Någon som opererat bort visdomständer..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Någon som opererat bort visdomständer..

    ..och kan berätta när det slutar blöda? Drog ut en vid 13-tiden idag och det sivar fortfarande. Har haft tryckförband osv men det slutar aldrig riktigt. Högläge har man ju automatiskt när man sitter upp..Funderar på om det är något av stygnen som lossnat men det är svårt att se då det sitter så långt bak. Är inga större mängder så jag är inte orolig men det vore skönt att veta om det slutar snart. Någon vis AFF:are som kan bidra med sin erfarenhet?
  2. 1
    Någon som opererat bort visdomständer.. ..och kan berätta när det slutar blöda? Drog ut en vid 13-tiden idag och det sivar fortfarande. Har haft tryckförband osv men det slutar aldrig riktigt. Högläge har man ju automatiskt när man sitter upp..Funderar på om det är något av stygnen som lossnat men det är svårt att se då det sitter så långt bak. Är inga större mängder så jag är inte orolig men det vore skönt att veta om det slutar snart. Någon vis AFF:are som kan bidra med sin erfarenhet?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jag har tagit en och jag tror att det faktiskt tog ett bra tag innan det slutade blöda.

    Tyvärr fick jag även en infektion senare - så antibiotikakur blev det som resultat också ... hoppas du klarar dig bättre
  4. 2
    Jag har tagit en och jag tror att det faktiskt tog ett bra tag innan det slutade blöda.

    Tyvärr fick jag även en infektion senare - så antibiotikakur blev det som resultat också ... hoppas du klarar dig bättre
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    det var ju väldigt länge sedan men jag kommer ihåg att de blödde ett tag om än inte hur länge om det är till någon hjälp...
  6. 3
    det var ju väldigt länge sedan men jag kommer ihåg att de blödde ett tag om än inte hur länge om det är till någon hjälp...
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Tack! Detta är i överkäken så oddsen är ju riktigt goda att slippa antibiotikakuren. var så omtöcknad och jag -tror_ han sa att det kunde blöda i flera dagar. Har så lågt hb redan så jag vill helst inte slösa på blodet och sen så är det allmänt äckligt tack för svar. Ska sova i högläge i natt vilket säkert blir en upplevelse bara det..
  8. 4
    Tack! Detta är i överkäken så oddsen är ju riktigt goda att slippa antibiotikakuren. var så omtöcknad och jag -tror_ han sa att det kunde blöda i flera dagar. Har så lågt hb redan så jag vill helst inte slösa på blodet och sen så är det allmänt äckligt tack för svar. Ska sova i högläge i natt vilket säkert blir en upplevelse bara det..
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Japp, men jag tror inte att jag blödde så länge efteråt, efter ett par timmar kunde jag nog spotta ut de där små tussarna. De hade bränt ihop sårytorna på något sätt tror jag, de kanske inte gjorde de på dig?
  10. 5
    Japp, men jag tror inte att jag blödde så länge efteråt, efter ett par timmar kunde jag nog spotta ut de där små tussarna. De hade bränt ihop sårytorna på något sätt tror jag, de kanske inte gjorde de på dig?
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Tack, för svar..Ställer in mig på ett par dagar till så lsipper jag bli besviken
  12. 6
    Tack, för svar..Ställer in mig på ett par dagar till så lsipper jag bli besviken
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Nej, de suturerade bara..Har bytt tussar tätt men de är fortfarande mättade efter en halvtimma. Tror inte det är så stora mängder men det smakar ju så illa tack för svar!
  14. 7
    Nej, de suturerade bara..Har bytt tussar tätt men de är fortfarande mättade efter en halvtimma. Tror inte det är så stora mängder men det smakar ju så illa tack för svar!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    jag har inte opererat ut men dragit ut 3 visdomständer och en av dom blödde rejält i flera dagar, tillslut fick jag rådet att ta en tampong och bita på men jag tyckte det var så äckligt så jag ville inte men nöden har ingen lag så tillslut gjorde jag det och det hjälpte faktiskt.
  16. 8
    jag har inte opererat ut men dragit ut 3 visdomständer och en av dom blödde rejält i flera dagar, tillslut fick jag rådet att ta en tampong och bita på men jag tyckte det var så äckligt så jag ville inte men nöden har ingen lag så tillslut gjorde jag det och det hjälpte faktiskt.
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9
    ett para dagar har jag svårt att tro att det var. Ett dygn och sedan var det en läskig yta.
  18. 9
    ett para dagar har jag svårt att tro att det var. Ett dygn och sedan var det en läskig yta.
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Hmm, låter ju inte så aptitligt nej men fungerar det så varför inte kanske ska testa..tack för tips!
  20. 10
    Hmm, låter ju inte så aptitligt nej men fungerar det så varför inte kanske ska testa..tack för tips!
  21. Medlem sedan
    Aug 2009
    #11
    Har op 2 nere och dragit de 2 uppe. De op slutade nog blöda efter 1 dygn ca
  22. 11
    Har op 2 nere och dragit de 2 uppe. De op slutade nog blöda efter 1 dygn ca
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Tack för ditt svar, en riktigt veteran inom området
  24. 12
    Tack för ditt svar, en riktigt veteran inom området
  25. Medlem sedan
    Aug 2009
    #13
    Trodde jag var storkäftad men
  26. 13
    Trodde jag var storkäftad men

Liknande trådar

  1. någon som opererat bort livmodern
    By Anonym i dag in forum Mammasnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2018-01-19, 09:34
  2. Ni som opererat bort era visdomständer..
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-31, 15:47
  3. någon som opererat bort livmodern
    By mamma xx in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 11:18
  4. Någon som har opererat bort äggstocken
    By -Nike- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 10:05
  5. Någon som opererat bort
    By ULRICAK in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 21:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar