Lycklig dotter!
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Lycklig dotter!

    Mätte henne precis och nu är hon bara 1 cm ifrån att få åka Balder på Liseberg (130cm gräns). Snuttan har längtat så i flera år och i somras hade ju lillebror växt såpass att han kunde premiäråka.
    Kollar man på längdkurvor så brukar hon hålla sig runt medelkurvan, men i hennes klass är hon väldigt kort! Men jag vill minnas att jag också var "kort" i hennes ålder men växte till mig på högstadiet. Det ska bli spännande att se om hon blir som jag (175) eller om hon brås på någon annan.
    Långa lillebror vet vi inte vem han brås på. Finns ingen i varken min eller mannens släkt som är så lång. Men min mormor var nog i min längd och det var väl långt på den tiden?
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  2. 1
    Lycklig dotter! Mätte henne precis och nu är hon bara 1 cm ifrån att få åka Balder på Liseberg (130cm gräns). Snuttan har längtat så i flera år och i somras hade ju lillebror växt såpass att han kunde premiäråka.
    Kollar man på längdkurvor så brukar hon hålla sig runt medelkurvan, men i hennes klass är hon väldigt kort! Men jag vill minnas att jag också var "kort" i hennes ålder men växte till mig på högstadiet. Det ska bli spännande att se om hon blir som jag (175) eller om hon brås på någon annan.
    Långa lillebror vet vi inte vem han brås på. Finns ingen i varken min eller mannens släkt som är så lång. Men min mormor var nog i min längd och det var väl långt på den tiden?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Kul!
    Mätte J nu på kul och hon är 130 cm
    Undrar hur långa de andra är här i gruppen?
  4. 2
    Kul!
    Mätte J nu på kul och hon är 130 cm
    Undrar hur långa de andra är här i gruppen?
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Och den centimetern lär hon ju ha knaprat in med råge till i sommar! Måste vara drygt att lillebror får åka när man själv är för kort...

    Vet att Robbie har passerat 140 och mätte honom med mätstickan på väggen här hemma nu. Fick det till 144 men den kanske inte är absolut rättvisande.

    Lillasyster, 2 månader ung, har ingen superlång pappa att brås på och är redan nu nästan 1 dm kortare än vad Robbie var i samma ålder!

    /Åsa med Robbie -01 och Alice 21/11 -09
  6. 3
    Och den centimetern lär hon ju ha knaprat in med råge till i sommar! Måste vara drygt att lillebror får åka när man själv är för kort...

    Vet att Robbie har passerat 140 och mätte honom med mätstickan på väggen här hemma nu. Fick det till 144 men den kanske inte är absolut rättvisande.

    Lillasyster, 2 månader ung, har ingen superlång pappa att brås på och är redan nu nästan 1 dm kortare än vad Robbie var i samma ålder!

    /Åsa med Robbie -01 och Alice 21/11 -09

Liknande trådar

  1. Lycklig dotter
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 09:57
  2. Lycklig dotter..
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 18:44
  3. Idag har jag en lycklig dotter :)
    By Zinita in forum Autismspektrum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 17:51
  4. Lycklig dotter på Prao plats
    By Lille Skutt in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 20:58
  5. Lycklig dotter!
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 04:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar