Carola m 8
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Carola m 8

    Det är ju DUUUU som är med i familjen Annorlunda på TV!! Kände först igen barnens namn eftersom jag älskar namnet Lovelia och det namnet finns med på vår "namnlista"! Gud vilken härlig familj ni är!!! Ska följa era små äventyr stenhårt framöver på måndagar!!!!
    *Mamma till 3 födda -07, -10 & -13. Väntar nr. 4 i okt -15*
  2. 1
    Carola m 8 Det är ju DUUUU som är med i familjen Annorlunda på TV!! Kände först igen barnens namn eftersom jag älskar namnet Lovelia och det namnet finns med på vår "namnlista"! Gud vilken härlig familj ni är!!! Ska följa era små äventyr stenhårt framöver på måndagar!!!!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Jag såg också och om du läser här Carola...fan va snygg du är jättefin familj!
  4. 2
    Jag såg också och om du läser här Carola...fan va snygg du är jättefin familj!
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3

    Skojar du:)?

    Mycket har jag blivit kallad i mina dagar, men aldrig snygg!!
    Så jag tackar och bockar, det värmer
    Jag tycker jag ser rätt anskrämlig ut på alla sätt och vis.
    Tack
    Carola med Jordan 090902, Lovelia 0709, Trixie 05,Novalie 03,Robert&Corrinda 00, Patricia 95, Janelle 94
    Ännu en bebis väntas komma i sommar BF 15 juli 11

    Bloggar här:
    http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
  6. 3
    Skojar du:)? Mycket har jag blivit kallad i mina dagar, men aldrig snygg!!
    Så jag tackar och bockar, det värmer
    Jag tycker jag ser rätt anskrämlig ut på alla sätt och vis.
    Tack
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    Japp:)

    Det är ju jag, även om jag har svårt att fatta det själv
    Vad roligt att du har Lovelia på er lista, hoppas att det blir en tjej för er då, för det är ett jättevackert namn, säger jag helt opartisk
    Carola med Jordan 090902, Lovelia 0709, Trixie 05,Novalie 03,Robert&Corrinda 00, Patricia 95, Janelle 94
    Ännu en bebis väntas komma i sommar BF 15 juli 11

    Bloggar här:
    http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
  8. 4
    Japp:) Det är ju jag, även om jag har svårt att fatta det själv
    Vad roligt att du har Lovelia på er lista, hoppas att det blir en tjej för er då, för det är ett jättevackert namn, säger jag helt opartisk
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Tittade oxå på er igår. Vilken mysig familj och fina barn du har. *kram*
  10. 5
    Tittade oxå på er igår. Vilken mysig familj och fina barn du har. *kram*
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Har bara tittat litegrand för det brukar vara det dagset när jag nattar Viktor.
    Jag har svårt för att förstå hur man kan ha så många barn (inget illa menat nu)
    Varför har ni skaffat så många? hade varit kul att få veta hur ni tänker. (som sagt så har jag inte följt programmen och ni har säkert berättat där)
    Själv har jag aldrig velat ha många barn jag tycker det är jätteroligt med barn men för mig räcker det med 2 max 3 barn.
  12. 6
    Har bara tittat litegrand för det brukar vara det dagset när jag nattar Viktor.
    Jag har svårt för att förstå hur man kan ha så många barn (inget illa menat nu)
    Varför har ni skaffat så många? hade varit kul att få veta hur ni tänker. (som sagt så har jag inte följt programmen och ni har säkert berättat där)
    Själv har jag aldrig velat ha många barn jag tycker det är jätteroligt med barn men för mig räcker det med 2 max 3 barn.
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7
    Ja varför inte? Vaför vill du ha två, max tre barn?
    Jag har alltid älskat barn, jag satt barnvakt i flera olika familjer på regelbunden basis i flera år, jag utbildade mig först till att jobba på dagis och sen vidare till att jobba med sjuka och/eller nyfödda barn på sjukhus..Barn är på alla sätt och vis mitt liv, helt enkelt.

    En del vill bli brandmän eller jobba i affär när de är små, jag ville jobba med barn och få egna såklart.

    Min man och jag tänkte oss väl de "vanliga" två barnen, men så kom längtan efter en till, och det blev tvillingar
    Vi klev över en magisk gräns där tror jag, för fyra barn anses som mkt. Jag ville så gärna ha ett till, maken var inte lika sugen, men jag fick min femma, och sen insåg han att det var inte så värst mkt mer "jobb" med fem utan bara mer av allt det mysiga
    Sen behövde jag inte ens tjata efter fler
    Jag har haft enkla okomplicerade graviditeter så det underlättar kanske.

    Jag tycker inte det är jobbigt med många barn, jag upplever de inte ens som "många"
    När jag var 16 år var jag barnflicka åt en familj med ett barn som var 3år, tvillingar på knappt 2år och en bebis på 6 månader, och det funkade superbra. Jag är helt enkelt inte den som stressar upp mig i onödan, det finns inget som är omöjligt bara olika svårt, som Gunde säger

    Vi har så roligt i vår familj!
    Att sitta och prata med tonåringarna är härligt, de har sån humor och ironi, och tvillingarna på 9 är så vetgiriga och kloka och funderar en massa, 6 åringen börjar frigöra sig från oss, få massa kompisar och lär sig saker i skolan, 4 åringen är trotsig som få men ändå helt galet charmig, 2åringar vet du ju själv hur de är och så bebisen då...mmm de är ju bara ljuvliga

    När man har fått äran att bli förälder till så underbara barn som våra så är det inte konstigt att man gärna vill ha fler

    Jag tar inte illa upp, det är klart att det väcker frågor, allt är relativt och när jag hade två barn så såg jag med skräckblandad förtjusning på folk som hade tre fyra stycken och unrade hur de orkade
    Men när jag själv satt där med fyra så kände jag att det var ju lätt som en plätt

    Ha det gott.
  14. 7
    Ja varför inte? Vaför vill du ha två, max tre barn?
    Jag har alltid älskat barn, jag satt barnvakt i flera olika familjer på regelbunden basis i flera år, jag utbildade mig först till att jobba på dagis och sen vidare till att jobba med sjuka och/eller nyfödda barn på sjukhus..Barn är på alla sätt och vis mitt liv, helt enkelt.

    En del vill bli brandmän eller jobba i affär när de är små, jag ville jobba med barn och få egna såklart.

    Min man och jag tänkte oss väl de "vanliga" två barnen, men så kom längtan efter en till, och det blev tvillingar
    Vi klev över en magisk gräns där tror jag, för fyra barn anses som mkt. Jag ville så gärna ha ett till, maken var inte lika sugen, men jag fick min femma, och sen insåg han att det var inte så värst mkt mer "jobb" med fem utan bara mer av allt det mysiga
    Sen behövde jag inte ens tjata efter fler
    Jag har haft enkla okomplicerade graviditeter så det underlättar kanske.

    Jag tycker inte det är jobbigt med många barn, jag upplever de inte ens som "många"
    När jag var 16 år var jag barnflicka åt en familj med ett barn som var 3år, tvillingar på knappt 2år och en bebis på 6 månader, och det funkade superbra. Jag är helt enkelt inte den som stressar upp mig i onödan, det finns inget som är omöjligt bara olika svårt, som Gunde säger

    Vi har så roligt i vår familj!
    Att sitta och prata med tonåringarna är härligt, de har sån humor och ironi, och tvillingarna på 9 är så vetgiriga och kloka och funderar en massa, 6 åringen börjar frigöra sig från oss, få massa kompisar och lär sig saker i skolan, 4 åringen är trotsig som få men ändå helt galet charmig, 2åringar vet du ju själv hur de är och så bebisen då...mmm de är ju bara ljuvliga

    När man har fått äran att bli förälder till så underbara barn som våra så är det inte konstigt att man gärna vill ha fler

    Jag tar inte illa upp, det är klart att det väcker frågor, allt är relativt och när jag hade två barn så såg jag med skräckblandad förtjusning på folk som hade tre fyra stycken och unrade hur de orkade
    Men när jag själv satt där med fyra så kände jag att det var ju lätt som en plätt

    Ha det gott.
  15. Medlem sedan
    Nov 2007
    #8
    Vad kul det låter när du beskriver det.
    Låter som ni har en stor och bra familj. Tack för att du tog dig tid att skriva.
    Vissa är väl mer passande att ha många barn andra inte.
    Kan tänka mig att när man har många syskon är man aldrig ensam det finns alltid ngn att leka med, prata med osv.
    Det finns ju dom som använder dom större barnen till att vara barnvakt åt dom mindre och det tycker jag är fel visst ngn gång ibland men inte nästan varje dag.
    Är själv uppvuxen med två äldre syskon och tyvärr gjorde min syster mitt liv till pest och pina så det kanske är därför jag inte vill ha så många barn nu.
    Osäker på om min son kommer få ngt syskon övht det är så svårt att träffa den där rätte, får väl hoppas att den man träffar har barn sen tidigare istället.
  16. 8
    Vad kul det låter när du beskriver det.
    Låter som ni har en stor och bra familj. Tack för att du tog dig tid att skriva.
    Vissa är väl mer passande att ha många barn andra inte.
    Kan tänka mig att när man har många syskon är man aldrig ensam det finns alltid ngn att leka med, prata med osv.
    Det finns ju dom som använder dom större barnen till att vara barnvakt åt dom mindre och det tycker jag är fel visst ngn gång ibland men inte nästan varje dag.
    Är själv uppvuxen med två äldre syskon och tyvärr gjorde min syster mitt liv till pest och pina så det kanske är därför jag inte vill ha så många barn nu.
    Osäker på om min son kommer få ngt syskon övht det är så svårt att träffa den där rätte, får väl hoppas att den man träffar har barn sen tidigare istället.
  17. Medlem sedan
    Jan 2008
    #9
    Bättre sent än aldrig sägs det, jag tittade på reprisen förra eller förrförra veckan bara för att få se er lilla familj, men sen glömde jag säga det ju!! kom på det precis nu, snacka om minne som en guldfisk. sen missade jag kvällens program inser jag ju nu då, suck!! både jag och maken tycker iaf ni är en helt underbar familj som verkar klara av allt så lätt trots alla barn. för min del är det med både sorg o lättnad att det blir den sista, orkar inte med rent kroppsligt, annars hade jag också kunnat tänkt mig 10 barn. verkar ju så underbart o aldrig en tråkig stund kan jag tänka mig. stor kram till er!!
  18. 9
    Bättre sent än aldrig sägs det, jag tittade på reprisen förra eller förrförra veckan bara för att få se er lilla familj, men sen glömde jag säga det ju!! kom på det precis nu, snacka om minne som en guldfisk. sen missade jag kvällens program inser jag ju nu då, suck!! både jag och maken tycker iaf ni är en helt underbar familj som verkar klara av allt så lätt trots alla barn. för min del är det med både sorg o lättnad att det blir den sista, orkar inte med rent kroppsligt, annars hade jag också kunnat tänkt mig 10 barn. verkar ju så underbart o aldrig en tråkig stund kan jag tänka mig. stor kram till er!!

Liknande trådar

  1. Carola på 1an nu
    By bambuu in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 20:32
  2. Carola
    By **Chamomilla** in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 10:38
  3. Carola!
    By Annika113 in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 05:52
  4. Carola!!
    By HeidiN72 in forum _00 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 14:58
  5. Carola
    By smultron in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar