helt plötsligt blivit förstoppad och vi har fullt sjå att få igång hennes mage igen. Minstingen är förkyld efter ett kort uppehåll sen senaste förkylningen som varade i tre veckor.

    Skitjobbigt just nu och det känns som om det här bara kommer gå runt i familjen den närmaste månaden. Vissa år blir det bara så och vi känner oss inte riktigt friska förrän i mars-april.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Vad jobbigt det låter! Leonora (minsta här i familjen) Har precis igår haft kräksjuka andra gången på en vecka, inte kul. Men det verkar som om vi andra klarade oss den här gången, förra helgen vara alla barnen sjuka. Men som tur är gick det fort över. Hoppas allt lugnar sig hos er snart! Kram
  14. 7
    Vad jobbigt det låter! Leonora (minsta här i familjen) Har precis igår haft kräksjuka andra gången på en vecka, inte kul. Men det verkar som om vi andra klarade oss den här gången, förra helgen vara alla barnen sjuka. Men som tur är gick det fort över. Hoppas allt lugnar sig hos er snart! Kram
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Mycket bättre idag och Tuwa lyckades äntligen sköta magen ikväll

    Tänk vad glad man kan bli av en blöja full med hårpackad skit

    Kräksjuka...yikes...inge kul! Måtte du inte åka på det en tredje gång nu då. Vore väl höjden av otur!

    kram
  16. 8
    Mycket bättre idag och Tuwa lyckades äntligen sköta magen ikväll

    Tänk vad glad man kan bli av en blöja full med hårpackad skit

    Kräksjuka...yikes...inge kul! Måtte du inte åka på det en tredje gång nu då. Vore väl höjden av otur!

    kram

Liknande trådar

  1. Blöjfri
    By Lima in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 12:26
  2. blöjfri
    By eva- in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 12:52
  3. Blöjfri.
    By Gizmoo in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 10:54
  4. Blöjfri!
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 18:33
  5. Blöjfri/inte blöjfri (igen)
    By msandell in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar