Hej alla
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Hej alla

    Det var jättelänge sedan, vi pratar år, jag var här och skrev.

    Har ju sett en del av er på facebook.

    Hur har ni det med era sexåringar??? Här är det fullt krig i mellanåt. Dummis, som han kallas, kommer på besök och då är vår söta goa Isak som bortblåst.

    Någon mer med sexårs trotsiga barn?


    kram

    Anna
    Anna m Isak aug03 & Adam feb06
  2. 1
    Hej alla Det var jättelänge sedan, vi pratar år, jag var här och skrev.

    Har ju sett en del av er på facebook.

    Hur har ni det med era sexåringar??? Här är det fullt krig i mellanåt. Dummis, som han kallas, kommer på besök och då är vår söta goa Isak som bortblåst.

    Någon mer med sexårs trotsiga barn?


    kram

    Anna
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Hej! Ja det är inte så mycket aktivitet här sen barnen blvit större

    Här är det faktiskt väldigt lugnt! Han var en trotsig femåring men är helt underbar i humöret nu, hjälper till och är snäll. Så antingen har han haft sitt trots redan (hoppas) eller så kommer det senare (hjälp). Tyckte jag såg en markant förändring när han började förskoleklassen och blev storebror i samma veva. Han kom väl på att han var stor
  4. 2
    Hej! Ja det är inte så mycket aktivitet här sen barnen blvit större

    Här är det faktiskt väldigt lugnt! Han var en trotsig femåring men är helt underbar i humöret nu, hjälper till och är snäll. Så antingen har han haft sitt trots redan (hoppas) eller så kommer det senare (hjälp). Tyckte jag såg en markant förändring när han började förskoleklassen och blev storebror i samma veva. Han kom väl på att han var stor
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Ja jösses, här har vi en riktig-mini-tonåring! Kaxig är bara förnamnet. Men det känns lite som att det är på väg att gå över nu så jag hoppas på det...

    Kram
  6. 3
    Ja jösses, här har vi en riktig-mini-tonåring! Kaxig är bara förnamnet. Men det känns lite som att det är på väg att gå över nu så jag hoppas på det...

    Kram
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Hej själv! Jag har ju varit extremt osynlig här i 3 år snart tror jag... Har liksom inte någon datortid längre, det är två andra tjejer som ockuperar datorn...

    Hanna är en lugn och sansad tjej (definitivt pappsens gener där...) som alltid tänker på andra. Hon är omhändertagande och har valts till kamratstödjare på skolan (som hon visserligen avsagt sig för det var för tråkigt). Ingen trots här inte. En stor tänkare som funderar lite för mycket ibland.

    Elin är raka motsatsen, helvild, helt orädd och enormt trotsig. Skulle någon be henne klättra upp på utsidan av Eiffeltornet så skulle hon göra det, bara därför att. Alla hennes åldrar är trotsålder kan jag säga. Hon fyllde ju nyss 4. Men hon sover på nätterna nuförtiden i alla fall, så man får väl vara glad för det.

    Kram Carina
  8. 4
    Hej själv! Jag har ju varit extremt osynlig här i 3 år snart tror jag... Har liksom inte någon datortid längre, det är två andra tjejer som ockuperar datorn...

    Hanna är en lugn och sansad tjej (definitivt pappsens gener där...) som alltid tänker på andra. Hon är omhändertagande och har valts till kamratstödjare på skolan (som hon visserligen avsagt sig för det var för tråkigt). Ingen trots här inte. En stor tänkare som funderar lite för mycket ibland.

    Elin är raka motsatsen, helvild, helt orädd och enormt trotsig. Skulle någon be henne klättra upp på utsidan av Eiffeltornet så skulle hon göra det, bara därför att. Alla hennes åldrar är trotsålder kan jag säga. Hon fyllde ju nyss 4. Men hon sover på nätterna nuförtiden i alla fall, så man får väl vara glad för det.

    Kram Carina
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Hej hopp! Kul att se några gamla välkända nick! Jag är väldigt sällan in på denna sida, men tycker det är askul att den finns kvar. Däremot håller jag till en hel del på vikt- och träningssnacket här på Aff.

    Tuva är en härlig, klok och empatisk person. Hon "6-års-tjurar" en del, men jag tycker inte det är så farligt ändå. Hon har ju 2 småbröder också och för den minsta (2,5 år) är hon ju största idolen!

    Kram till er oxå!
  10. 5
    Hej hopp! Kul att se några gamla välkända nick! Jag är väldigt sällan in på denna sida, men tycker det är askul att den finns kvar. Däremot håller jag till en hel del på vikt- och träningssnacket här på Aff.

    Tuva är en härlig, klok och empatisk person. Hon "6-års-tjurar" en del, men jag tycker inte det är så farligt ändå. Hon har ju 2 småbröder också och för den minsta (2,5 år) är hon ju största idolen!

    Kram till er oxå!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Hej allihop!
    Vår Saga var som trotsigast strax innan hon fyllde 6 så förra sommaren var hon inte rolig att ha och göra med men efter skolstart och födelsedag så kom "vår Saga" tillbaka nu senaste veckan har vi dock tyvärr märkt att tonåringen Saga börja komma tillbaka hoppas det är tillfälligt bara...
    Mamma till Saga -03
    http://skberg74.blogspot.com/
  12. 6
    Hej allihop!
    Vår Saga var som trotsigast strax innan hon fyllde 6 så förra sommaren var hon inte rolig att ha och göra med men efter skolstart och födelsedag så kom "vår Saga" tillbaka nu senaste veckan har vi dock tyvärr märkt att tonåringen Saga börja komma tillbaka hoppas det är tillfälligt bara...
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7

    Retsam lillebror...

    ...är han ju, numera. Hjälper gärna till att reta gallfeber på storesyrran när hon redan är irriterad!
    Men samtidigt är han en väldigt duktig och omtänksam storebror till Alva, som nu hunnit bli 1½ år.
    Sexårs är väl sådär, tycker han, men han har lärt sig mycket, och gillar väl mest inte det ständiga kulspelandet, som lett till många tårar och bråk i klassen.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  14. 7
    Retsam lillebror... ...är han ju, numera. Hjälper gärna till att reta gallfeber på storesyrran när hon redan är irriterad!
    Men samtidigt är han en väldigt duktig och omtänksam storebror till Alva, som nu hunnit bli 1½ år.
    Sexårs är väl sådär, tycker han, men han har lärt sig mycket, och gillar väl mest inte det ständiga kulspelandet, som lett till många tårar och bråk i klassen.

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Jag vill i alla fall tacka er alla för
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 23:39
  3. Godnatt alla singlar.. och alla andra
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 07:20
  4. Alla talar om överge men alla verkar ha
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 17:39
  5. kram på alla hjärtans dag till ALLA
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 16:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar