Undrar
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Undrar

    hur ni mår bara? Själv mår jag och Nathalie bara bra :-)

    Kramar
    Ensamstående med ett barn.

    www.familjencr.wordpress.com
  2. 1
    Undrar hur ni mår bara? Själv mår jag och Nathalie bara bra :-)

    Kramar
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2

    Tackar som frågar!

    Bortsett fr att jag har bihålsinflammation o Adrian inte är helt hundra i kraft efter en lunginflammation så är det fint med oss. Killen utvecklas o växer som han ska.. Ganska tunn, men lång! Fortf motorisk som tusan, bra med i språk.

    Han är en otrolig glädjekälla o alldeles fantastiskt underbar att ha i ens liv! *mammaskryt så det osar om ett*

    Han har nyligen börjat på Aikido och älskar det! Har en bästa kompis (tre månader äldre) som han kallar sin bror.. Han ska fortf stjälpa till, eeh, förlåt. Menar så klart Hjälpa Till, efter bästa förmåga!

    Inga nya syskon (han håller dock sin 15 åriga storasyster väldigt kär), inte heller några syskon planerade. Behöver fundera lite men lutar åt att vi håller nu. En annan blir visst 38 i år och det kommer bli snitt OM jag blir gravid igen (eftersom jag har två katastrofsnitt i bagaget) och snittet är en påfrestning för kroppen.. Samma gäller graviditet! Men, man vet inte. Fortsätter relationen med gubben gå åt det håll den gör nu så kanske.. Men inte med en BF ef min 40 årsdag tror jag! Så lite tid till att fundera har jag/vi.

    Hur är det själv?

    Vet att jag inte är så aktiv här längre (hehe, mild underdrift) men tänker på er alla Darlings ofta! Vi delade en speciell period av våra liv ihop.. Så ni betyder mkt ännu!


    Trevlig Helg o Många Kramar fr Sabina o Adrian



    (inser att det finns många nya skoj smilies att leka med )
    ~ klok som en tok ~

    http://fundilerar.be/vifyra/
  4. 2
    Tackar som frågar! Bortsett fr att jag har bihålsinflammation o Adrian inte är helt hundra i kraft efter en lunginflammation så är det fint med oss. Killen utvecklas o växer som han ska.. Ganska tunn, men lång! Fortf motorisk som tusan, bra med i språk.

    Han är en otrolig glädjekälla o alldeles fantastiskt underbar att ha i ens liv! *mammaskryt så det osar om ett*

    Han har nyligen börjat på Aikido och älskar det! Har en bästa kompis (tre månader äldre) som han kallar sin bror.. Han ska fortf stjälpa till, eeh, förlåt. Menar så klart Hjälpa Till, efter bästa förmåga!

    Inga nya syskon (han håller dock sin 15 åriga storasyster väldigt kär), inte heller några syskon planerade. Behöver fundera lite men lutar åt att vi håller nu. En annan blir visst 38 i år och det kommer bli snitt OM jag blir gravid igen (eftersom jag har två katastrofsnitt i bagaget) och snittet är en påfrestning för kroppen.. Samma gäller graviditet! Men, man vet inte. Fortsätter relationen med gubben gå åt det håll den gör nu så kanske.. Men inte med en BF ef min 40 årsdag tror jag! Så lite tid till att fundera har jag/vi.

    Hur är det själv?

    Vet att jag inte är så aktiv här längre (hehe, mild underdrift) men tänker på er alla Darlings ofta! Vi delade en speciell period av våra liv ihop.. Så ni betyder mkt ännu!


    Trevlig Helg o Många Kramar fr Sabina o Adrian



    (inser att det finns många nya skoj smilies att leka med )
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    Hejsan!!

    Länge sedan jag var inne här sist... Är mycket inne på AFF, men.. blir inte så ofta att jag kikar in här inne, då aktiviteten är så låg.. Villket är fruktansvärt tråkigt! För jag saknar er! De gör jag verkligen! De va många månader man tillbringade med er alla rara! Och så bara trillade vi av, en efter en.. Jätte tråkigt!

    Med mig är de jätte bra! Dock får man inge jobb, så att de blir till att skriva in sig på arbetsförmedlingen i veckan, o se till att få en praktikplats..

    Alva mår väl bra.. Hon håller på att få tillbaka all kraft o trots efter sin magsjuka.. Hon låg i fredags.. men, sen har hon hämtat sig bra!
    Hon trivs jätte bra på dagis, och har en hel hög med nya vänner, hon har även skaffat sig den första pojkvännen!! Han heter Erik, och går på hennes avdelning.. Så söta är dom! För när jag ska lämna Alva, så kommer Erik springande o kramar om Alva, och efter de så går dom hand i hand.. Tills Alva ser sin bästis Emilia! Hihi.. Snuttar! De går fort nu!
    Hon leker en massa roll-lekar, och ritar huvudfotingar, räknar till 27...

    TÄNKA ATT DOM BLI JU 4 ÅR I ÅR!!!

    Inge nya bebisar på gång än.. Ingen som jäser iallafall..
    Vi hoppas fortfarande att de snart ska fästa ett litet syskon någon dag.. men, än så länge så har de gått 16 öånga månader med fösök, o inget händer..
    Tråkigt men sant.. Man finner styrkan även i de tyngsta stunder..

    Vi har flyttat till en lite större 3:a, med badkar!! och en STOR uteplats!! Så jag stortrivs!! Kan inte bli så mycket bättre!!

    Hur är de själv??
    Berätta lite mer!

    Kramar!
  6. 3
    Hejsan!! Länge sedan jag var inne här sist... Är mycket inne på AFF, men.. blir inte så ofta att jag kikar in här inne, då aktiviteten är så låg.. Villket är fruktansvärt tråkigt! För jag saknar er! De gör jag verkligen! De va många månader man tillbringade med er alla rara! Och så bara trillade vi av, en efter en.. Jätte tråkigt!

    Med mig är de jätte bra! Dock får man inge jobb, så att de blir till att skriva in sig på arbetsförmedlingen i veckan, o se till att få en praktikplats..

    Alva mår väl bra.. Hon håller på att få tillbaka all kraft o trots efter sin magsjuka.. Hon låg i fredags.. men, sen har hon hämtat sig bra!
    Hon trivs jätte bra på dagis, och har en hel hög med nya vänner, hon har även skaffat sig den första pojkvännen!! Han heter Erik, och går på hennes avdelning.. Så söta är dom! För när jag ska lämna Alva, så kommer Erik springande o kramar om Alva, och efter de så går dom hand i hand.. Tills Alva ser sin bästis Emilia! Hihi.. Snuttar! De går fort nu!
    Hon leker en massa roll-lekar, och ritar huvudfotingar, räknar till 27...

    TÄNKA ATT DOM BLI JU 4 ÅR I ÅR!!!

    Inge nya bebisar på gång än.. Ingen som jäser iallafall..
    Vi hoppas fortfarande att de snart ska fästa ett litet syskon någon dag.. men, än så länge så har de gått 16 öånga månader med fösök, o inget händer..
    Tråkigt men sant.. Man finner styrkan även i de tyngsta stunder..

    Vi har flyttat till en lite större 3:a, med badkar!! och en STOR uteplats!! Så jag stortrivs!! Kan inte bli så mycket bättre!!

    Hur är de själv??
    Berätta lite mer!

    Kramar!
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Sent svar.. men dock hjärtligt, vi är apförkylda hela familjen, sonen som började, har i tre nätter på rad vaknat exakt 04.50 och hostats till han klöker, fast han kräks inte... mannen har så mycket snor i hela huvudet så han ser dubbelt (och då hade han ändå så mycket av lilla mig från början )
    Idag efter vi varit på Vårdcentralen för att få hostmedicin till sonen, sa det *slammapoff* i min näsa och nu står ögonen ut ur skallen på mig, alldeles vattniga och ömma, bihålorna värker och min näsa är tre gånger sajsen från innan.
    I övrigt mår vi hyvens och prima.

    =)
  8. 4
    Sent svar.. men dock hjärtligt, vi är apförkylda hela familjen, sonen som började, har i tre nätter på rad vaknat exakt 04.50 och hostats till han klöker, fast han kräks inte... mannen har så mycket snor i hela huvudet så han ser dubbelt (och då hade han ändå så mycket av lilla mig från början )
    Idag efter vi varit på Vårdcentralen för att få hostmedicin till sonen, sa det *slammapoff* i min näsa och nu står ögonen ut ur skallen på mig, alldeles vattniga och ömma, bihålorna värker och min näsa är tre gånger sajsen från innan.
    I övrigt mår vi hyvens och prima.

    =)
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    hehe.. låter som det började för mig ungefär! men kan glädja dig med att jag mår tipptopp ef 10 dagars antibiotikakur

    var smartare än mig.. verkar skiten sitta bängfast i bihålorna, gå till Dr snabbare än inom en v!

    *krya på*
  10. 5
    hehe.. låter som det började för mig ungefär! men kan glädja dig med att jag mår tipptopp ef 10 dagars antibiotikakur

    var smartare än mig.. verkar skiten sitta bängfast i bihålorna, gå till Dr snabbare än inom en v!

    *krya på*
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6

    Bara bra!

    Med oss är det bara bra! Alva, och lillebror, var förkylda hela "jullovet" men är nu friska förutom en tröttsam rethosta som brukar dyka upp tidigt, tidigt på morgonen. Men jag tror det är påväg bort för de sover sig igenom det nu.
    Efter det har Nisse testat dubbelsidig öroninflammation tillsammans med halsfluss men resten av oss klarade oss undan.

    De börjar bli stora våra oktoberbarn! Alva älskar att måla och rita och har börjat skriva av bokstäver så smått. Hon kan skriva sitt namn (det blir dock baklänges och uppochned) och övar på namnen i resten av familjen.
    Hon har koll på vilken dag det är och vad som händer de olika dagarna.

    Vi har börjat på familjejympa på friskis och svettis och det tycker hon är superkul, hon härmar rörelserna och är fullt koncentrerad hela passet.

    Kram
    Karin m Alva född 3/10 -06 och Nils född 14/3 -08
  12. 6
    Bara bra! Med oss är det bara bra! Alva, och lillebror, var förkylda hela "jullovet" men är nu friska förutom en tröttsam rethosta som brukar dyka upp tidigt, tidigt på morgonen. Men jag tror det är påväg bort för de sover sig igenom det nu.
    Efter det har Nisse testat dubbelsidig öroninflammation tillsammans med halsfluss men resten av oss klarade oss undan.

    De börjar bli stora våra oktoberbarn! Alva älskar att måla och rita och har börjat skriva av bokstäver så smått. Hon kan skriva sitt namn (det blir dock baklänges och uppochned) och övar på namnen i resten av familjen.
    Hon har koll på vilken dag det är och vad som händer de olika dagarna.

    Vi har börjat på familjejympa på friskis och svettis och det tycker hon är superkul, hon härmar rörelserna och är fullt koncentrerad hela passet.

    Kram
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    Bara fint!

    Hela familjen har varit på UL idag och vi väntar alltså en liten trea. BF 3 juli. Vi är så glada och spända på detta hela familjen. Storebröderna Alvin (6 i sommar) och Elian (alltså 4 i oktober) är så glada och vill gärna klappa magen osv. De planerar redan vem som ska sitta jämte bebisen i bilen och hur de ska turas om osv. :-)

    Så det kan väl inte bli bättre tror jag. Skulle vara i juli då :-D
  14. 7
    Bara fint!

    Hela familjen har varit på UL idag och vi väntar alltså en liten trea. BF 3 juli. Vi är så glada och spända på detta hela familjen. Storebröderna Alvin (6 i sommar) och Elian (alltså 4 i oktober) är så glada och vill gärna klappa magen osv. De planerar redan vem som ska sitta jämte bebisen i bilen och hur de ska turas om osv. :-)

    Så det kan väl inte bli bättre tror jag. Skulle vara i juli då :-D
  15. Medlem sedan
    Oct 2005
    #8
    Jo, det är bra med oss. Idag är jag hemma med två sjuka barn. Vi har haft en förkylning som har valsat runt mellan familjemedlemmarna i ett par veckor, lite trist.

    Men i grunden är det bra

    Valdemar börjar bli en stor pojke nu. Han tänker och resonerar så mycket att det är svårt att hänga med ibland. Och tidigare iden skrev han Elias (bästisen på dagis) utan knappt någon hjälp från mig.

    Men nappen hänger kvar än. Vi har gjort något försök att sluta (på hans initiativ) men då har han inte KUNNAT somna, fast han har försökt. Det är som att vanan att suga till precis innan han somnar är för stark. Men, vi får väl ta tag i det där snart.

    Lillbrorsan är ett och ett halvt, och inne i en jättemammig period just nu (Igår, när Valdemar var sjuk och hängig och också ville sitta i mitt knä sa han" Jag vill att Julius ska gilla pappa också).

    De har hittills gått på två olika dagis rätt långt ifrån varandra, men nu har vi fått plats t Valdemar på samma dagis som Julius från slutet av februari. Ska bli sååå skönt att bara hämta och lämna på ett ställe.
  16. 8
    Jo, det är bra med oss. Idag är jag hemma med två sjuka barn. Vi har haft en förkylning som har valsat runt mellan familjemedlemmarna i ett par veckor, lite trist.

    Men i grunden är det bra

    Valdemar börjar bli en stor pojke nu. Han tänker och resonerar så mycket att det är svårt att hänga med ibland. Och tidigare iden skrev han Elias (bästisen på dagis) utan knappt någon hjälp från mig.

    Men nappen hänger kvar än. Vi har gjort något försök att sluta (på hans initiativ) men då har han inte KUNNAT somna, fast han har försökt. Det är som att vanan att suga till precis innan han somnar är för stark. Men, vi får väl ta tag i det där snart.

    Lillbrorsan är ett och ett halvt, och inne i en jättemammig period just nu (Igår, när Valdemar var sjuk och hängig och också ville sitta i mitt knä sa han" Jag vill att Julius ska gilla pappa också).

    De har hittills gått på två olika dagis rätt långt ifrån varandra, men nu har vi fått plats t Valdemar på samma dagis som Julius från slutet av februari. Ska bli sååå skönt att bara hämta och lämna på ett ställe.

Liknande trådar

  1. Och för er som undrar...
    By Apples in forum Singelmingel
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 23:42
  2. Undrar om Mia
    By -Jalla- in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 05:52
  3. Jag undrar
    By Anja in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 12:59
  4. Undrar....
    By terriern in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 14:13
  5. Undrar om CDON undrar...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 14:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar