Kvällskissning (lillebror)
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Kvällskissning (lillebror)

    Hej alla kloka föräldrar här inne, jag behöver lite hjälp.

    Simon börjar bli mogen för att sluta med nattblöjan, och många nätter går det utan problem, men ibland händer det olyckor. Vi funderar på att ta upp och kissa honom i samband med att vi går och lägger oss, men hur gör man?

    Vi försökte här om kvällen, vilket resulterade i en argt ilsket skrikande kille som vägrade att kissa överhuvudtaget. Eftersom Albin blev torr på natten mha larm så har vi ingen erfarenhet av detta.

    Så snälla, några tips och tankar om detta!

    (även postat på _0603 Marsbarn)
  2. 1
    Kvällskissning (lillebror) Hej alla kloka föräldrar här inne, jag behöver lite hjälp.

    Simon börjar bli mogen för att sluta med nattblöjan, och många nätter går det utan problem, men ibland händer det olyckor. Vi funderar på att ta upp och kissa honom i samband med att vi går och lägger oss, men hur gör man?

    Vi försökte här om kvällen, vilket resulterade i en argt ilsket skrikande kille som vägrade att kissa överhuvudtaget. Eftersom Albin blev torr på natten mha larm så har vi ingen erfarenhet av detta.

    Så snälla, några tips och tankar om detta!

    (även postat på _0603 Marsbarn)
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Vill han sova utan?

    Isf skulle jag prata igenom det med honom på kvällen innan och säga att ska han få sova utan så måste han bli väckt på natten. Vi har provat några gånger med Pontus och det har gått bra (kissandet alltså) men han har ändå hunnit morgonkissa i blöjan så då har vi struntat i det igen. Vi ska ta tag i det vi också men motivationen har ännu inte riktigt infunnit sig.

    Det gamla berömda muttrixet kanske funkar? Att han får klistra något klistermärke någonstans när han sovit utan blöja på natten och för att det då ska inträffa så krävs isf en nattkissning. Men det hela hänger ju på hur medveten han är på natten. Pontus och även Jennie är med i matchen när man väcker dem mitt i natten medans min kära sambo inte är ens i närheten av med på något alls i samma situation och har man ett sånt barn faller ju allt vad resonemang innan och mutor heter.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Vill han sova utan? Isf skulle jag prata igenom det med honom på kvällen innan och säga att ska han få sova utan så måste han bli väckt på natten. Vi har provat några gånger med Pontus och det har gått bra (kissandet alltså) men han har ändå hunnit morgonkissa i blöjan så då har vi struntat i det igen. Vi ska ta tag i det vi också men motivationen har ännu inte riktigt infunnit sig.

    Det gamla berömda muttrixet kanske funkar? Att han får klistra något klistermärke någonstans när han sovit utan blöja på natten och för att det då ska inträffa så krävs isf en nattkissning. Men det hela hänger ju på hur medveten han är på natten. Pontus och även Jennie är med i matchen när man väcker dem mitt i natten medans min kära sambo inte är ens i närheten av med på något alls i samma situation och har man ett sånt barn faller ju allt vad resonemang innan och mutor heter.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Tack för svar.

    Jo, han är med på noterna, och vill sova i kalsongerna. Och i mer än hälften av nätterna funkar det utmärkt, någon enstaka natt blir det en olycka mitt i natten och resten är morgonolyckor, därför tror vi att det skulle vara bra om han kissade någon gång under sin sovtid. Han får även en guldstjärna för varje torr natt.

    När jag läser ditt svar så tror jag nog att Simon är som din sambo, han är helt väck när man väcker honom på nätterna. Även de gånger det blir extra sent läggning har det hänt att han vägrat kissas och då har han fått sova i blöja, trots vilda protester (ingen kvällskissning - ingen blöja, rätt eller fel har jag inge aning om).

    Så det blir kanske att se tiden an, och så får vi ta den extra tvätten de gånger det blir så.
  6. 3
    Tack för svar.

    Jo, han är med på noterna, och vill sova i kalsongerna. Och i mer än hälften av nätterna funkar det utmärkt, någon enstaka natt blir det en olycka mitt i natten och resten är morgonolyckor, därför tror vi att det skulle vara bra om han kissade någon gång under sin sovtid. Han får även en guldstjärna för varje torr natt.

    När jag läser ditt svar så tror jag nog att Simon är som din sambo, han är helt väck när man väcker honom på nätterna. Även de gånger det blir extra sent läggning har det hänt att han vägrat kissas och då har han fått sova i blöja, trots vilda protester (ingen kvällskissning - ingen blöja, rätt eller fel har jag inge aning om).

    Så det blir kanske att se tiden an, och så får vi ta den extra tvätten de gånger det blir så.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Vi kissade Elsa på kvällarna under en period, och det gick hur bra som helst. Det var bara att bära iväg henne till toan, så kissade hon oftast och så bar man tillbaka henne. När Lukas slutade, så tänkte jag göra likadant, när det visade sig att det blev en hel del olyckor... Pyttsan heller, han blev jätteledsen, och ville inte alls kissa. Så det vara bara att bita i det sura äpplet, och bädda sängen så att den gick snabb att få torr på nätterna. Sedan började han faktiskt vakna på natten och gå och kissa, så det löste sig ändå! Nu sover han oftast hela natten, men vaknar ofta tidigt, runt 5.30 för tillfället, för att han är kissnödig.
  8. 4
    Vi kissade Elsa på kvällarna under en period, och det gick hur bra som helst. Det var bara att bära iväg henne till toan, så kissade hon oftast och så bar man tillbaka henne. När Lukas slutade, så tänkte jag göra likadant, när det visade sig att det blev en hel del olyckor... Pyttsan heller, han blev jätteledsen, och ville inte alls kissa. Så det vara bara att bita i det sura äpplet, och bädda sängen så att den gick snabb att få torr på nätterna. Sedan började han faktiskt vakna på natten och gå och kissa, så det löste sig ändå! Nu sover han oftast hela natten, men vaknar ofta tidigt, runt 5.30 för tillfället, för att han är kissnödig.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Test!
  10. 5
    Test!

Liknande trådar

  1. Kvällskissning
    By Madde Albin & Simon in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 08:40
  2. Lillebror kom den 9/9!
    By Winnertaco in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 08:30
  3. En lillebror
    By Plano in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 01:52
  4. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 14:42
  5. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0607 Julibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 22:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar