Inte konstigt att Carl hör dåligt...
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Inte konstigt att Carl hör dåligt...

    han HÖR ju dåligt... Maken var just inne med sonen på hörselkontroll och det visade sig att han har kraftigt nedsatta värden på höger öra. Däremot toppenvärden på vänster öra. Det ska kollas upp några gånger och sedan kan det bli tal om hörapparat om det håller i sig. Någon som har erfarenhet av detta? I våra familjer har vi bara erfarenhet av dålig syn sedan tidigare...
    Toda mi esperanza, eres tú, eres tú.
    Como lluvia fresca en mis manos
    como fuerte brisa, eres tú, eres tú.
    Así, así, eres tú.
  2. 1
    Inte konstigt att Carl hör dåligt... han HÖR ju dåligt... Maken var just inne med sonen på hörselkontroll och det visade sig att han har kraftigt nedsatta värden på höger öra. Däremot toppenvärden på vänster öra. Det ska kollas upp några gånger och sedan kan det bli tal om hörapparat om det håller i sig. Någon som har erfarenhet av detta? I våra familjer har vi bara erfarenhet av dålig syn sedan tidigare...
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    inte med mina egna barn, däremot

    har jag haft barn med hörapparat på jobbet. Min erfarenhet är att de numera är väldigt små och smidiga. Till en del sorter finns en liten mikrofon som man som vuxen sätter fast på tröjan så hör barnet ens röst även om det är mycket sorl. Funkar bra både i skolan och på tex affären. Mycket fiffigt.
    De barn som haft det har inte besvärats av apparaten utan den har suttit där väldigt naturligt, som en del av vardagen liksom. Inte värre än att ha glasögon tror jag.

    Hoppas det går bra för Carl, om det nu blir så att han behöver hjälpmedel!
  4. 2
    inte med mina egna barn, däremot har jag haft barn med hörapparat på jobbet. Min erfarenhet är att de numera är väldigt små och smidiga. Till en del sorter finns en liten mikrofon som man som vuxen sätter fast på tröjan så hör barnet ens röst även om det är mycket sorl. Funkar bra både i skolan och på tex affären. Mycket fiffigt.
    De barn som haft det har inte besvärats av apparaten utan den har suttit där väldigt naturligt, som en del av vardagen liksom. Inte värre än att ha glasögon tror jag.

    Hoppas det går bra för Carl, om det nu blir så att han behöver hjälpmedel!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Personlig erfarenhet av egna barns hörsel har jag, men bara vad gäller vätska bakom trumhinna och rör.
    Dock jobbar jag med hörselutredningar, bl a av små barn, och har även jobbat med hörapparatutprovning.
    Har Carl en hörapparatkrävande hörselnedsättning så kommer det ändå att gå toppenbra för honom, det är jag helt övertygad om. :-)
    Hör gärna av dig om du undrar något! Lycka till!
  6. 3
    Personlig erfarenhet av egna barns hörsel har jag, men bara vad gäller vätska bakom trumhinna och rör.
    Dock jobbar jag med hörselutredningar, bl a av små barn, och har även jobbat med hörapparatutprovning.
    Har Carl en hörapparatkrävande hörselnedsättning så kommer det ändå att gå toppenbra för honom, det är jag helt övertygad om. :-)
    Hör gärna av dig om du undrar något! Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Tack, vad bra med expertis! Jag var ju inte med själv när undersökningen gjordes, så jag känner att jag inte har riktig koll... Jag har säkert frågor framöver.
  8. 4
    Tack, vad bra med expertis! Jag var ju inte med själv när undersökningen gjordes, så jag känner att jag inte har riktig koll... Jag har säkert frågor framöver.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Tilde fick "hör" i öronen

    som hon sa (rör i öronen) för några år sedan. På tok för lång väntetid på 9 månader.. men OJ vilken skillnad det blev. En ny tjej!

    Innan rörisättningen var hörseln dålig på bägge öronen och trumhinnan alldeles grå. Det finns fortfarande ljud (basljud) som hon inte hör.

    Jobbigt!
  10. 5
    Tilde fick "hör" i öronen som hon sa (rör i öronen) för några år sedan. På tok för lång väntetid på 9 månader.. men OJ vilken skillnad det blev. En ny tjej!

    Innan rörisättningen var hörseln dålig på bägge öronen och trumhinnan alldeles grå. Det finns fortfarande ljud (basljud) som hon inte hör.

    Jobbigt!

Liknande trådar

  1. Carl Bildt INTE förhörd om folkrättsbrot
    By Sportbil in forum Politik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:41
  2. Inte konstigt att Carl hör dåligt...
    By - Lillan - in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 15:33
  3. Hur konstigt är inte det här..
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 13:11
  4. Inte Carl, men väl brorsonen...
    By - Lillan - in forum _0307 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 01:52
  5. Tur att inte Carl är en tjej!
    By - Lillan - in forum _0307 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 13:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar