Ni med småsyskon - barnvagn?
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    Ni med småsyskon - barnvagn?

    Lade det här inlägget i barnvagnssnacket, men kanske kan det passa här också:

    Efter att ha tittat runt lite i det magra utbudet av syskonvagnar så står vi nog nu och väljer mellan BabyTravel Dublin och Carena Double Swing.

    Jag upplever dessa två vagnar som ganska snarlika varandra, men har inte lyckats se Carena-vagnen i verkligheten. Någon som vet? Är det då mest en prisfråga?

    Positivt och negativt med vardera vagn? Tips om andra vagnar?

    Det gäller en snart nyfödd bebis och en stor 2-åring (så att ingen kommer med förslaget Phil&Ted Vibe, den är bortvald av Linnea som aldrig skulle få plats däri).
  2. 1
    Ni med småsyskon - barnvagn? Lade det här inlägget i barnvagnssnacket, men kanske kan det passa här också:

    Efter att ha tittat runt lite i det magra utbudet av syskonvagnar så står vi nog nu och väljer mellan BabyTravel Dublin och Carena Double Swing.

    Jag upplever dessa två vagnar som ganska snarlika varandra, men har inte lyckats se Carena-vagnen i verkligheten. Någon som vet? Är det då mest en prisfråga?

    Positivt och negativt med vardera vagn? Tips om andra vagnar?

    Det gäller en snart nyfödd bebis och en stor 2-åring (så att ingen kommer med förslaget Phil&Ted Vibe, den är bortvald av Linnea som aldrig skulle få plats däri).
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Inte småsyskon men erfarenhet :)

    Axel, min 07:a har ju två storasystrar som är födda mars -03 resp mars -05. Prick två år emellan alltså.
    Vi hade en Urban Jungle syskonvagn då och jag hade inte klarat vardagen det första året som tvåbarnsmamma utan den! Rekommenderar den varmt!
    Min stora tjej har också alltid varit ganska lång för sin ålder men det var inga problem i den vagnen, den har stora mått.
    Jag vet inte så mycket om de andra vagnarna, men UJ är numera en beprövad vagn på den svenska marknaden och vill du inte lägga pengar på en ny så finns det säkert flera fina bättre begagnade att få tag på.
    Så det är mitt tips!
    (När lilleman föddes i nov 07 så klarade vi oss dock med ståbräda + enkelvagn, så det är lite beroende på ålder och hur mycket vagnen används tycker jag också. Men det är stor skillnad på en två åring som fortfarande t.ex. sover middag och varit "minst" tills syskonet kommit och en drygt 2,5åring som redan varit van vid tuffare takter av storasyskon som min 05:a var när lilleman föddes)
    Lycka till!!
    Ps. Släng in frågan även på barnvagnssnacket, till experterna! Ds.
  4. 2
    Inte småsyskon men erfarenhet :) Axel, min 07:a har ju två storasystrar som är födda mars -03 resp mars -05. Prick två år emellan alltså.
    Vi hade en Urban Jungle syskonvagn då och jag hade inte klarat vardagen det första året som tvåbarnsmamma utan den! Rekommenderar den varmt!
    Min stora tjej har också alltid varit ganska lång för sin ålder men det var inga problem i den vagnen, den har stora mått.
    Jag vet inte så mycket om de andra vagnarna, men UJ är numera en beprövad vagn på den svenska marknaden och vill du inte lägga pengar på en ny så finns det säkert flera fina bättre begagnade att få tag på.
    Så det är mitt tips!
    (När lilleman föddes i nov 07 så klarade vi oss dock med ståbräda + enkelvagn, så det är lite beroende på ålder och hur mycket vagnen används tycker jag också. Men det är stor skillnad på en två åring som fortfarande t.ex. sover middag och varit "minst" tills syskonet kommit och en drygt 2,5åring som redan varit van vid tuffare takter av storasyskon som min 05:a var när lilleman föddes)
    Lycka till!!
    Ps. Släng in frågan även på barnvagnssnacket, till experterna! Ds.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Måste bara fråga hur du menar med P&T???
    Är Vibe´n mindre än de äldre modellerna?
    Jag köpte en P&T när mina tjejer var 4 o 2, använde den till dem innan lillebror kom ett halvår senare. Då var det han o storasyster (nästan 3 vid det laget) som satt i den.
  6. 3
    Måste bara fråga hur du menar med P&T???
    Är Vibe´n mindre än de äldre modellerna?
    Jag köpte en P&T när mina tjejer var 4 o 2, använde den till dem innan lillebror kom ett halvår senare. Då var det han o storasyster (nästan 3 vid det laget) som satt i den.
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Jag har inte precis kollat de andra modellerna, vi tycker märket är för dyrt också. Men syskonsitsen till Vibe (kan monteras både "under" vanliga sitsen om man har liggkorg/babyskydd eller "över" om lill*n ligger i vanliga sitsen) är verkligen jätteliten. Sätter man den under så skulle vi aldrig få ner Linnea, sätter man den över skulle hon väl bara sitta dåligt.

    Vi köpte vagn igår, det blev en BabyTravel Dublin.
  8. 4
    Jag har inte precis kollat de andra modellerna, vi tycker märket är för dyrt också. Men syskonsitsen till Vibe (kan monteras både "under" vanliga sitsen om man har liggkorg/babyskydd eller "över" om lill*n ligger i vanliga sitsen) är verkligen jätteliten. Sätter man den under så skulle vi aldrig få ner Linnea, sätter man den över skulle hon väl bara sitta dåligt.

    Vi köpte vagn igår, det blev en BabyTravel Dublin.
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    Jag har funderat på syskonvagn men jag köpte en ny enkelvagn istället. Jag bär ju en del i sjal så jag hoppas kunna klara mig med en vagn.
    Annars gillar jag nog faktiskt UJs syskonvagn bäst. Jag har en kompis som har både P&T och UJ men UJ är bättre på många sätt även om den inte är lika smidig.
  10. 5
    Jag har funderat på syskonvagn men jag köpte en ny enkelvagn istället. Jag bär ju en del i sjal så jag hoppas kunna klara mig med en vagn.
    Annars gillar jag nog faktiskt UJs syskonvagn bäst. Jag har en kompis som har både P&T och UJ men UJ är bättre på många sätt även om den inte är lika smidig.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    En sådan vill jag oxå ha. Letar på Blocket och hoppas att hitta en innan maj som är bra pris på.
  12. 6
    En sådan vill jag oxå ha. Letar på Blocket och hoppas att hitta en innan maj som är bra pris på.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Alltså en Baby Travel
  14. 7
    Alltså en Baby Travel

Liknande trådar

  1. Småsyskon??
    By KRÅKA in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 18:45
  2. Men det här med småsyskon
    By lördagsKAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 20:31
  3. Småsyskon nån?
    By -Annie- in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 21:49
  4. Småsyskon?
    By Sintra in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:11
  5. Ni som har småsyskon...
    By majsan67 in forum Autismspektrum
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar