Hur smakar egentligen sperma?
Mammasnack
  1. Anohymen
    #1

    Hur smakar egentligen sperma?

    Alltså, känner mig väl lite väl gammal för att ställa en sådan här fråga, men min uppfattning hittills har varit att sperma för det första luktar som utsidan av en brieost och att den smakar lite beskt. Satt för ett tiotal år sedan på en fest och frågan kom upp och tjejen på andra sidan bordet höll med mig om detta och hennes pojkvän blev väldigt bekymrad (det var han som frågade). Nu säger min nuvarande pojkvän att nej, den smakar lite salt. Jag smakade och det var faktiskt lite salt. Han har försökt få barn med sitt ex, men inte lyckats, så jag undrar om det är "fel" på hans sperma och den därför smakar salt.

    Jag undrar, för jag är lite sugen på en liten till, men tror att jag redan fått ett tidigt missfall med honom. På fertilitetscentrum sa de att han spermier är slöa, men de har inte undersökts inuti, om det kan vara något mer som inte stämmer med dem. Jag har redan två friska barn och känner mig orolig för att kanske sätta ett handikappat barn till världen, om hans spermier nu faktiskt inte är bra....
  2. 1
    Hur smakar egentligen sperma? Alltså, känner mig väl lite väl gammal för att ställa en sådan här fråga, men min uppfattning hittills har varit att sperma för det första luktar som utsidan av en brieost och att den smakar lite beskt. Satt för ett tiotal år sedan på en fest och frågan kom upp och tjejen på andra sidan bordet höll med mig om detta och hennes pojkvän blev väldigt bekymrad (det var han som frågade). Nu säger min nuvarande pojkvän att nej, den smakar lite salt. Jag smakade och det var faktiskt lite salt. Han har försökt få barn med sitt ex, men inte lyckats, så jag undrar om det är "fel" på hans sperma och den därför smakar salt.

    Jag undrar, för jag är lite sugen på en liten till, men tror att jag redan fått ett tidigt missfall med honom. På fertilitetscentrum sa de att han spermier är slöa, men de har inte undersökts inuti, om det kan vara något mer som inte stämmer med dem. Jag har redan två friska barn och känner mig orolig för att kanske sätta ett handikappat barn till världen, om hans spermier nu faktiskt inte är bra....
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Smaken tror jag har mer att göra med vad killen i fråga har ätit eller inte ätit än med "kvaliteten" på den. Tydligen ska den bland annat smaka duktigt illa om killen ätit sparris.
  4. 2
    Smaken tror jag har mer att göra med vad killen i fråga har ätit eller inte ätit än med "kvaliteten" på den. Tydligen ska den bland annat smaka duktigt illa om killen ätit sparris.
  5. Salander
    #3
    Jag tror inte det har något samband med infertilitet alls. fråga ngr du känner som har en man som steriliserat sig kanske?
    Blev ingen som helst skillnad på smaken efter det kan jag säga
  6. 3
    Jag tror inte det har något samband med infertilitet alls. fråga ngr du känner som har en man som steriliserat sig kanske?
    Blev ingen som helst skillnad på smaken efter det kan jag säga
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Kvalitén på spermierna har inte med vare sig lukt eller smak att göra. Bara en sådan enkel grej som vad mannen äter kan påverka lukten (inte på spermierna med på vätskan runt omkring sas).

    Hos män som har få pigga spermnier kan man bl.a. plocka ut de som funkar bra och göra en behandling som kallas mikroinjektion om jag inte minns helt fel. Googla på fertilitetsklinikerna så får du säkert mer information.
  8. 4
    Kvalitén på spermierna har inte med vare sig lukt eller smak att göra. Bara en sådan enkel grej som vad mannen äter kan påverka lukten (inte på spermierna med på vätskan runt omkring sas).

    Hos män som har få pigga spermnier kan man bl.a. plocka ut de som funkar bra och göra en behandling som kallas mikroinjektion om jag inte minns helt fel. Googla på fertilitetsklinikerna så får du säkert mer information.
  9. Anohymen
    #5
    Åhå, att det kan bero på vad han ätit har jag inte tänkt på, men det låter ju logiskt Annat som kommer från kroppen påverkas ju i doft (och färg) av vad man ätit.

    Faktum är att mina ex har varit smala, men min nuvarande äter lite mer kaloririkt

    Tack för era svar!
  10. 5
    Åhå, att det kan bero på vad han ätit har jag inte tänkt på, men det låter ju logiskt Annat som kommer från kroppen påverkas ju i doft (och färg) av vad man ätit.

    Faktum är att mina ex har varit smala, men min nuvarande äter lite mer kaloririkt

    Tack för era svar!
  11. gwendolyn
    #6
    de är som övriga skriver, beroende mycket på vad man äter (ananas skall tydligen vara trevligt enigt porrskådisen jenna jamesson, min man hatar ananans så jag vet inte ; )

    däremot spelar de ingen som helst roll om man är steriliserad eller ej (sperman är en extremt liten del av satsen).

    om ni vill ha barn; gå vidare med en utrening om hans spermier, det finns hjälp att få (icsi t ex) om det finns några friska spermier.

    lycka till!
  12. 6
    de är som övriga skriver, beroende mycket på vad man äter (ananas skall tydligen vara trevligt enigt porrskådisen jenna jamesson, min man hatar ananans så jag vet inte ; )

    däremot spelar de ingen som helst roll om man är steriliserad eller ej (sperman är en extremt liten del av satsen).

    om ni vill ha barn; gå vidare med en utrening om hans spermier, det finns hjälp att få (icsi t ex) om det finns några friska spermier.

    lycka till!
  13. Anonym
    #7
    Sparris ska tydligen vara dåligt för smak och lukt.. Ska prova ananas det låter trevligt
  14. 7
    Sparris ska tydligen vara dåligt för smak och lukt.. Ska prova ananas det låter trevligt
  15. Anonym
    #8
    Ja, det smakar lite salt och lite "metalliskt" tycker jag...slemmigt salt metalliskt...
  16. 8
    Ja, det smakar lite salt och lite "metalliskt" tycker jag...slemmigt salt metalliskt...
  17. Medlem sedan
    Sep 2015
    #9
    Få sperman att smaka bättre - http://shytobuy.se
  18. 9
    Få sperman att smaka bättre - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. sperma
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-01, 21:20
  2. Sperma
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 21:44
  3. Sperma är
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 08:42
  4. Sperma
    By babysugen in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 17:07
  5. ang sperma
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 19:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar