Tandborstning!!
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Tandborstning!!

    Just nu är Fanny inne i en period när hon inte alls vill borsta tänderna!! Vi försöker på en massa olika sätt men det går inte så bra, många tårar på morgonen och kvällen.
    Hur går det för er andra med tandborstningen?
    Är det någon som har några tips??

    Hoppas alla har det bra i januari kylan!!
  2. 1
    Tandborstning!! Just nu är Fanny inne i en period när hon inte alls vill borsta tänderna!! Vi försöker på en massa olika sätt men det går inte så bra, många tårar på morgonen och kvällen.
    Hur går det för er andra med tandborstningen?
    Är det någon som har några tips??

    Hoppas alla har det bra i januari kylan!!
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Hej där!

    Har samma visa med tandborstningen här hemma..har gjort så att Amanda borstar en sväng själv med tandkräm och sen tar jag tandborsten och jagar bort de elaka tandtrollen...fungerar än så länge...ibland utan gråt o tandagnissel ibland med.
  4. 2
    Hej där!

    Har samma visa med tandborstningen här hemma..har gjort så att Amanda borstar en sväng själv med tandkräm och sen tar jag tandborsten och jagar bort de elaka tandtrollen...fungerar än så länge...ibland utan gråt o tandagnissel ibland med.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Tack för svaret!! Ska försöka med att jaga bort de elaka tandtrollen Kom oxå på att vi har boken när prick och fläck får tandtroll, får göra någon kombination av det!! Man vill vi att de små tänderna ska vara hela och fina.
  6. 3
    Tack för svaret!! Ska försöka med att jaga bort de elaka tandtrollen Kom oxå på att vi har boken när prick och fläck får tandtroll, får göra någon kombination av det!! Man vill vi att de små tänderna ska vara hela och fina.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Hejhej!
    Har själv jätteproblem med att borsta Hugos tänder men de e ju en helt annan historia om varför.

    Vet inte om de e något tips men fick som förslag själv att prova eltanborste på Hugo, har dock inte provat då han avskyr det ljudet men kanske något för Fanny?
  8. 4
    Hejhej!
    Har själv jätteproblem med att borsta Hugos tänder men de e ju en helt annan historia om varför.

    Vet inte om de e något tips men fick som förslag själv att prova eltanborste på Hugo, har dock inte provat då han avskyr det ljudet men kanske något för Fanny?
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Åh tack för det tipset, en eltandborste kanske gör att hon tycker det e roligare!!
    Idag provade vi att jag borstade uppe och Fannys pappa nere och att Fanny själv borstade tungan!!! Det gick hyfsat bra iallafall
  10. 5
    Åh tack för det tipset, en eltandborste kanske gör att hon tycker det e roligare!!
    Idag provade vi att jag borstade uppe och Fannys pappa nere och att Fanny själv borstade tungan!!! Det gick hyfsat bra iallafall
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Det där med tandborstningen har gått i perioder här hemma. Just nu går det skapligt, även om det är så svårt att komma åt ordentligt i lilla munnen.
    Men för ett tag sen var det omöjligt att få borsta tänderna. Jag gjorde inte så stor sak av det, utan nöjde mig med att han fick borsta med sin borste och jag lite snabbt så han åtminstone fick in tandkräm i munnen. Hoppas inte det förstört tänderna, men jag tror att det kan bli värre om man bråkar för mycket. Tycker David lätt låser sig om det går honom emot. Har läst boken om busiga bebben som borstar tänderna för honom också och pratat om tandtroll.
  12. 6
    Det där med tandborstningen har gått i perioder här hemma. Just nu går det skapligt, även om det är så svårt att komma åt ordentligt i lilla munnen.
    Men för ett tag sen var det omöjligt att få borsta tänderna. Jag gjorde inte så stor sak av det, utan nöjde mig med att han fick borsta med sin borste och jag lite snabbt så han åtminstone fick in tandkräm i munnen. Hoppas inte det förstört tänderna, men jag tror att det kan bli värre om man bråkar för mycket. Tycker David lätt låser sig om det går honom emot. Har läst boken om busiga bebben som borstar tänderna för honom också och pratat om tandtroll.
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Wiktor har alltid varit duktig när det kommer till borstningen...så tyvärr. inte tips...hoppas det blir bättre
  14. 7
    Wiktor har alltid varit duktig när det kommer till borstningen...så tyvärr. inte tips...hoppas det blir bättre
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8
    Oftast går det bra med E. att borsta tänderna utan protester. Men om hon inte vill så säger jag att jag räknar till 10 och sen är det klart! Man får ju se till att det tar till 5 på neretänderna och sen 6-10 på uppetänderna, en ganska långsam räkning... Men det funkar.
  16. 8
    Oftast går det bra med E. att borsta tänderna utan protester. Men om hon inte vill så säger jag att jag räknar till 10 och sen är det klart! Man får ju se till att det tar till 5 på neretänderna och sen 6-10 på uppetänderna, en ganska långsam räkning... Men det funkar.
  17. Medlem sedan
    Apr 2006
    #9
    Nu har det lossnat lite med tandborstningen
    Vi pratar mycket om tandtroll och jag får borsta uppe och Fannys pappa får borsta nere!!
    Tack för alla tips.
    Kram
  18. 9
    Nu har det lossnat lite med tandborstningen
    Vi pratar mycket om tandtroll och jag får borsta uppe och Fannys pappa får borsta nere!!
    Tack för alla tips.
    Kram

Liknande trådar

  1. Tandborstning
    By Naturell mor till 3 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 17:40
  2. tandborstning
    By lillplopp in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 19:41
  3. Tandborstning?
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:02
  4. Tandborstning
    By KNFG in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 14:01
  5. Tandborstning
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar