Hungrig jämnt...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Hungrig jämnt...

    Jag äter ofta tycker jag, men lik förbannat e jag hungrig jämnt *Suck* Jag kan ju äta 24/7 och vet snart inte vad jag ska äta...
    Knaprar vidare på min morot...
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  2. 1
    Hungrig jämnt... Jag äter ofta tycker jag, men lik förbannat e jag hungrig jämnt *Suck* Jag kan ju äta 24/7 och vet snart inte vad jag ska äta...
    Knaprar vidare på min morot...
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    prova och ät liter mer proteiner.
  4. 2
    prova och ät liter mer proteiner.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Ja jo.. men tycker det är svårt nu på kvällen. Eller har du nått bra tips?
  6. 3
    Ja jo.. men tycker det är svårt nu på kvällen. Eller har du nått bra tips?
  7. ÅJ67 m 3 kidz
    #4
    Gör en fruktsallad och servera med t ex keso, stek en omelett på ett par ägg eller lite äggröra.
  8. 4
    Gör en fruktsallad och servera med t ex keso, stek en omelett på ett par ägg eller lite äggröra.
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Mm får göra det tror jag.. och ändå e det bara knappt 2 timmar sen jag åt middag.. Tack för tips
  10. 5
    Mm får göra det tror jag.. och ändå e det bara knappt 2 timmar sen jag åt middag.. Tack för tips
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    jag är tokig i knäckebröd så jag säger så här hellre en knäckebröd och trippelpålägg dvs mycket skinka tex,

    jag äter gärna en bit korv till kvällen, finsk hiilos äter jag, man behöver inte skala den men det gör jag ändå
    kalkon funkar finfint också, lite dyrare men samm där hellre en skiva bröd och trippelpålägg och ät ofta som du gör ocvh emr proteiner då står du dig bättre och man ska äta ofta för att få jämt socker m.m
  12. 6
    jag är tokig i knäckebröd så jag säger så här hellre en knäckebröd och trippelpålägg dvs mycket skinka tex,

    jag äter gärna en bit korv till kvällen, finsk hiilos äter jag, man behöver inte skala den men det gör jag ändå
    kalkon funkar finfint också, lite dyrare men samm där hellre en skiva bröd och trippelpålägg och ät ofta som du gör ocvh emr proteiner då står du dig bättre och man ska äta ofta för att få jämt socker m.m
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7
    ägg! är bra med
  14. 7
    ägg! är bra med
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Tack för tips.. för försöka få i mig mer proteiner helt enkelt..
  16. 8
    Tack för tips.. för försöka få i mig mer proteiner helt enkelt..
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    vad åt du till middag?
    och är du sugen på nått speciellt, då kan du ha brist på nått.
  18. 9
    vad åt du till middag?
    och är du sugen på nått speciellt, då kan du ha brist på nått.
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    som gstric opererad är proteiner det jag ska ha i mig som prio ett, proteiner och fett. kolhydrater ligger trea och sist kommer grönsaker och frukt

    men jag har märkt av andra att äta mer proteiner funkar bra för icke opererade också, ger mer mättnad och energi.
  20. 10
    som gstric opererad är proteiner det jag ska ha i mig som prio ett, proteiner och fett. kolhydrater ligger trea och sist kommer grönsaker och frukt

    men jag har märkt av andra att äta mer proteiner funkar bra för icke opererade också, ger mer mättnad och energi.
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Kycklingfilé och couscous (stavning) en massa grönsaker..
  22. 11
    Kycklingfilé och couscous (stavning) en massa grönsaker..
  23. Medlem sedan
    Jan 2005
    #12
    Så är det för mig också. Jag försöker äta stooora portioner, det ska täcka hela tallriken, var tredje timme, enligt gamla hederliga tallriksmodellen. Sen försöker jag verkligen att låta bli att småäta där emellan. Försök att äta sånt som har lågt GI, dinkel istället för pasta t ex. Och mycket grönt och proteiner!
  24. 12
    Så är det för mig också. Jag försöker äta stooora portioner, det ska täcka hela tallriken, var tredje timme, enligt gamla hederliga tallriksmodellen. Sen försöker jag verkligen att låta bli att småäta där emellan. Försök att äta sånt som har lågt GI, dinkel istället för pasta t ex. Och mycket grönt och proteiner!
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13
    Mm jag äter oxå var tredje timma med några små mellan mål i bland i mellan..
  26. 13
    Mm jag äter oxå var tredje timma med några små mellan mål i bland i mellan..
  27. Medlem sedan
    Aug 2009
    #14
    Vad äter du då ? Knaprar du morötter hela dagarna kanske det kan vara läge att äta mer ? Förstår att det inte är så men
  28. 14
    Vad äter du då ? Knaprar du morötter hela dagarna kanske det kan vara läge att äta mer ? Förstår att det inte är så men
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15
    Jag äter Havregröt på morgonen, mellanmål på fm o då blir det en grov smörgås, grönsaker, frukt, oftast lagad mat vid lunch, mellan mål på em som kan bli fil, flingor, keso, omelett, frukt.. Middag på kvällen, mellanmål på kvällen som kan vara frukt, smörgås, kesella, keso.. Sen där i mellan blir det morötter
  30. 15
    Jag äter Havregröt på morgonen, mellanmål på fm o då blir det en grov smörgås, grönsaker, frukt, oftast lagad mat vid lunch, mellan mål på em som kan bli fil, flingor, keso, omelett, frukt.. Middag på kvällen, mellanmål på kvällen som kan vara frukt, smörgås, kesella, keso.. Sen där i mellan blir det morötter
  31. Medlem sedan
    Aug 2009
    #16
    Bantar du ? Känns tunt på kolhydrater och proteiner som mättar. Fast du skriver lagad mat men jag ser ej vad. Annars ser det väl bra ut. Tränar du mkt ?
  32. 16
    Bantar du ? Känns tunt på kolhydrater och proteiner som mättar. Fast du skriver lagad mat men jag ser ej vad. Annars ser det väl bra ut. Tränar du mkt ?
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17
    Ja jag skrev bara lagad mat, men det innebär ju kött/fisk/kyckling med couscous/pasta/ris/potatis Grönsaker.
    Jag tycker inte det är så lite jag äter det blir ju en 6 ggr per dag + lite småätande i mellan med grönsaker/frukt/nötter
  34. 17
    Ja jag skrev bara lagad mat, men det innebär ju kött/fisk/kyckling med couscous/pasta/ris/potatis Grönsaker.
    Jag tycker inte det är så lite jag äter det blir ju en 6 ggr per dag + lite småätande i mellan med grönsaker/frukt/nötter
  35. Medlem sedan
    Jun 2002
    #18
    Glömde, jag tränar en 4-5 ggr i veckan..
  36. 18
    Glömde, jag tränar en 4-5 ggr i veckan..
  37. Medlem sedan
    Aug 2009
    #19
    Men 5-6 ggr om dagen äter jag med och det mår vi ju bra av (sockret) om du tränar så pass mkt så anser ju jag att du behöver nog MER MAT inte fler mål, men matigare kanske.
  38. 19
    Men 5-6 ggr om dagen äter jag med och det mår vi ju bra av (sockret) om du tränar så pass mkt så anser ju jag att du behöver nog MER MAT inte fler mål, men matigare kanske.
  39. Medlem sedan
    Jun 2002
    #20
    Okej tack för svar, får kolla över det lite bättre kanske.
  40. 20
    Okej tack för svar, får kolla över det lite bättre kanske.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Det här med att fylla jämnt
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 20:20
  2. Fyller jämnt....
    By Therese med fyra! in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 17:56
  3. Kissnödig jämnt?
    By Emmm in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 22:26
  4. Svettig jämnt
    By svettis in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 10:21
  5. Jämnt fördelat!
    By Lillan bf 27/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 13:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar