Äntligen ett bra besked!
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Äntligen ett bra besked!

    Idag pratade jag med överläkaren som talade om att hindret på hörselnerven med all sannolikhet är ärrbildning efter ett virus på nerven.
    Jag var visserligen bra yrsling ett tag förut men trodde det berodde på sömnbrist
    Men annars så såg allt normalt ut! ingen tumör med andra ord!
    Om 2 veckor så ska lilleman på njurultra och gammakamera igen och jag hoppas få bra besked då också! kram på er alla
  2. 1
    Äntligen ett bra besked! Idag pratade jag med överläkaren som talade om att hindret på hörselnerven med all sannolikhet är ärrbildning efter ett virus på nerven.
    Jag var visserligen bra yrsling ett tag förut men trodde det berodde på sömnbrist
    Men annars så såg allt normalt ut! ingen tumör med andra ord!
    Om 2 veckor så ska lilleman på njurultra och gammakamera igen och jag hoppas få bra besked då också! kram på er alla
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Underbart! Självklart ska du få ännu ett bra besked sen. Vad är gammakamera egentligen?
  4. 2
    Underbart! Självklart ska du få ännu ett bra besked sen. Vad är gammakamera egentligen?
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Gammakameran är en apparat som kan se hur ett organ fungerar, lilleman får ett radioaktivt ämne insprutat i blodet, sedan väntar man en stund och sedan tas bilder på njurarna.
    Då kan man följa ämnet när det färdas genom njurar och urinblåsa eftersom man kissar ut det när det har lämnat blodbanan.
    Det brukar ta ca 40-60 minuter...så det är ett rent helsike att få honom ligga blixt stilla så länge
  6. 3
    Gammakameran är en apparat som kan se hur ett organ fungerar, lilleman får ett radioaktivt ämne insprutat i blodet, sedan väntar man en stund och sedan tas bilder på njurarna.
    Då kan man följa ämnet när det färdas genom njurar och urinblåsa eftersom man kissar ut det när det har lämnat blodbanan.
    Det brukar ta ca 40-60 minuter...så det är ett rent helsike att få honom ligga blixt stilla så länge
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    så härligt, jippi. kan tänka mig att det varit oroligt fram tills nu, var ju på tiden att du fick besked och framförallt goda sådana. hoppas det blir likadant med lillman!!

    kramisar!!
  8. 4
    så härligt, jippi. kan tänka mig att det varit oroligt fram tills nu, var ju på tiden att du fick besked och framförallt goda sådana. hoppas det blir likadant med lillman!!

    kramisar!!
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5
    Vad skönt med ett bra besked
    Hoppas att det går bra med lillkillen, får han inget sederande så han ligger still.....?
    Ingen av mina skulle kunna ligga still en sekund ens...
  10. 5
    Vad skönt med ett bra besked
    Hoppas att det går bra med lillkillen, får han inget sederande så han ligger still.....?
    Ingen av mina skulle kunna ligga still en sekund ens...
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    När han gjorde gamman bland de första gångerna så blåhöll de honom han skrek tills han var apatisk...jag såg i hans ögon att han gav upp på något sätt (fy fan...tårarana rinner bara jag tänker på det)
    Efter den gången så sa jag aldrig mer! inte övergrepp på mitt barn en gång till!
    Sedan har de lovat att ha sedering i beredskap, men det har ännu inte behövts eftersom vi har fått en så bra tid...just när han ska vila, så jag har haft med välling och så har han somnat!
    Men nu sover han sällan lunchvila längre...så denna gång lär bli tuff!
    Men jag ger mig inte, aldrig de får hålla så en enda gång till!
  12. 6
    När han gjorde gamman bland de första gångerna så blåhöll de honom han skrek tills han var apatisk...jag såg i hans ögon att han gav upp på något sätt (fy fan...tårarana rinner bara jag tänker på det)
    Efter den gången så sa jag aldrig mer! inte övergrepp på mitt barn en gång till!
    Sedan har de lovat att ha sedering i beredskap, men det har ännu inte behövts eftersom vi har fått en så bra tid...just när han ska vila, så jag har haft med välling och så har han somnat!
    Men nu sover han sällan lunchvila längre...så denna gång lär bli tuff!
    Men jag ger mig inte, aldrig de får hålla så en enda gång till!
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Känns jättebra kram...hur långt har du kvar föresten?
  14. 7
    Känns jättebra kram...hur långt har du kvar föresten?
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    går in i v. 30 imorgon så det är ju några veckor kvar.
  16. 8
    går in i v. 30 imorgon så det är ju några veckor kvar.
  17. Medlem sedan
    Nov 2007
    #9
    Skönt att det inte var ngt allvarligt även om du fortfarande hör dåligt på örat.
    Hoppas att det går bra för Teddan med gammakameran.
    Kram
  18. 9
    Skönt att det inte var ngt allvarligt även om du fortfarande hör dåligt på örat.
    Hoppas att det går bra för Teddan med gammakameran.
    Kram

Liknande trådar

  1. Äntligen ett besked...
    By marybary in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-26, 08:35
  2. Äntligen besked!
    By isha in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 21:42
  3. Äntligen besked!
    By isha in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 17:21
  4. Äntligen besked!!
    By indigobarn in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 13:18
  5. Äntligen besked!!!
    By Lurpan in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 12:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar