Dags för lite movment här inne...
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Dags för lite movment här inne...

    Hur har ni det där hemma? Sköter sig era ongar? Hur går det med läggningar o tandborstning alt annat sånt?

    Nellis tandborstning tog en positivvändning när vi satte en spegel framför henne så att hon såg vad vi pysslade med. *givetvis* Nu så gapar hon så snällt.

    Naglarna klipps enkelt, nu kommer hon o säger "Mamma klippa Nenne nalar" när jag klipper mina.

    Hon gillar o räkna allt, eeet tååå teee tyyyyla. ;O)

    På dagis vill stora tjejerna leka med henne, men hon tycker det är lite läbbans. ;O) Hon får inte ha sig yllevantar på dagis, bara glatta för annars så står hon bara på gården o äter snö som om det vore glass. ;O) Doppar tassarna i snön o slickar på vantarna. *hahahahaaaa*
    personalen tycker det är lite trist. (??)
    Nåväl, vi gör som dagis säger.

    Annars så är det chill. Milal är en gosebjörn. Äter o sover o är så jädrans go o glad. Lite snorig o rosslig är hon ju igen iom att Nelli varit förkyld o smittat alla oss. En öroninfektion håller på at avverkas med äckelpäckel flytande kåvepenin. Hon är SUPERDUKTIG på att ta det äckliga kåvepeninet. Stackars onge.

    Ni då?

    KRAMAR
  2. 1
    Dags för lite movment här inne... Hur har ni det där hemma? Sköter sig era ongar? Hur går det med läggningar o tandborstning alt annat sånt?

    Nellis tandborstning tog en positivvändning när vi satte en spegel framför henne så att hon såg vad vi pysslade med. *givetvis* Nu så gapar hon så snällt.

    Naglarna klipps enkelt, nu kommer hon o säger "Mamma klippa Nenne nalar" när jag klipper mina.

    Hon gillar o räkna allt, eeet tååå teee tyyyyla. ;O)

    På dagis vill stora tjejerna leka med henne, men hon tycker det är lite läbbans. ;O) Hon får inte ha sig yllevantar på dagis, bara glatta för annars så står hon bara på gården o äter snö som om det vore glass. ;O) Doppar tassarna i snön o slickar på vantarna. *hahahahaaaa*
    personalen tycker det är lite trist. (??)
    Nåväl, vi gör som dagis säger.

    Annars så är det chill. Milal är en gosebjörn. Äter o sover o är så jädrans go o glad. Lite snorig o rosslig är hon ju igen iom att Nelli varit förkyld o smittat alla oss. En öroninfektion håller på at avverkas med äckelpäckel flytande kåvepenin. Hon är SUPERDUKTIG på att ta det äckliga kåvepeninet. Stackars onge.

    Ni då?

    KRAMAR
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Hejsan vännen!
    KUL att du skriver! Jag tänkte samma sak nu när jag gick här hemma o städade och städade. Det är alldels för dött här inne numera

    Vi har det bra.
    Nova växer och frodas.
    Läggningarna går numera SUPER efter massa slit och enormt mycket envishet från min sida.
    5 minuters metoden fungerade tillslut, även om jag kände mig som världens sämsta mamma.

    Tandborstningen går (peppar,peppar) mycket bra.
    Nova får borsta mina tänder och jag hennes, då fungerar det perfekt!
    Vid nagelklippningen måste jag få henne att tänka på något HEEEELT annat, annars går det aldrig.
    Desstuom får jag säga "titta, titta, titta" så hon TITTAR på vad som händer så hon slipper skrika "AAAAJ, AAAAAJ" utan att det ens gör ont.
    Skruttunge

    Nova säger "Gakko" till alla katter, tigrar och lejon.
    Hennes morfars katt heter "Zakko" och numera tror hon att katt heter "Gakko". Låter otroligt roligt.

    En vääääldigt hjälpsam liten dam har jag fått.
    Här ska det hjälpas till med allt.
    Dammsugning, torkning och urplockning av diskmaksinen.
    Får väl vara glad så länge det varar

    Annars flyter dagarna på alldeles för fort.
    TÄNK att de små pluttarna snart är två år.
    Jizzez!

    Ta hand om er!
    KRAM!
  4. 2
    Hejsan vännen!
    KUL att du skriver! Jag tänkte samma sak nu när jag gick här hemma o städade och städade. Det är alldels för dött här inne numera

    Vi har det bra.
    Nova växer och frodas.
    Läggningarna går numera SUPER efter massa slit och enormt mycket envishet från min sida.
    5 minuters metoden fungerade tillslut, även om jag kände mig som världens sämsta mamma.

    Tandborstningen går (peppar,peppar) mycket bra.
    Nova får borsta mina tänder och jag hennes, då fungerar det perfekt!
    Vid nagelklippningen måste jag få henne att tänka på något HEEEELT annat, annars går det aldrig.
    Desstuom får jag säga "titta, titta, titta" så hon TITTAR på vad som händer så hon slipper skrika "AAAAJ, AAAAAJ" utan att det ens gör ont.
    Skruttunge

    Nova säger "Gakko" till alla katter, tigrar och lejon.
    Hennes morfars katt heter "Zakko" och numera tror hon att katt heter "Gakko". Låter otroligt roligt.

    En vääääldigt hjälpsam liten dam har jag fått.
    Här ska det hjälpas till med allt.
    Dammsugning, torkning och urplockning av diskmaksinen.
    Får väl vara glad så länge det varar

    Annars flyter dagarna på alldeles för fort.
    TÄNK att de små pluttarna snart är två år.
    Jizzez!

    Ta hand om er!
    KRAM!

Liknande trådar

  1. hej, ny här inne... lite frågor :)
    By Fläderblomma in forum Träning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 16:40
  2. Dags att stanna inne
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 19:28
  3. Ngn inne så här dags??
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 23:30
  4. Läser lite inne på jan-08..
    By lindamari in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 10:00
  5. Hej är lite ny här inne på
    By ung77 in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar