Sugen på flera?
_0210 Oktoberbarn
  1. Anonym
    #1

    Sugen på flera?

    Apropå Humlas tillskott.
    Är det fler sektmedlemnmar som är sugna på flera barn/planerar i framtiden för flera?
    Har två men börjar bli sugen på flera, men karln är ännu inte med på noterna.
  2. 1
    Sugen på flera? Apropå Humlas tillskott.
    Är det fler sektmedlemnmar som är sugna på flera barn/planerar i framtiden för flera?
    Har två men börjar bli sugen på flera, men karln är ännu inte med på noterna.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Jodå, men min kropp vill inte
    Så nu börjar en viss acceptans infinna sig och tankar på en annan framtid tar form.....
  4. 2
    Jodå, men min kropp vill inte
    Så nu börjar en viss acceptans infinna sig och tankar på en annan framtid tar form.....
  5. Anonym
    #3
    jag och min är jättesugna på ett till barn men det är svårare än vi trodde. Har försökt bli gravida i 1 år ungefär och går på utredning, det ser inte ljust ut tyvärr. Frågan är hur långt vi ska gå, har trots allt 2 underbara barn men om vi ger upp nu kommer jag alltid känna att någon saknas... håll tummarna för att vi snart ska lyckas bli gravida.
  6. 3
    jag och min är jättesugna på ett till barn men det är svårare än vi trodde. Har försökt bli gravida i 1 år ungefär och går på utredning, det ser inte ljust ut tyvärr. Frågan är hur långt vi ska gå, har trots allt 2 underbara barn men om vi ger upp nu kommer jag alltid känna att någon saknas... håll tummarna för att vi snart ska lyckas bli gravida.
  7. Anonym
    #4
    Jupp. Helt sjukt sugen, men har inte möjlighet just nu pga att livet är i ett annat skede. Tålamod, har jag hört är sådär jättebra.
  8. 4
    Jupp. Helt sjukt sugen, men har inte möjlighet just nu pga att livet är i ett annat skede. Tålamod, har jag hört är sådär jättebra.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Nej, inte alls...

    Här är bebisfabriken stängd för alltid. Får vänta på barnbarnen. Tror det är den biologiska klockan som säger ifrån också. Dottern drömde i natt att hon var gravid. En del av er var väl i hennes ålder när vi fick våra oktoberbarn.
    Britta&Olivia
  10. 5
    Nej, inte alls... Här är bebisfabriken stängd för alltid. Får vänta på barnbarnen. Tror det är den biologiska klockan som säger ifrån också. Dottern drömde i natt att hon var gravid. En del av er var väl i hennes ålder när vi fick våra oktoberbarn.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Jo, det är jag nog! =)

    Jag är ju som de flesta vet vid det här laget (i alla fall Magda) lite sucker för många barn (4 stycken är min lägsta definition av "många barn" och en lagom fegvariant för att inte bli freakshow a´Familjen Annorlunda!) och jag tänker nog att vi kanske skulle ha en liten 4:a om ett par år, men jag ska erkänna att jag börjar tveka lite grann.

    Ett av skälen är nog att jag känner att det är ganska hektiskt med tre barn och jag vill verkligen hinna med att vara närvarande med de barn jag har. För vissa går den gränsen vid ett barn och andra vid sju barn. Min gräns kanske är vid tre i slutändan?
    Sedan har jag fått ett fantastiskt kul jobb som verkar kunna leda inom ett par år till ett riktigt drömjobb, men det kräver sin kvinna och då kanske ett barn till inte är det optimala.
    Vårt hus är perfekt för tre barn, men blir lite trångt med fyra barn och det kräver ju massa praktiska förändringar.
    Min man är inte helt övertygad om ett fjärde barn heller (de andra har varit självklara, men jag tror att tid kan förändra hans inställning)



    Men.......

    .......jag skulle så gärna igen få uppleva det där härliga att vara gravid, föda, ta emot och följa ytterligare ett barn till. Jag har alltid tänkt mig fyra barn och jag är orolig att jag om tio år kommer ångra mig om jag inte följer hjärtat istället för konventionen. Men jag har några år till på mig innan familjens antal barn är hugget i sten! =)
  12. 6
    Jo, det är jag nog! =) Jag är ju som de flesta vet vid det här laget (i alla fall Magda) lite sucker för många barn (4 stycken är min lägsta definition av "många barn" och en lagom fegvariant för att inte bli freakshow a´Familjen Annorlunda!) och jag tänker nog att vi kanske skulle ha en liten 4:a om ett par år, men jag ska erkänna att jag börjar tveka lite grann.

    Ett av skälen är nog att jag känner att det är ganska hektiskt med tre barn och jag vill verkligen hinna med att vara närvarande med de barn jag har. För vissa går den gränsen vid ett barn och andra vid sju barn. Min gräns kanske är vid tre i slutändan?
    Sedan har jag fått ett fantastiskt kul jobb som verkar kunna leda inom ett par år till ett riktigt drömjobb, men det kräver sin kvinna och då kanske ett barn till inte är det optimala.
    Vårt hus är perfekt för tre barn, men blir lite trångt med fyra barn och det kräver ju massa praktiska förändringar.
    Min man är inte helt övertygad om ett fjärde barn heller (de andra har varit självklara, men jag tror att tid kan förändra hans inställning)



    Men.......

    .......jag skulle så gärna igen få uppleva det där härliga att vara gravid, föda, ta emot och följa ytterligare ett barn till. Jag har alltid tänkt mig fyra barn och jag är orolig att jag om tio år kommer ångra mig om jag inte följer hjärtat istället för konventionen. Men jag har några år till på mig innan familjens antal barn är hugget i sten! =)
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Ja jag och maken är ju på gång för fullt med IVF, så visst vill vi ha minst ett gemensamt barn, gärna fler (Eddie har ju en annan pappa).
  14. 7
    Ja jag och maken är ju på gång för fullt med IVF, så visst vill vi ha minst ett gemensamt barn, gärna fler (Eddie har ju en annan pappa).
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8
    Hm, njae, nej, ja, jo, njäe... Jag har velat fram och tillbaka i flera år olika mycket. På ett sätt vore det roligt, men samtidigt känns det som att vi har fullt upp med våra två underbara energiska tjejer (i alla fall Linnea, apropå energi...).

    Hade Linnea varit ett "lättare" barn hade vi nog redan haft en trea (om det hade gått alltså).

    Nu känner vi oss båda ganska nöjda ändå.

    Antagligen blir det inga fler, i alla fall inte medvetet. Kim och jag ligger på samma nivå i alla fall, så det har aldrig varit nå större diskussioner eller så. Skönt det i alla fall.
  16. 8
    Hm, njae, nej, ja, jo, njäe... Jag har velat fram och tillbaka i flera år olika mycket. På ett sätt vore det roligt, men samtidigt känns det som att vi har fullt upp med våra två underbara energiska tjejer (i alla fall Linnea, apropå energi...).

    Hade Linnea varit ett "lättare" barn hade vi nog redan haft en trea (om det hade gått alltså).

    Nu känner vi oss båda ganska nöjda ändå.

    Antagligen blir det inga fler, i alla fall inte medvetet. Kim och jag ligger på samma nivå i alla fall, så det har aldrig varit nå större diskussioner eller så. Skönt det i alla fall.
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9
    Det känns så bra med två barn, är så glad att vi har fått dem. Nu när de är så stora dom de är och kan göra så mycket själva så känner jag att det får räcka. Har ju sagt till maken också att om det skulle bli fler barn är det han som får vara gravid, det har varit för mycket ont och sjukskrivning så det räcker, tack
  18. 9
    Det känns så bra med två barn, är så glad att vi har fått dem. Nu när de är så stora dom de är och kan göra så mycket själva så känner jag att det får räcka. Har ju sagt till maken också att om det skulle bli fler barn är det han som får vara gravid, det har varit för mycket ont och sjukskrivning så det räcker, tack
  19. Medlem sedan
    Nov 1998
    #10

    Jag hade

    kunnat tänka mig en till om några år, typ när Anton är 4-5 år. Men min sambo säger nej. Och jag vet inte heller om jag hade orkat och min kropp mår inte så bra när den är gravid. Men ibland när jag ser program på tvn om bebisar eller när jag tänker på vissa av mina kompisar som inte har barn än, så kan jag känna: Åh vad mysigt det hade varit med en liten till!
    Elin med E,H&A
  20. 10
    Jag hade kunnat tänka mig en till om några år, typ när Anton är 4-5 år. Men min sambo säger nej. Och jag vet inte heller om jag hade orkat och min kropp mår inte så bra när den är gravid. Men ibland när jag ser program på tvn om bebisar eller när jag tänker på vissa av mina kompisar som inte har barn än, så kan jag känna: Åh vad mysigt det hade varit med en liten till!
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11
    Ha ha... jo lite... *s* Jag njuter i fulla drag av denna ljuvliga lilla varelse men kan på något vis inte få in i huvudet att det skulle vara sista gången. Tanken på att inte få vara gravid och välkomna en ny liten människa igen känns otroligt sorglig... så vi får väl se i framtiden. ;-) Fast jag håller med dig Åsa... det blir ju mycket mer ett projekt med fyra än tre!
  22. 11
    Ha ha... jo lite... *s* Jag njuter i fulla drag av denna ljuvliga lilla varelse men kan på något vis inte få in i huvudet att det skulle vara sista gången. Tanken på att inte få vara gravid och välkomna en ny liten människa igen känns otroligt sorglig... så vi får väl se i framtiden. ;-) Fast jag håller med dig Åsa... det blir ju mycket mer ett projekt med fyra än tre!

Liknande trådar

  1. Inte ett dugg sugen på mat på flera
    By Furiosa* in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 17:28
  2. sugen o sugen heela tiden.....
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 22:25
  3. flera?
    By zettan in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-22, 09:24
  4. Hej, det var flera år sen,,,,,
    By Annsan79 in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 12:12
  5. flera som är utredd " flera" gånger ?
    By Katah in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 20:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar