Glad alla hjärtans dag<3
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Glad alla hjärtans dag<3

    Hoppas ni har en lika fin dag som jag har det!! Fick ett alla hjärtans dags-kort imorse som Noah hade gjort på dagis tidigare i veckan och så fick jag en chokladask av min make. hur kunde han gissa sig till att jag mest av allt var sugen av choklad denna dag, hihi, bara min stora cravings denna gång. Min man gör dessutom en supergod trerätters här idag, så mumsigt!! Sedan skiner solen och det känns som våren är på väg. vi var ute på förmiddagen o Noah har ju äntligen förstått tjusningen med att åka pulka o vill aldrig sluta åka istället.

    tänkte jag samtidigt skulle uppdatera läget här hemma i övrigt...

    vi ska introducera växasängen för Noah inom snar framtid. köpte madrass igår. problemet för oss blir nog inte att han klättrar ur sängen när vi lagt honom, utan snarare på hur vi ska få honom att inte gå och lägga sig i sängen såpass tidigt som han vill sova.

    nu är det inte lång tid kvar innan bebis kommer ut tack o lov!! är trött på mina fogar!! mina sköldkörtelvärden verkar väl aldrig heller bli någon riktig ordning på. vid jul hade de sjunkt i botten så min läkare dubblade nästan hormondosen varav jag istället fick så mycket symptom så jag fick ringa fort till min barnmorska för att säga att jag bara måste sänka dosen för jag fick sån hjärtklappning, panikångest o kunde inte sova alls på nätterna. men nu börjar det bli bättre igen, hoppas på att mina värden rättar sig till ordentligt.

    på onsdag ska jag iväg till auroramottagningen. fick reda på av min bm att de gjort så mycket fel på förlossningen o bb-mottagningen när det gäller mig så det kanske vore skönt att skriva en förlossningsplan o gå igenom mina tidigare upplevelser med någon. känns bra iaf.

    vad händer för er andra, tråden går på lågvarv ser jag så man blir ju nyfiken.

  2. 1
    Glad alla hjärtans dag<3 Hoppas ni har en lika fin dag som jag har det!! Fick ett alla hjärtans dags-kort imorse som Noah hade gjort på dagis tidigare i veckan och så fick jag en chokladask av min make. hur kunde han gissa sig till att jag mest av allt var sugen av choklad denna dag, hihi, bara min stora cravings denna gång. Min man gör dessutom en supergod trerätters här idag, så mumsigt!! Sedan skiner solen och det känns som våren är på väg. vi var ute på förmiddagen o Noah har ju äntligen förstått tjusningen med att åka pulka o vill aldrig sluta åka istället.

    tänkte jag samtidigt skulle uppdatera läget här hemma i övrigt...

    vi ska introducera växasängen för Noah inom snar framtid. köpte madrass igår. problemet för oss blir nog inte att han klättrar ur sängen när vi lagt honom, utan snarare på hur vi ska få honom att inte gå och lägga sig i sängen såpass tidigt som han vill sova.

    nu är det inte lång tid kvar innan bebis kommer ut tack o lov!! är trött på mina fogar!! mina sköldkörtelvärden verkar väl aldrig heller bli någon riktig ordning på. vid jul hade de sjunkt i botten så min läkare dubblade nästan hormondosen varav jag istället fick så mycket symptom så jag fick ringa fort till min barnmorska för att säga att jag bara måste sänka dosen för jag fick sån hjärtklappning, panikångest o kunde inte sova alls på nätterna. men nu börjar det bli bättre igen, hoppas på att mina värden rättar sig till ordentligt.

    på onsdag ska jag iväg till auroramottagningen. fick reda på av min bm att de gjort så mycket fel på förlossningen o bb-mottagningen när det gäller mig så det kanske vore skönt att skriva en förlossningsplan o gå igenom mina tidigare upplevelser med någon. känns bra iaf.

    vad händer för er andra, tråden går på lågvarv ser jag så man blir ju nyfiken.

  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Roligt att få läsa lite om er. Låter super smaskigt med trerätters! Här hemma är det Ida som beställt middagen idag så det blir hemgjorda hjärtformade pizzor och så blir det marängswizz lite senare ikväll....och en massa familjemys!

    Kul att ni ska introducera växasäng, kommer säkert gå jätte bra. Ida älskar sin juniorsäng!

    Här närmar det sig också slutspurten på graviditeten. Det är tungt nu, men jag mår fint och älskar ju att vara gravid!! Imorgon räknas jag som fullgången v. 37+0 (grav.v 38). Så nu börjar det bli spännande. Ida kom ju nästan 2 veckor innan BF...men den här vildingen väntar säkert tills jag passerat BF!

    Lycka till med besöket på Auroramottagningen!
  4. 2
    Roligt att få läsa lite om er. Låter super smaskigt med trerätters! Här hemma är det Ida som beställt middagen idag så det blir hemgjorda hjärtformade pizzor och så blir det marängswizz lite senare ikväll....och en massa familjemys!

    Kul att ni ska introducera växasäng, kommer säkert gå jätte bra. Ida älskar sin juniorsäng!

    Här närmar det sig också slutspurten på graviditeten. Det är tungt nu, men jag mår fint och älskar ju att vara gravid!! Imorgon räknas jag som fullgången v. 37+0 (grav.v 38). Så nu börjar det bli spännande. Ida kom ju nästan 2 veckor innan BF...men den här vildingen väntar säkert tills jag passerat BF!

    Lycka till med besöket på Auroramottagningen!
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    hemgjord pizza är ju supergott, Ida har god smak hon. marängsviss lät ju oxå riktigt mumsigt!!

    oj, du har ju verkligen inte lång tid kvar nu, så härligt. med andra ord kan det ju hända något snart, väntar bara att få se ett inlägg från dig då, hihi. lite avis för jag är faktiskt extremt trött, mest pga värken i fogarna vill jag tro. ser en del andra gravida gå omkring utan bekymmer o där kommer jag som en krympling med mina kryckor.

    så skönt att det fungerar bra för er med byte av säng, man hoppas ju att det ska gå lika bra här

    hoppas ni får en jättefin kväll nu då. kramisar!!
  6. 3
    hemgjord pizza är ju supergott, Ida har god smak hon. marängsviss lät ju oxå riktigt mumsigt!!

    oj, du har ju verkligen inte lång tid kvar nu, så härligt. med andra ord kan det ju hända något snart, väntar bara att få se ett inlägg från dig då, hihi. lite avis för jag är faktiskt extremt trött, mest pga värken i fogarna vill jag tro. ser en del andra gravida gå omkring utan bekymmer o där kommer jag som en krympling med mina kryckor.

    så skönt att det fungerar bra för er med byte av säng, man hoppas ju att det ska gå lika bra här

    hoppas ni får en jättefin kväll nu då. kramisar!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Vilken härlig alla hjärtans dag ni hade.
    Själv var jag helt ensam hemma Viktor sov över hos farmor o farfar över helgen.
    Farmor tog med Viktor så han fick träffa sin pappa för första ggn om man räknar bort när han var liten bebis då förstås Hanses pappa har flyttat till lägenhet så nu har han inget ex som styr honom, vet inte om detta var en engångs grej eller om han kommer vilja träffa honom igen.
    Viktor är superförkyld just nu och imorgon ska han till ögonläkaren för kontroll så nu har jag gett han ögondroppar i några dar inför detta besöket så han ser suddigt och är jättekänslig för ljus pga detta.
    Det blir lättare och lättare att förstå honom när han pratar men vissa ord är fortfarande svårt att förstå.
    Gott att det inte är så långt kvar nu på graviditeten.
    Hoppas att allt går bra.
    Kram
  8. 4
    Vilken härlig alla hjärtans dag ni hade.
    Själv var jag helt ensam hemma Viktor sov över hos farmor o farfar över helgen.
    Farmor tog med Viktor så han fick träffa sin pappa för första ggn om man räknar bort när han var liten bebis då förstås Hanses pappa har flyttat till lägenhet så nu har han inget ex som styr honom, vet inte om detta var en engångs grej eller om han kommer vilja träffa honom igen.
    Viktor är superförkyld just nu och imorgon ska han till ögonläkaren för kontroll så nu har jag gett han ögondroppar i några dar inför detta besöket så han ser suddigt och är jättekänslig för ljus pga detta.
    Det blir lättare och lättare att förstå honom när han pratar men vissa ord är fortfarande svårt att förstå.
    Gott att det inte är så långt kvar nu på graviditeten.
    Hoppas att allt går bra.
    Kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    tack

    hoppas kontrollen gick bra idag, kan ju inte vara kul att se suddigtså där. jaha så hans pappa ville se sin son igen. låter ju bra om han nu skulle vilja få ordentlig kontakt med Viktor, men jag kan inte i hela min värld förstå varför man inte valt att ha det från början.

    jobbigt att han är förkyld, det blev Noah också så han har varit hemma hela veckan...

    kram!!
  10. 5
    tack

    hoppas kontrollen gick bra idag, kan ju inte vara kul att se suddigtså där. jaha så hans pappa ville se sin son igen. låter ju bra om han nu skulle vilja få ordentlig kontakt med Viktor, men jag kan inte i hela min värld förstå varför man inte valt att ha det från början.

    jobbigt att han är förkyld, det blev Noah också så han har varit hemma hela veckan...

    kram!!

Liknande trådar

  1. Glad alla hjärtans dag!
    By DenVanligaMamman in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 10:14
  2. Glad Alla Hjärtans Dag!
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 06:13
  3. Glad alla hjärtans dag!
    By Lillmorran in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 21:35
  4. Glad alla hjärtans dag!
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 19:06
  5. Glad Alla Hjärtans Dag på er!
    By Jolie in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 10:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar