Tandborstning?
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Tandborstning?

    Har ni börjat öva på att de ska borsta tänderna själva än? Vi har av gammal vana borstat Jennies tänder både morgon och kväll men nu börjar jag fundera på om det snart är dags att börja låta henne prova själv. Tänkte mig att hon får borsta på morgonen (då hon oftast inte ätit något alls för hon äter på dagis) och vi borstar kvällarna.

    Man ska ju hjälpa dem långt upp i åldrarna med tandborstningen men samtidigt måste de ju få börja träna någon gång också.

    Hur har ni gjort eller hur ska ni göra?
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    Tandborstning? Har ni börjat öva på att de ska borsta tänderna själva än? Vi har av gammal vana borstat Jennies tänder både morgon och kväll men nu börjar jag fundera på om det snart är dags att börja låta henne prova själv. Tänkte mig att hon får borsta på morgonen (då hon oftast inte ätit något alls för hon äter på dagis) och vi borstar kvällarna.

    Man ska ju hjälpa dem långt upp i åldrarna med tandborstningen men samtidigt måste de ju få börja träna någon gång också.

    Hur har ni gjort eller hur ska ni göra?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Så gör vi sedan några månader tillbaka, och det var ok enligt tandläkaren
  4. 2
    Så gör vi sedan några månader tillbaka, och det var ok enligt tandläkaren
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Det varierar. Jag har i alla fall tänkt att vi ska övervaka tandborstningen ett bra tag till.

    Vi kör en blandning av att vi borstar, att Albin börjar borsta och vi sedan borstar "över" tänderna till att Albin bortsar själv. Vad det blir beror lite på Albins "tillstånd" (humör, hur trött han är etc), om vi har gott eller ont om tid och lite annat.
  6. 3
    Det varierar. Jag har i alla fall tänkt att vi ska övervaka tandborstningen ett bra tag till.

    Vi kör en blandning av att vi borstar, att Albin börjar borsta och vi sedan borstar "över" tänderna till att Albin bortsar själv. Vad det blir beror lite på Albins "tillstånd" (humör, hur trött han är etc), om vi har gott eller ont om tid och lite annat.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Vi turas om. Elin börjar och vi avslutar. Ibland får hon borsta helt själv på morgonen, men oftast avslutar vi åt henne. Vi gör likadant med storasyster som blir åtta i maj.
  8. 4
    Vi turas om. Elin börjar och vi avslutar. Ibland får hon borsta helt själv på morgonen, men oftast avslutar vi åt henne. Vi gör likadant med storasyster som blir åtta i maj.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Tack alla för svar!

    Då ska vi börja låta Jennie få borsta tänderna själv iaf ibland.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  10. 5
    Tack alla för svar! Då ska vi börja låta Jennie få borsta tänderna själv iaf ibland.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6

    Tandborstning och grattis?

    Hej,

    Som vissar redan svarat så kör vi en mix, Emil får börja själv medans vi borstar på lillebror - sedan så kör vi en vända också, särskilt för de tänder som sitter längst bak. Sedan har Emil väldigt trångt mellan tänderna så på kvällarna blir det lite tandtråd också.

    Sedan så la jag märke till ett tillägg i din signatur....jag hojtar till med ett Grattis helt enkelt - bra datum också (Filip är född den 3/7).

    Kramar

    Emmalotta m Emil04 och Filip06
    Emmalotta med Emil 04 och Filip 06
  12. 6
    Tandborstning och grattis? Hej,

    Som vissar redan svarat så kör vi en mix, Emil får börja själv medans vi borstar på lillebror - sedan så kör vi en vända också, särskilt för de tänder som sitter längst bak. Sedan har Emil väldigt trångt mellan tänderna så på kvällarna blir det lite tandtråd också.

    Sedan så la jag märke till ett tillägg i din signatur....jag hojtar till med ett Grattis helt enkelt - bra datum också (Filip är född den 3/7).

    Kramar

    Emmalotta m Emil04 och Filip06
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Tackar!

    Jo vi får väl se när lillasyster behagar komma ut. Ingen av barnen har ju hittat av bf än men någon ska väl vara först ut!

    Men jag gissar att datumet ändras något imorgon då det är dags för RUL
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  14. 7
    Tackar! Jo vi får väl se när lillasyster behagar komma ut. Ingen av barnen har ju hittat av bf än men någon ska väl vara först ut!

    Men jag gissar att datumet ändras något imorgon då det är dags för RUL

Liknande trådar

  1. Tandborstning
    By Naturell mor till 3 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 17:40
  2. tandborstning
    By lillplopp in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 19:41
  3. Tandborstning?
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:02
  4. Tandborstning
    By KNFG in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 14:01
  5. Tandborstning
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar