Trasig bil
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Trasig bil

    I lördags råkade jag ut för att min krånglade och var tvungen att bärgas till verkstad. Idag var jag i kontakt med verkstaden dit bilen bärgades. De har lokaliserat felet men den reservdel som behövs finns inte i Sverige och kommer till landet tidigast torsdag eller fredag denna vecka. Alltså nästan en vecka efter det att bilen gick sönder.

    I ett sånt här fall har jag enligt gällande garantiregler rätt till fri lånebil. Men det hjälper ju inte mig. VW har ingen lånebil med handreglage och automatlåda att tillgå så nu står jag här utan bil och känner mig väldigt låst.

    En sån här händelse är också en bild av att leva med ett handikapp.
  2. 1
    Trasig bil I lördags råkade jag ut för att min krånglade och var tvungen att bärgas till verkstad. Idag var jag i kontakt med verkstaden dit bilen bärgades. De har lokaliserat felet men den reservdel som behövs finns inte i Sverige och kommer till landet tidigast torsdag eller fredag denna vecka. Alltså nästan en vecka efter det att bilen gick sönder.

    I ett sånt här fall har jag enligt gällande garantiregler rätt till fri lånebil. Men det hjälper ju inte mig. VW har ingen lånebil med handreglage och automatlåda att tillgå så nu står jag här utan bil och känner mig väldigt låst.

    En sån här händelse är också en bild av att leva med ett handikapp.
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Fått tillbaka bilen

    Idag fredag fick jag äntligen tillbaka min från verkstaden, nästan en vecka efter det att den gick sönder. Den långa väntan berodde på att en nödvändig reservdel saknades i Sverige och var tvungen att tas hem från Tyskland.

    Egentligen är jag berättigad att erhålla en lånebil efter tre dagar men det funkar ju inte eftersom det inte finns någon lånebil med handreglage. Efter lite tjafs och bråk med Volkswagens generalagent så gav de med sig och betalade taxiresor i stället.
  4. 2
    Fått tillbaka bilen Idag fredag fick jag äntligen tillbaka min från verkstaden, nästan en vecka efter det att den gick sönder. Den långa väntan berodde på att en nödvändig reservdel saknades i Sverige och var tvungen att tas hem från Tyskland.

    Egentligen är jag berättigad att erhålla en lånebil efter tre dagar men det funkar ju inte eftersom det inte finns någon lånebil med handreglage. Efter lite tjafs och bråk med Volkswagens generalagent så gav de med sig och betalade taxiresor i stället.

Liknande trådar

  1. Trasig ugn?
    By Jeswi in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 21:29
  2. Blä! Tv trasig
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 08:24
  3. trasig...
    By trasdockan_ in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 18:06
  4. Trasig UJ
    By myral in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 08:42
  5. Trasig overall :-(
    By Annika med 3 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar