Marsankräm - marsansås?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Marsankräm - marsansås?

    Följer ett recept där det ska vara kallrörd marsankräm i men har bara marsansås-mix hemma. Är det samma sak eller ska den blandas annorlunda? Hittar ingen info på paketet.
  2. 1
    Marsankräm - marsansås? Följer ett recept där det ska vara kallrörd marsankräm i men har bara marsansås-mix hemma. Är det samma sak eller ska den blandas annorlunda? Hittar ingen info på paketet.
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Du tar mindre mjölk för marsankräm än m sås.
  4. 2
    Du tar mindre mjölk för marsankräm än m sås.
  5. Medlem sedan
    Mar 1998
    #3
    Kräm får du om du tar mindre mjölk bara.
  6. 3
    Kräm får du om du tar mindre mjölk bara.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Hur mycket mindre, hälften?
  8. 4
    Hur mycket mindre, hälften?
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    2 dl mjölk till 1 påse (och NU hoppas jag att du inte har en 25-portioners förpackning med en jättepåse i utan en sån där med flera påsar i paketet).

    Så stod det på min Ekströms kallrörd marsansås... Mindre än halva mängden mjölk mot när man gör sås alltså!
  10. 5
    2 dl mjölk till 1 påse (och NU hoppas jag att du inte har en 25-portioners förpackning med en jättepåse i utan en sån där med flera påsar i paketet).

    Så stod det på min Ekströms kallrörd marsansås... Mindre än halva mängden mjölk mot när man gör sås alltså!
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    Och jag behöver tre dl och förpackningen ger tre dl marsansås, fasen jag måste ut och handla. Tack för snabba svar båda två!
  12. 6
    Och jag behöver tre dl och förpackningen ger tre dl marsansås, fasen jag måste ut och handla. Tack för snabba svar båda två!
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    2/5... 5 dl till sås, 2 dl till kräm.
  14. 7
    2/5... 5 dl till sås, 2 dl till kräm.
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Nej, det står tre dl mjölk till en påse så ska jag ha mindre än hälften blir det ju mindre än 1,5 dl?
  16. 8
    Nej, det står tre dl mjölk till en påse så ska jag ha mindre än hälften blir det ju mindre än 1,5 dl?
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Men vad har du för märke? Lidl?
    OM det funkar likadant så ja, typ 1,25 dl?
  18. 9
    Men vad har du för märke? Lidl?
    OM det funkar likadant så ja, typ 1,25 dl?
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    En påse, 2 dl mjölk..
    Jag läste visst på fel sätt!

    "Gör så här: Vispa ner påsarnas innehåll i 6 dl kall, pastöriserad mjölk (1 påse till 3 dl mjölk). Låt stå 5-10 minuter. OBS! Om du smakar av såsen, sätt då aldrig tillbaka skedan eller vispen i såsen igen, eftersom enzymerna i saliven då kommer att förstöra såsen. Tips! Vill du göra lyxigare vaniljsås - rör ner 1/2 dl vispad grädde per portion i den färdiga vaniljsåsen.

    För vaniljkräm-tårtfyllning: Tag endast 4 dl mjölk till hela paketet (2 dl till en påse).
    "
  20. 10
    En påse, 2 dl mjölk..
    Jag läste visst på fel sätt!

    "Gör så här: Vispa ner påsarnas innehåll i 6 dl kall, pastöriserad mjölk (1 påse till 3 dl mjölk). Låt stå 5-10 minuter. OBS! Om du smakar av såsen, sätt då aldrig tillbaka skedan eller vispen i såsen igen, eftersom enzymerna i saliven då kommer att förstöra såsen. Tips! Vill du göra lyxigare vaniljsås - rör ner 1/2 dl vispad grädde per portion i den färdiga vaniljsåsen.

    För vaniljkräm-tårtfyllning: Tag endast 4 dl mjölk till hela paketet (2 dl till en påse).
    "
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Ta vaniljglass

    Jag har hittills aldrig stött på något som serveras med marsansås där man inte med fördel kan ta GB:s Gammaldags Vanilj i stället. Möjligen om det är en kall efterrätt med het marsansås?

    Tyvärr har jag inget svar på din egentliga fråga, av uppenbara skäl!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Ta vaniljglass Jag har hittills aldrig stött på något som serveras med marsansås där man inte med fördel kan ta GB:s Gammaldags Vanilj i stället. Möjligen om det är en kall efterrätt med het marsansås?

    Tyvärr har jag inget svar på din egentliga fråga, av uppenbara skäl!
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12
    Hehe, jag bakar falska potatisbakelser! Skulle nog bli lite lustigt med vaniljglass ovanpå.
  24. 12
    Hehe, jag bakar falska potatisbakelser! Skulle nog bli lite lustigt med vaniljglass ovanpå.
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13
    Brukar stå på paketet tips om man ska ha kräm istället. Mindre mjölk -tror det är hälften.
  26. 13
    Brukar stå på paketet tips om man ska ha kräm istället. Mindre mjölk -tror det är hälften.

Liknande trådar

  1. Marsankräm
    By Jesspess in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 20:41
  2. Marsankräm
    By -sus- in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 11:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar