Kvällskissning
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Kvällskissning

    Simon börjar bli mogen för att sluta med nattblöjan, och många nätter går det utan problem, men ibland händer det olyckor. Vi funderar på att ta upp och kissa honom i samband med att vi går och lägger oss, men hur gör man?

    Vi försökte här om kvällen, vilket resulterade i en argt ilsket skrikande kille som vägrade att kissa överhuvudtaget. Eftersom Albin blev torr på natten mha larm så har vi ingen erfarenhet av detta.

    Så snälla, några tips och tankar om detta!
  2. 1
    Kvällskissning Simon börjar bli mogen för att sluta med nattblöjan, och många nätter går det utan problem, men ibland händer det olyckor. Vi funderar på att ta upp och kissa honom i samband med att vi går och lägger oss, men hur gör man?

    Vi försökte här om kvällen, vilket resulterade i en argt ilsket skrikande kille som vägrade att kissa överhuvudtaget. Eftersom Albin blev torr på natten mha larm så har vi ingen erfarenhet av detta.

    Så snälla, några tips och tankar om detta!
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    oj vad svårt, när vi slutade med nattblöjan på både alva och bella så va det inte tvärt, utan nä barnen själva vilje och blöjan va torr, spelade ingen roll om dom kissade innan dom sov utan var en mognad
  4. 2
    oj vad svårt, när vi slutade med nattblöjan på både alva och bella så va det inte tvärt, utan nä barnen själva vilje och blöjan va torr, spelade ingen roll om dom kissade innan dom sov utan var en mognad
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Tack för svar. Simon är med på det och många nätter klarar han utan problem, men ibland så händer det en olycka, och dessa olyckor tror jag skulle kunna undvikas med en extra natt-kissning och jag vet att det är många som tar upp sina barn och kissar dem en extra gång, men jag har aldrig hört om någon där barnet blir hysteriskt och vägrar, därför var jag nyfiken på om någon hade något tips.
  6. 3
    Tack för svar. Simon är med på det och många nätter klarar han utan problem, men ibland så händer det en olycka, och dessa olyckor tror jag skulle kunna undvikas med en extra natt-kissning och jag vet att det är många som tar upp sina barn och kissar dem en extra gång, men jag har aldrig hört om någon där barnet blir hysteriskt och vägrar, därför var jag nyfiken på om någon hade något tips.
  7. En annan mamma
    #4
    Tillhör inte er grupp, men har en 06a som jag kissade på kvällen ett tag i en övergångsperiod. Funkade jättebra! Jag tog upp henne försiktigt, viskade i hennes öra att vi bara skulle göra en liten kvällskiss och bar ut henne till toaletten. Väl när hon satt där var det som att hennes kropp i alla fall visste var hon var . Hon blev arg typ andra eller tredje gången, men sen gav det sig och hon vaknade inte ens. . Prova fler gånger! Och lycka till!
  8. 4
    Tillhör inte er grupp, men har en 06a som jag kissade på kvällen ett tag i en övergångsperiod. Funkade jättebra! Jag tog upp henne försiktigt, viskade i hennes öra att vi bara skulle göra en liten kvällskiss och bar ut henne till toaletten. Väl när hon satt där var det som att hennes kropp i alla fall visste var hon var . Hon blev arg typ andra eller tredje gången, men sen gav det sig och hon vaknade inte ens. . Prova fler gånger! Och lycka till!
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Tack, prova fler gånger, där sa du ett sant ord :-)
  10. 5
    Tack, prova fler gånger, där sa du ett sant ord :-)
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Har tyvärr inge tips. Kristin som du kan läsa nedan VILL sluta med nattblöja men är inte alls redo. Vi har försökt kissa henne men dels blir hon oxtokig, och dels så skulle det behövas göra varje timme och det orkar vi inte.

    Så vi låter henne hållas emellanåt men får tusen kissolyckor men oftast sätter vi på henne en blöja.

    Hoppas att ni får en rutin som fungerar.
  12. 6
    Har tyvärr inge tips. Kristin som du kan läsa nedan VILL sluta med nattblöja men är inte alls redo. Vi har försökt kissa henne men dels blir hon oxtokig, och dels så skulle det behövas göra varje timme och det orkar vi inte.

    Så vi låter henne hållas emellanåt men får tusen kissolyckor men oftast sätter vi på henne en blöja.

    Hoppas att ni får en rutin som fungerar.
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7

    Davids kvällskissrutin:

    Vi brukar ta upp David när vi går och lägger oss. Det är lättare om han sovit några timmar, då kissar han automatiskt när jag sätter ner honom på toaletten. Har han bara sovit i en timme eller så kan det vara besvärligare. Då kissar han inte utan somnar bara om och sjunker ihop, djupare och djupare... Då brukar jag lyfta upp och sätta ner honom igen så att han vaknar till lite och då brukar han kissa. Ibland blir det dock skrik och gråt...

    Försök igen! Och lycka till.
    Flicka -00, Pojke -02, Bäbis -06

    Sarah29 - nu 32
  14. 7
    Davids kvällskissrutin: Vi brukar ta upp David när vi går och lägger oss. Det är lättare om han sovit några timmar, då kissar han automatiskt när jag sätter ner honom på toaletten. Har han bara sovit i en timme eller så kan det vara besvärligare. Då kissar han inte utan somnar bara om och sjunker ihop, djupare och djupare... Då brukar jag lyfta upp och sätta ner honom igen så att han vaknar till lite och då brukar han kissa. Ibland blir det dock skrik och gråt...

    Försök igen! Och lycka till.

Liknande trådar

  1. Kvällskissning (lillebror)
    By Madde Albin & Simon in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 21:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar