Pigmentfläckar
_0912 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Pigmentfläckar

    Eskil har pigmentfläcker på benet. 2 st. Jag har surfat och målat fan på väggen och suttit och gråtit över att mitt barn har en hemsk sjukdom som jag inte kan uttala.

    Jag ska till BVC imorgon och så får vi se vad de säger.

    Har era barn pigmenfläckar?
    Mamma till Eskil född 18/12-09 samt Ellen (juli 2003) och Emil (februari 2006)
  2. 1
    Pigmentfläckar Eskil har pigmentfläcker på benet. 2 st. Jag har surfat och målat fan på väggen och suttit och gråtit över att mitt barn har en hemsk sjukdom som jag inte kan uttala.

    Jag ska till BVC imorgon och så får vi se vad de säger.

    Har era barn pigmenfläckar?
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    om du menar vanliga födelsemärken så har nog mina barn inte fått förrän efter nåt år iaf. Klara har inga än så länge. Vet inte hur tidigt man kan få sånt faktiskt.
  4. 2
    om du menar vanliga födelsemärken så har nog mina barn inte fått förrän efter nåt år iaf. Klara har inga än så länge. Vet inte hur tidigt man kan få sånt faktiskt.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Ja Elvis har en liten i pannan, Storebror Hannes har på armen två stycken och en liten på benet.
    Vad kan det vara för sjukdom?
    Hannes är rödhårig och har väldigt ljus hy och Elvis kommer troligtvis få samma hårfärg och hudpigment som storebror.
  6. 3
    Ja Elvis har en liten i pannan, Storebror Hannes har på armen två stycken och en liten på benet.
    Vad kan det vara för sjukdom?
    Hannes är rödhårig och har väldigt ljus hy och Elvis kommer troligtvis få samma hårfärg och hudpigment som storebror.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Jag har inte tänk på om Cassandra har något sånt men jag känner till en skröna från häxförföljelseåren.
    Där trodde man att om ett barn föddes med pigmentfläckar så var det djävulens barn för han hade satt sitt märke. Och då var mamman en häxa. nåt sånt.

    gammal löjlig folktro. Eskil är GIVETVIS inte djävulens barn är inte så jag menar (o dom flesta häxor är goda)
    men jag vill bara trygga dig med att det inte är något ovanligt. Och att du iallafall slipper bli bränd på bål för det.. blev ett konstigt svar.

    Jag tror inte du behöver oroa dig. Det är det jag vill ha sagt på mitt lite för muntra o skämtsamma vis.
    Men skönt att du ska vill bvc så du kan få lite betryggade besked där. Hoppas det går bra.
    kram (du tog väl inte illa vid dig av mitt jättekonstigt svar?)
  8. 4
    Jag har inte tänk på om Cassandra har något sånt men jag känner till en skröna från häxförföljelseåren.
    Där trodde man att om ett barn föddes med pigmentfläckar så var det djävulens barn för han hade satt sitt märke. Och då var mamman en häxa. nåt sånt.

    gammal löjlig folktro. Eskil är GIVETVIS inte djävulens barn är inte så jag menar (o dom flesta häxor är goda)
    men jag vill bara trygga dig med att det inte är något ovanligt. Och att du iallafall slipper bli bränd på bål för det.. blev ett konstigt svar.

    Jag tror inte du behöver oroa dig. Det är det jag vill ha sagt på mitt lite för muntra o skämtsamma vis.
    Men skönt att du ska vill bvc så du kan få lite betryggade besked där. Hoppas det går bra.
    kram (du tog väl inte illa vid dig av mitt jättekonstigt svar?)
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Jag tror det är café aulait fläckar. Ska träffa en barnspecielist på torsdag så får vi se.
  10. 5
    Jag tror det är café aulait fläckar. Ska träffa en barnspecielist på torsdag så får vi se.
  11. Medlem sedan
    May 2015
    #6
    Kräm mot pigmentfläckar - http://shytobuy.se
  12. 6
    Kräm mot pigmentfläckar - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Pigmentfläckar
    By elsan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 08:59
  2. Pigmentfläckar
    By kian010319 in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-07-11, 08:55
  3. Svarta pigmentfläckar
    By jag in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-07-11, 08:54
  4. Ang sol, värme och pigmentfläckar...
    By selene in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 10:37
  5. Pigmentfläckar i ett ärr?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 14:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar