9 års kris hjälp orkar inget mer.....
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    9 års kris hjälp orkar inget mer.....

    Jag måste ha hjälp. Har 3 döttrar. födda 1999,2001, 2006. Nu till hon som är född 2001. Hon är som helt förbytt. Allt är fel. Hon är jämt sur och tvär. Säger man något bara fräser hon eller blir tyst. Hon sover alltid efter skolan ca 3 timmar. Hon lägger sig kl 20.30-21 och sover sedan till 07.00. Hon hon somnar i soffan vid tv:n kl 17 så säger jag att hon kan lägga sig i sängen istället. Nej säger hon. Kom och äte lite istället. Nej jag vill sova. Säger hon. allt är nej nej. ingen får sedan störa henne i soffan för hon vill sova. De andra barnen kanske vill se lite tv. När hon ska gå ut så sätter hon inte på sig vantar och tröja. Bara mössa och täckjacka. Om man säger till henne säger hon bara nej jag vill inte. Det är faktiskt -15 grader ute men hon vill inte göra det jag säger. VAD SKA JAG GÖRA. Jag blir tokig. Sitter här och gråter. Sambon får man inte stor hjälp av han hjälper henne inte eller så fräser han tillbaka på samma sätt som hon gör eller ibland säger han samma saker som jag men då har jag försökt i 30 minuter med mina övertalningar/prat. Blir jag arg så hoppar sambon in där jag är arg och säger samma saker som jag.

    Vår 11 åring har inte varit så här förut. Ibland känns det som om jag orkar inte längre, ska jag skicka iväg 9 åringen till en annan familj ett tag. jag klarar inte detta. Det känns hemskt att säga så men måste ha hjäp. Eller ska man bara strunta i henne när hon är så sur/arg. Ska hon få gå utan täckbxor, vanta, tröja när det är -15. Jag tycker att det är föräldrarna som bestämmer. Ibland 1-2 ggr/vecka kan hon faktiskt vara normal.
  2. 1
    9 års kris hjälp orkar inget mer..... Jag måste ha hjälp. Har 3 döttrar. födda 1999,2001, 2006. Nu till hon som är född 2001. Hon är som helt förbytt. Allt är fel. Hon är jämt sur och tvär. Säger man något bara fräser hon eller blir tyst. Hon sover alltid efter skolan ca 3 timmar. Hon lägger sig kl 20.30-21 och sover sedan till 07.00. Hon hon somnar i soffan vid tv:n kl 17 så säger jag att hon kan lägga sig i sängen istället. Nej säger hon. Kom och äte lite istället. Nej jag vill sova. Säger hon. allt är nej nej. ingen får sedan störa henne i soffan för hon vill sova. De andra barnen kanske vill se lite tv. När hon ska gå ut så sätter hon inte på sig vantar och tröja. Bara mössa och täckjacka. Om man säger till henne säger hon bara nej jag vill inte. Det är faktiskt -15 grader ute men hon vill inte göra det jag säger. VAD SKA JAG GÖRA. Jag blir tokig. Sitter här och gråter. Sambon får man inte stor hjälp av han hjälper henne inte eller så fräser han tillbaka på samma sätt som hon gör eller ibland säger han samma saker som jag men då har jag försökt i 30 minuter med mina övertalningar/prat. Blir jag arg så hoppar sambon in där jag är arg och säger samma saker som jag.

    Vår 11 åring har inte varit så här förut. Ibland känns det som om jag orkar inte längre, ska jag skicka iväg 9 åringen till en annan familj ett tag. jag klarar inte detta. Det känns hemskt att säga så men måste ha hjäp. Eller ska man bara strunta i henne när hon är så sur/arg. Ska hon få gå utan täckbxor, vanta, tröja när det är -15. Jag tycker att det är föräldrarna som bestämmer. Ibland 1-2 ggr/vecka kan hon faktiskt vara normal.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jag tycker nog du skulle ta och söka hjälp. Hos läkare menar jag då. Det verkar inte vara riktigt rätt att din dotter sover så mycket, och med de kraftiga humörsvängningarna kan du ju vara något annat som är galet. Tänker på ämnesomsättningen t ex.

    Jag har i alla fall inte hört talas om att någon blir så kraftigt påverkad av en 9-årskris.
  4. 2
    Jag tycker nog du skulle ta och söka hjälp. Hos läkare menar jag då. Det verkar inte vara riktigt rätt att din dotter sover så mycket, och med de kraftiga humörsvängningarna kan du ju vara något annat som är galet. Tänker på ämnesomsättningen t ex.

    Jag har i alla fall inte hört talas om att någon blir så kraftigt påverkad av en 9-årskris.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    Har tagit prover..

    Vi har varit till läkare och de tog prover. Allt är bra säger de. Tror de har tagit ämnesomsättning och något mer. De har även tagit glutenprov. Ska ringa imorgon igen för att höra efter vilka prov de har tagit.
  6. 3
    Har tagit prover.. Vi har varit till läkare och de tog prover. Allt är bra säger de. Tror de har tagit ämnesomsättning och något mer. De har även tagit glutenprov. Ska ringa imorgon igen för att höra efter vilka prov de har tagit.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Vet att just sköldkörtelproblem kan orsaka såna symptom - kolla om de tagit thyroidea-prover.
    Lycka till!
    Styrkekramar!
  8. 4
    Vet att just sköldkörtelproblem kan orsaka såna symptom - kolla om de tagit thyroidea-prover.
    Lycka till!
    Styrkekramar!
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Thyroidea prover finns inte med på listan. Kan det heta något annat?
  10. 5
    Thyroidea prover finns inte med på listan. Kan det heta något annat?
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Sköldkörtel är detsamma som thyroidea så då är det inte kollat.
  12. 6
    Sköldkörtel är detsamma som thyroidea så då är det inte kollat.
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7
    Kan thyroidea förkortas? Det finns många förkortningar på provsvaren.
  14. 7
    Kan thyroidea förkortas? Det finns många förkortningar på provsvaren.
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8
    THS har de tagit, 2,8 var värdet.
  16. 8
    THS har de tagit, 2,8 var värdet.

Liknande trådar

  1. Hjälp-är min man i en 40 års kris?!
    By Princess1 in forum Separation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 09:22
  2. Orkar inget ju,,,,
    By Kiabusing in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 20:20
  3. Hjälp nu är det kris
    By ako_ in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 08:13
  4. Orkar inget
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 21:32
  5. orkar inget
    By Jessica m. Freja in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 21:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar