Också tvåårsvägd
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    Också tvåårsvägd

    I veckan var det BVC-besök med andra influensasprutan och 2årskontroll. Linnea, den lilla klumpen/klimpen, vägde in på 15,9 kg och kurvan hade väl mattats något jämfört med medelkurvorna. Längden är tydligen svår att mäta i denna ålder då hon är för lång för skötbordet och för liten för att förstå det där med att stå rakt - men uppskattningen blev 91,5 cm.

    Denna gången reagerade hon på sprutan med rätt hög feber. Tydligen är det vanligt, med större reaktion på spruta 2. Annars har hon knappt reagerat på någon av de miljarder sprutor (känns det som) som vi har tryckt i henne.
  2. 1
    Också tvåårsvägd I veckan var det BVC-besök med andra influensasprutan och 2årskontroll. Linnea, den lilla klumpen/klimpen, vägde in på 15,9 kg och kurvan hade väl mattats något jämfört med medelkurvorna. Längden är tydligen svår att mäta i denna ålder då hon är för lång för skötbordet och för liten för att förstå det där med att stå rakt - men uppskattningen blev 91,5 cm.

    Denna gången reagerade hon på sprutan med rätt hög feber. Tydligen är det vanligt, med större reaktion på spruta 2. Annars har hon knappt reagerat på någon av de miljarder sprutor (känns det som) som vi har tryckt i henne.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Men oj vilken stor tjej :-D

    Wille vägde på 2 årsvägningen 11,5 kg med sina ca 93 cm Hans viktkurva var helt vågrät...:-( Lite överaktiv pojke!

    Stackarn med sporutorna...Wille har bara reagerat på en spruta totalt å det var svinis..
  4. 2
    Men oj vilken stor tjej :-D

    Wille vägde på 2 årsvägningen 11,5 kg med sina ca 93 cm Hans viktkurva var helt vågrät...:-( Lite överaktiv pojke!

    Stackarn med sporutorna...Wille har bara reagerat på en spruta totalt å det var svinis..
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Håller med Tsarbabe om att det var ens stor tjej, i alla fall jämfört med Albin. Han vägde ca 13 kg och var 89 cm när han fyllde 2 år.

    Det är jobbigt när man får reaktion efter sprutor, vi har faktiskt inte vaccinerat varken honom eller oss mot svinis. Det har inte varit något aktivt val utan det har bara blivit så. Vårdcentralerna har inte haft något vaccin och jag vägrar stå i kö i timmar på BVC, där man inte ens får plats i deras väntrum utan kön ringlar sig ner i centrum delen (bor i Solna där BVC ligger i ett av centrumhusen). Det fungerar helt enkelt inte med Albin.
  6. 3
    Håller med Tsarbabe om att det var ens stor tjej, i alla fall jämfört med Albin. Han vägde ca 13 kg och var 89 cm när han fyllde 2 år.

    Det är jobbigt när man får reaktion efter sprutor, vi har faktiskt inte vaccinerat varken honom eller oss mot svinis. Det har inte varit något aktivt val utan det har bara blivit så. Vårdcentralerna har inte haft något vaccin och jag vägrar stå i kö i timmar på BVC, där man inte ens får plats i deras väntrum utan kön ringlar sig ner i centrum delen (bor i Solna där BVC ligger i ett av centrumhusen). Det fungerar helt enkelt inte med Albin.
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Jo, hon är ju rätt stor. Äter som en häst gör hon och har alltid gjort :-)

    Det var svinis-spruta nr 2 denna som hon reagerade på. Annars har det varit lugnt och hon har fått alla "BVC-sprutor" inkl Prevenar samt 2 havrix när vi skulle på semester.
  8. 4
    Jo, hon är ju rätt stor. Äter som en häst gör hon och har alltid gjort :-)

    Det var svinis-spruta nr 2 denna som hon reagerade på. Annars har det varit lugnt och hon har fått alla "BVC-sprutor" inkl Prevenar samt 2 havrix när vi skulle på semester.
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    Hej! Vi tog också influensaspruta och vägde och mätte Anton. Vi har flyttat så här i Örebro så har de inte tvåårskontroll utan 2½ år. Så vi blir kallade igenom till sommaren. Anton var stax över två år, vägde 15,3kg med blöja och var 88 lång. Han följer sina kurvor bra.

    Anton reagerade på förra sprutan, men inte på den sista, rakt emot vad de flesta säger. Så det var skönt. Han var visserligen pigg förra gången med, men fick fläckar i ansiktet. Denna gång blev det inte så, dock väldigt öm och svullen vid sticket i benet. Stackars Linnea som reagerade med hög feber.
  10. 5
    Hej! Vi tog också influensaspruta och vägde och mätte Anton. Vi har flyttat så här i Örebro så har de inte tvåårskontroll utan 2½ år. Så vi blir kallade igenom till sommaren. Anton var stax över två år, vägde 15,3kg med blöja och var 88 lång. Han följer sina kurvor bra.

    Anton reagerade på förra sprutan, men inte på den sista, rakt emot vad de flesta säger. Så det var skönt. Han var visserligen pigg förra gången med, men fick fläckar i ansiktet. Denna gång blev det inte så, dock väldigt öm och svullen vid sticket i benet. Stackars Linnea som reagerade med hög feber.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Länge sen jag skrev här!

    Jag är mamma till Axel, född 24/11 -07.
    Han fick väga och mäta sig helt nyligen i samband med sjukhusbesök. Då var han 14,8kg tung och mätte hela 96cm.
    Stor kille m.a.o.
    I skor han han numera 25-26 så han är ingen mini längre. Hans storasystrar hade nog samma skostorlek när de var 1år äldre, minst..
    Influensasprutan har han inte fått, vet inte om han kommer få den heller - känns inte så akut längre (?). Hans systrar har fått den.
  12. 6
    Länge sen jag skrev här! Jag är mamma till Axel, född 24/11 -07.
    Han fick väga och mäta sig helt nyligen i samband med sjukhusbesök. Då var han 14,8kg tung och mätte hela 96cm.
    Stor kille m.a.o.
    I skor han han numera 25-26 så han är ingen mini längre. Hans storasystrar hade nog samma skostorlek när de var 1år äldre, minst..
    Influensasprutan har han inte fått, vet inte om han kommer få den heller - känns inte så akut längre (?). Hans systrar har fått den.

Liknande trådar

  1. Jag går med här också
    By vintertjejen in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-18, 16:26
  2. Så nu vet jag det också :D
    By Mimisoul in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 21:42
  3. Också verkar denna månad vara körd också
    By Anis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 13:59
  4. nu har jag också
    By Anonym in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 21:50
  5. Också ny här.
    By Anso m F-02 o A-05 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 20:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar