rese matstol?!
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    rese matstol?!

    Har tittat runt lite, skulle behöva nu köpa en resematstol, barnenshus hade sån som man hänger fast i bordet 299,- ska dom ha, för dyrt tycker jag. nu fick jag syn på en IN THE POCKET BABY som man fäster på stolen men den är oxå dyr men hellre köper jag ändå en sån 279,- var det billigaste jag hittade. för den man hänger från bordet passar inte alla bord. nån som har erfarenhet av pocket sitsen?
    http://www.inneonline.se/barn/hopvik.../prod_360.html
    kanske bara jag som blivit snål men det känns liiite dyrt ska kika om jag kan hitta beggat
  2. 1
    rese matstol?! Har tittat runt lite, skulle behöva nu köpa en resematstol, barnenshus hade sån som man hänger fast i bordet 299,- ska dom ha, för dyrt tycker jag. nu fick jag syn på en IN THE POCKET BABY som man fäster på stolen men den är oxå dyr men hellre köper jag ändå en sån 279,- var det billigaste jag hittade. för den man hänger från bordet passar inte alla bord. nån som har erfarenhet av pocket sitsen?
    http://www.inneonline.se/barn/hopvik.../prod_360.html
    kanske bara jag som blivit snål men det känns liiite dyrt ska kika om jag kan hitta beggat
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Vi fick Pocketsitsen i julklapp - helt okej. Han sitter bra i den, men det blir ju lågt...
  4. 2
    Vi fick Pocketsitsen i julklapp - helt okej. Han sitter bra i den, men det blir ju lågt...
  5. Medlem sedan
    Dec 2009
    #3
    Hej!! Japp, vi fick en i doppresent, vi har bara testat med ett lite äldre barn (1 år), satt bra, men det blir ostabilt om stolen inte har ryggstöd just där den lilla barnryggen är. Vi har billiga trästolar från IKEA och då trillar ryggen på ett litet barn bakåt (blir även så med fällstolar antar jag). Det funkar bättre om stolen har täta ribbor eller hel planka som ryggstöd. Så, ja, den är liten och smidig att ta med, men även denna är inte alltid perfekt....

    Ett annat tips, köp en billig plaststol på IKEA (129 kr) och ge bort till vänner och släkt som inte har barnstol...
  6. 3
    Hej!! Japp, vi fick en i doppresent, vi har bara testat med ett lite äldre barn (1 år), satt bra, men det blir ostabilt om stolen inte har ryggstöd just där den lilla barnryggen är. Vi har billiga trästolar från IKEA och då trillar ryggen på ett litet barn bakåt (blir även så med fällstolar antar jag). Det funkar bättre om stolen har täta ribbor eller hel planka som ryggstöd. Så, ja, den är liten och smidig att ta med, men även denna är inte alltid perfekt....

    Ett annat tips, köp en billig plaststol på IKEA (129 kr) och ge bort till vänner och släkt som inte har barnstol...
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    ok, får kolla lite hurdana stolar andra har det är mest hos mor/farföräldrar vi behöver stol, men att köpa ikea stolar var ju smart, dom är billiga, och bra
  8. 4
    ok, får kolla lite hurdana stolar andra har det är mest hos mor/farföräldrar vi behöver stol, men att köpa ikea stolar var ju smart, dom är billiga, och bra
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    Både mor/farföräldrar har skaffat IKEA stolen. JÄttebra och billig lösning. Den är ju ganska enkel att ta med sig också om det skulle behövas.
  10. 5
    Både mor/farföräldrar har skaffat IKEA stolen. JÄttebra och billig lösning. Den är ju ganska enkel att ta med sig också om det skulle behövas.
  11. Medlem sedan
    Jun 2009
    #6
    vi har turen att morföräldrarna har kvar min gamla som hon får använda där . Får se om man behöver någon att ta med sig till andra i framtiden...

    En tanke ang. stolarna man sätter fast på bordet bara... min bror hade med sig en sådan hem till mina föräldrar för många år sedan och mina föräldrar var lagom glada när det efteråt visade sig lämna ordentliga märken i bordet.... Det kanske inte är så uppskattat av alla man blir bortbjudna till . Något att kontrollera innan man köper en sådan kanske...
  12. 6
    vi har turen att morföräldrarna har kvar min gamla som hon får använda där . Får se om man behöver någon att ta med sig till andra i framtiden...

    En tanke ang. stolarna man sätter fast på bordet bara... min bror hade med sig en sådan hem till mina föräldrar för många år sedan och mina föräldrar var lagom glada när det efteråt visade sig lämna ordentliga märken i bordet.... Det kanske inte är så uppskattat av alla man blir bortbjudna till . Något att kontrollera innan man köper en sådan kanske...
  13. Medlem sedan
    Aug 2009
    #7
    Såg av en händelse denna för 198:- på Babyland - vet inte om den är bra men billigare än den du tittat på i alla fall.

    http://www.babyland.se/resestol-sack...kos_x_KF4.aspx
  14. 7
    Såg av en händelse denna för 198:- på Babyland - vet inte om den är bra men billigare än den du tittat på i alla fall.

    http://www.babyland.se/resestol-sack...kos_x_KF4.aspx
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    ok, måste kolla att det inte är en som kan lämna märken efter sig (om vi köper en sån) knappast nån som vill ha fula märken i bordet
  16. 8
    ok, måste kolla att det inte är en som kan lämna märken efter sig (om vi köper en sån) knappast nån som vill ha fula märken i bordet
  17. Medlem sedan
    Oct 2008
    #9
    den var då prisvärd iaf men jag kan inte hitta info alls om det passar på stolar med hög rygg, dom flesta vi känner har ändå stolar med ganska så hög ryggstöd så det kanske inte passar, attans, den va faktist billig o snygg:P
  18. 9
    den var då prisvärd iaf men jag kan inte hitta info alls om det passar på stolar med hög rygg, dom flesta vi känner har ändå stolar med ganska så hög ryggstöd så det kanske inte passar, attans, den va faktist billig o snygg:P
  19. Medlem sedan
    Aug 2009
    #10
    Fast det står att den passar de flesta stolar och det ser ut som man kan justera den…det sitter knappar i sidorna ser jag…men jag vet inte, ring och fråga! Lycka till och hojta till när du hittat ngn bra!
  20. 10
    Fast det står att den passar de flesta stolar och det ser ut som man kan justera den…det sitter knappar i sidorna ser jag…men jag vet inte, ring och fråga! Lycka till och hojta till när du hittat ngn bra!
  21. Medlem sedan
    Oct 2008
    #11
    måste nästan göra det, för billigare kan man knappast hitta
  22. 11
    måste nästan göra det, för billigare kan man knappast hitta
  23. Medlem sedan
    Aug 2008
    #12
    tack för tipset! var hos vår Babyland idag och införskaffade en - de hade visserligen bara orange kvar men jag är inte så petig.

    Den passar dock inte på våra köksstolar som har ganska hög rygg. Om man lägger typ en telefonkatalog eller liknande under rumpan tror jag dock att det funkar bättre.
  24. 12
    tack för tipset! var hos vår Babyland idag och införskaffade en - de hade visserligen bara orange kvar men jag är inte så petig.

    Den passar dock inte på våra köksstolar som har ganska hög rygg. Om man lägger typ en telefonkatalog eller liknande under rumpan tror jag dock att det funkar bättre.
  25. Medlem sedan
    Oct 2008
    #13
    men vad smart, att man inte kan tänka själv
  26. 13
    men vad smart, att man inte kan tänka själv
  27. Medlem sedan
    Dec 2009
    #14
    Ha, ha, äntligen någon användning för telefonkataloger och kanske tom någon gammal uppslagsbok kan komma väl till pass. Vem använder sådant idag???
    Vi hade ett gammalt skämt om telefonkataloger har om dan och det visade sig att vår 6 åring inte riktivt visste vad en telefonkatalog var....
  28. 14
    Ha, ha, äntligen någon användning för telefonkataloger och kanske tom någon gammal uppslagsbok kan komma väl till pass. Vem använder sådant idag???
    Vi hade ett gammalt skämt om telefonkataloger har om dan och det visade sig att vår 6 åring inte riktivt visste vad en telefonkatalog var....

Liknande trådar

  1. Matstol
    By Timba_ in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 20:46
  2. Matstol?
    By sterna in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 09:35
  3. Matstol
    By Wilma70 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 06:25
  4. Rese matstol?
    By Katja + tjejerna in forum _05 Höstbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 00:04
  5. Rese matstol?
    By Katja + tjejerna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 18:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar