Djur och ansvar?
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Djur och ansvar?

    Vi funderar lite på att skaffa hund, men med djur kommer ansvar! Vi har redan tre kaniner,en inne och två ute. Barnen hjälps åt att fixa med dem,de har varsin "kaninvacka" som innebär att ge mat, vatten och tömma bajslådor. Vi hjälps åt med att städa burarna när det behövs.

    Har ni något/några djur? Vad?
    Hur mycket ansvar får era barn ta?
    scraplotte.blogspot.com Lottes scrap
    lottebloggar.wordpress.com mitt liv - ett organiserat kaos
    dorahund.wordpress.com Dora utforskar
  2. 1
    Djur och ansvar? Vi funderar lite på att skaffa hund, men med djur kommer ansvar! Vi har redan tre kaniner,en inne och två ute. Barnen hjälps åt att fixa med dem,de har varsin "kaninvacka" som innebär att ge mat, vatten och tömma bajslådor. Vi hjälps åt med att städa burarna när det behövs.

    Har ni något/några djur? Vad?
    Hur mycket ansvar får era barn ta?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    nix och det kommer inte något innanför mina dörrar! Barnen har en kanin hos sin pappa (jag flyttade ju för tre veckor sen) som snart fyller 5 år och sista året har ingen brytt sig om den. Sorgligt men sant. Rebeccas uppgift har varit att mata och göra rent och det har hon gjort men inget mer. Men hos mig kommer inget djur att bo. Jag själv har haft hästar, hundar, katter, kaniner, typ allt när jag växte upp, men det är en annan historia
  4. 2
    nix och det kommer inte något innanför mina dörrar! Barnen har en kanin hos sin pappa (jag flyttade ju för tre veckor sen) som snart fyller 5 år och sista året har ingen brytt sig om den. Sorgligt men sant. Rebeccas uppgift har varit att mata och göra rent och det har hon gjort men inget mer. Men hos mig kommer inget djur att bo. Jag själv har haft hästar, hundar, katter, kaniner, typ allt när jag växte upp, men det är en annan historia
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Skönt att höra att det är fler än jag som har samma åsikter om djur

    jag är hård elak o känslokall m.m.m.m.m. enligt dottern men nej jag är helt ointresserad av att ta hand om ett djur som är kul första månaden o sen glöms bort.

    Därtill har vi landet vi åker till o från på sommarsäsongen samt att vi gärna reser bort på semestern. Dessutom, har vi helt klart nog att göra ändå! (eller jag...) Och det kommer en bebis till huset inom några veckor....

    Det är naturligtvis en helt annan sak om man själv gärna vill ha ett djur i huset.
  6. 3
    Skönt att höra att det är fler än jag som har samma åsikter om djur

    jag är hård elak o känslokall m.m.m.m.m. enligt dottern men nej jag är helt ointresserad av att ta hand om ett djur som är kul första månaden o sen glöms bort.

    Därtill har vi landet vi åker till o från på sommarsäsongen samt att vi gärna reser bort på semestern. Dessutom, har vi helt klart nog att göra ändå! (eller jag...) Och det kommer en bebis till huset inom några veckor....

    Det är naturligtvis en helt annan sak om man själv gärna vill ha ett djur i huset.

Liknande trådar

  1. Olika från djur till djur
    By Malinau in forum Etik & moral
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 17:04
  2. Ansvar?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 00:03
  3. Ansvar?
    By Lena m E+M in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 16:30
  4. Ansvar?
    By sirene in forum Jämlikt?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 17:04
  5. Ansvar på Aff
    By -Tilia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 21:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar