8p deletion någon?
Kromosomer
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    8p deletion någon?

    Min son har en deletion på korta armen på kromosom 8, mer specifikt deletion 8 p12-p22. Han är ensam i sverige med just denna, men genetikern sade att det fanns fler barn med 8p-deletioner här och att det i vissa fall finns en hel del likheter, skulle därför väldigt gärna vilja komma i kontakt med er som har erfarenhet av detta.
    Om ni vill veta mer om min sons deletion så kan ni gå in på min blogg www.skrotochkornsmamma.blogspot.com och läsa inlägget "genetikerbesöket" från den sjätte november.
  2. 1
    8p deletion någon? Min son har en deletion på korta armen på kromosom 8, mer specifikt deletion 8 p12-p22. Han är ensam i sverige med just denna, men genetikern sade att det fanns fler barn med 8p-deletioner här och att det i vissa fall finns en hel del likheter, skulle därför väldigt gärna vilja komma i kontakt med er som har erfarenhet av detta.
    Om ni vill veta mer om min sons deletion så kan ni gå in på min blogg www.skrotochkornsmamma.blogspot.com och läsa inlägget "genetikerbesöket" från den sjätte november.
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Hej
    Gå in på www.noc.fub.se titta under fliken medlemssidor. Då finns det 2 barn med trisomi 8p. Hoppas det hjälper dig lite.
  4. 2
    Hej
    Gå in på www.noc.fub.se titta under fliken medlemssidor. Då finns det 2 barn med trisomi 8p. Hoppas det hjälper dig lite.
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Hej
    Gå in på www.noc.fub.se titta under fliken medlemssidor. Då finns det 2 barn med trisomi 8p. Hoppas det hjälper dig lite.
    Tack för ditt svar! Har redan kikat runt lite på deras sida och funderat på att bli medlem. De barn du tipsade om har dock tvärtemot vad min son har, enkelt uttryckt har de för mycket av kromosom 8 medan min son har för lite, så de är inte riktigt vad jag letar efter. Men tack för att du tog dig tid :-)
  6. 3
    Hej
    Gå in på www.noc.fub.se titta under fliken medlemssidor. Då finns det 2 barn med trisomi 8p. Hoppas det hjälper dig lite.
    Tack för ditt svar! Har redan kikat runt lite på deras sida och funderat på att bli medlem. De barn du tipsade om har dock tvärtemot vad min son har, enkelt uttryckt har de för mycket av kromosom 8 medan min son har för lite, så de är inte riktigt vad jag letar efter. Men tack för att du tog dig tid :-)
  7. Medlem sedan
    Feb 2016
    #4
    Hej.

    Min son har deligation av långa armen på kromosom 8. Även han ensam i Sverige vad vi har fått höra.
  8. 4
    Hej.

    Min son har deligation av långa armen på kromosom 8. Även han ensam i Sverige vad vi har fått höra.

Liknande trådar

  1. Deletion på kromosom nr. 2
    By Selmas mamma in forum Kromosomer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 23:00
  2. Någon frisör här eller någon annan som..
    By Grodan in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 08:27
  3. Någon jurist eller någon kunnig om arv?
    By Undrande! in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 20:03
  4. Någon från fk, eller någon annan som
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 17:44
  5. Någon från fk, eller någon annan som
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 16:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar