En skön & solig lördag
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    En skön & solig lördag

    En kall och solig lördag har vi här nere i Skåne idag. Gud vad man mår bra när solen skiner upp landskapet. Annars kan det vara så mörkt och dystert så här års. En vårlängtan har infunnit sig! Idag har vi varit en sväng till IKEA och en till Babyland. Hämtade hem en ny vagn idag! :-D Ida har redan bäddat ner en av sina dockor i den.
    - Bebis komma ut, sa hon till mig idag och strök mig över magen
    - Ja, en annan dag...vi får vänta lite till!

    Det är så härligt att se hur involverad och intresserad hon är! Veckorna rullar verkligen på...graviditetsvecka 35 på måndag! Jag mår fint bortsett från lite illamående och foglossning! Men man har ju börjat känna sig en aning klumpig nu. Ändå har jag inte lagt på mig många kilo... + 5,6 kg från inskrivning visade vågen hos barnmorskan i torsdags. Spännande att se vad jag slutar på?!

    Hur har alla ni andra det?
    Hoppas alla har och får en riktigt trevlig helg!
    Kram
    *Mamma till 3 födda -07, -10 & -13. Väntar nr. 4 i okt -15*
  2. 1
    En skön & solig lördag En kall och solig lördag har vi här nere i Skåne idag. Gud vad man mår bra när solen skiner upp landskapet. Annars kan det vara så mörkt och dystert så här års. En vårlängtan har infunnit sig! Idag har vi varit en sväng till IKEA och en till Babyland. Hämtade hem en ny vagn idag! :-D Ida har redan bäddat ner en av sina dockor i den.
    - Bebis komma ut, sa hon till mig idag och strök mig över magen
    - Ja, en annan dag...vi får vänta lite till!

    Det är så härligt att se hur involverad och intresserad hon är! Veckorna rullar verkligen på...graviditetsvecka 35 på måndag! Jag mår fint bortsett från lite illamående och foglossning! Men man har ju börjat känna sig en aning klumpig nu. Ändå har jag inte lagt på mig många kilo... + 5,6 kg från inskrivning visade vågen hos barnmorskan i torsdags. Spännande att se vad jag slutar på?!

    Hur har alla ni andra det?
    Hoppas alla har och får en riktigt trevlig helg!
    Kram
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    Det var fint väder här också igår men jag satt i en bil nästan hela dan, det har även varit fint väder idag också.
    Kul att Ida väntar på bebisen.
    Rolig mage du har på kortet
    Viktor har börjat prata tre ordsmeningar som man förstår iaf, ibland är det hela meningar men då fattar man inte ett jota av vad han säger.
    Han har börjat att härma ord och kan säga orden ngt sådär.
    Han har inte haft tid att lära sig prata tidigare för han har varit så aktiv men han har faktiskt lugnat sig lite.
    Han är en unge till att hitta på bus så han skulle hetat Emil istället tror jag. D hihihi
    Var och hämtade en ny bil igår och nu får han sitta bak istället för fram och jag trodde aldrig han skulle acceptera det men det går jättebra, har satt upp en spegel i lastgallret till bagagen så jag kan se honom och han kan se fram.
    Kram
  4. 2
    Det var fint väder här också igår men jag satt i en bil nästan hela dan, det har även varit fint väder idag också.
    Kul att Ida väntar på bebisen.
    Rolig mage du har på kortet
    Viktor har börjat prata tre ordsmeningar som man förstår iaf, ibland är det hela meningar men då fattar man inte ett jota av vad han säger.
    Han har börjat att härma ord och kan säga orden ngt sådär.
    Han har inte haft tid att lära sig prata tidigare för han har varit så aktiv men han har faktiskt lugnat sig lite.
    Han är en unge till att hitta på bus så han skulle hetat Emil istället tror jag. D hihihi
    Var och hämtade en ny bil igår och nu får han sitta bak istället för fram och jag trodde aldrig han skulle acceptera det men det går jättebra, har satt upp en spegel i lastgallret till bagagen så jag kan se honom och han kan se fram.
    Kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    oj va tiden går fort, är du redan i v. 35? snart dags då med andra ord. kul med ny vagn o allt, så kul att köpa bebissaker. går du hemma nu tills bebis kommer??

    härligt att Ida börjar babbla på hon också!! min skrutt verkar lite efter era med talet, men barnpsykologen konstaterar att barn som uttrycker sig sent med talet sjunger mycket istället. japp, stämmer bra det.

    gick själv in i v. 28 så tiden springer iväg här också..har gått upp 2 kg totalt så det blir spännande här med hur det blir i slutändan.

    annars flyter livet på, har haft en skitjobbig månad med alla utredningar om diverse saker, besök hos sjukgymnast, förlossningsoro så jag ska till auroramottagning mm samt att mina sköldkörtelvärden ligger på tok för fel trots att de skulle "hålla koll" på dem. ska börja en ny kurs imorgon så med plugget känns det ju iaf bra. fast jag längtar en del efter att gå mammaledig.

    kramisar!!
  6. 3
    oj va tiden går fort, är du redan i v. 35? snart dags då med andra ord. kul med ny vagn o allt, så kul att köpa bebissaker. går du hemma nu tills bebis kommer??

    härligt att Ida börjar babbla på hon också!! min skrutt verkar lite efter era med talet, men barnpsykologen konstaterar att barn som uttrycker sig sent med talet sjunger mycket istället. japp, stämmer bra det.

    gick själv in i v. 28 så tiden springer iväg här också..har gått upp 2 kg totalt så det blir spännande här med hur det blir i slutändan.

    annars flyter livet på, har haft en skitjobbig månad med alla utredningar om diverse saker, besök hos sjukgymnast, förlossningsoro så jag ska till auroramottagning mm samt att mina sköldkörtelvärden ligger på tok för fel trots att de skulle "hålla koll" på dem. ska börja en ny kurs imorgon så med plugget känns det ju iaf bra. fast jag längtar en del efter att gå mammaledig.

    kramisar!!

Liknande trådar

  1. Solig lördag...
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 12:05
  2. Härlig solig lördag!
    By cat m Vilgot o Molly in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 10:40
  3. Solig lördag!
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 17:41
  4. så skön lördag
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 13:58
  5. Skön Lördag?
    By GladaKon in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 15:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar