3 skoldagar förra veckan!
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    3 skoldagar förra veckan!

    Nog har man små krav på livet när man blir glad för att dottern går till skolan 3 dagar av 5? Eller? (jag vet bättre, jag bara ironiserar över mig själv)

    Men nu sportlovet här, och alla rutiner bryts upp igen. Jag hade fixat ledsagare för lovets alla dagar, så att Vildhästen skulle komma upp på morgonen. Fått beslut på extratimmar och allt. Men ledsagaren gick och fick ett heltidsjobb och kunde inte ta detta.

    Så jag har fått ta ledigt från jobbet. Vildhästen mår inte bra, hon har dessutom börjat skada sig själv. Så trots att jag har årets viktigaste aktivitet på jobbet den här veckan tog jag ledigt. Vi åkte iväg och tillbringade gårdagen tillsammans på ett shoppingcenter. Sedan åkte vi hem till mina föräldrar, 2 h hemifrån oss. Och direkt när vi kom dit sa Vildhästen att hon ville stanna där resten av lovet! Det fungerade för dem (pensionärer) så jag åkte hem igårnatt utan Vildhästen.

    Och helt plötsligt kan jag jobba igen. Fast jag ordnat ersättare för en del uppgifter och lämnat till chefen att ordna resten. Undrar om chefen tycker jag är velig... Men jag tänker att jag jobbar så mycket det går, och ser det som en bonus. Det kan ju mycket väl hända att jag måste rycka in igen med Vildhästen.

    Det är lite stökigt att alltid ha jouren...
  2. 1
    3 skoldagar förra veckan! Nog har man små krav på livet när man blir glad för att dottern går till skolan 3 dagar av 5? Eller? (jag vet bättre, jag bara ironiserar över mig själv)

    Men nu sportlovet här, och alla rutiner bryts upp igen. Jag hade fixat ledsagare för lovets alla dagar, så att Vildhästen skulle komma upp på morgonen. Fått beslut på extratimmar och allt. Men ledsagaren gick och fick ett heltidsjobb och kunde inte ta detta.

    Så jag har fått ta ledigt från jobbet. Vildhästen mår inte bra, hon har dessutom börjat skada sig själv. Så trots att jag har årets viktigaste aktivitet på jobbet den här veckan tog jag ledigt. Vi åkte iväg och tillbringade gårdagen tillsammans på ett shoppingcenter. Sedan åkte vi hem till mina föräldrar, 2 h hemifrån oss. Och direkt när vi kom dit sa Vildhästen att hon ville stanna där resten av lovet! Det fungerade för dem (pensionärer) så jag åkte hem igårnatt utan Vildhästen.

    Och helt plötsligt kan jag jobba igen. Fast jag ordnat ersättare för en del uppgifter och lämnat till chefen att ordna resten. Undrar om chefen tycker jag är velig... Men jag tänker att jag jobbar så mycket det går, och ser det som en bonus. Det kan ju mycket väl hända att jag måste rycka in igen med Vildhästen.

    Det är lite stökigt att alltid ha jouren...
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    det är lite jobbigt att alltid ha jouren som du säger min man är borta och jobbar i perioder och då går jag på knäna här hemma
    Hoppas detfunkar för vildhästen hos mormor hur gammal är vildhästen då??
  4. 2
    det är lite jobbigt att alltid ha jouren som du säger min man är borta och jobbar i perioder och då går jag på knäna här hemma
    Hoppas detfunkar för vildhästen hos mormor hur gammal är vildhästen då??
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Hon är 15år, har höfungerande autism, adhd, ep o dyslexi.
  6. 3
    Hon är 15år, har höfungerande autism, adhd, ep o dyslexi.

Liknande trådar

  1. och på NK förra veckan såg jag
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 21:22
  2. Förra veckan
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 10:52
  3. förra veckan var jag lat
    By kajsa. in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 09:24
  4. Förra veckan
    By tårtmamman in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 14:48
  5. Förra veckan...
    By pyre_lena in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 14:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar