Väldigt smal tjej.
_00/01 Vinterbarn
  1. Anonym
    #1

    Väldigt smal tjej.

    Hej. Min dotter tränar trupp gymnastik 2-3 ggr/v.
    Nu var vi på tävling i helgen och det slog mig när jag så henne med de andra gymnasterna att hon är så smal! Hon ser ut som en sticka jämfört med de andra. Finns det något man kan göra för att hon ska gå upp lite i vikt. Hon tränar ganska hårt och jag är rädd att hon ska gå ner ännu mera.

    Tacksam för synpunkter.
  2. 1
    Väldigt smal tjej. Hej. Min dotter tränar trupp gymnastik 2-3 ggr/v.
    Nu var vi på tävling i helgen och det slog mig när jag så henne med de andra gymnasterna att hon är så smal! Hon ser ut som en sticka jämfört med de andra. Finns det något man kan göra för att hon ska gå upp lite i vikt. Hon tränar ganska hårt och jag är rädd att hon ska gå ner ännu mera.

    Tacksam för synpunkter.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Det bästa är väl om du tar henne till en dietist och får tips. Hon bränner förmodligen väldigt mycket kalorier, mer än hon får i sig, och kanske behöver lite mer kaloririk mat som ändå inte är skräpmat och jag tror en dietist kan ge tips om just bra mat med lite högre energiinnehåll. Hon kanske behöver lite fler mellanmål också.
  4. 2
    Det bästa är väl om du tar henne till en dietist och får tips. Hon bränner förmodligen väldigt mycket kalorier, mer än hon får i sig, och kanske behöver lite mer kaloririk mat som ändå inte är skräpmat och jag tror en dietist kan ge tips om just bra mat med lite högre energiinnehåll. Hon kanske behöver lite fler mellanmål också.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Håller med Anfiveth, kolla upp hennes vikt hos läkare/näringsspecialict. Kajsa är också ganska smal, men inte pinnig och tränar väldigt mycket. Jag har ökat på hennes mellanmål (hon tar med sig skollunch och mellanmål så jag har ju koll på vad och hur mycket hon äter) så de är mer proteinrika (yoghurt, kokt ägg, flap jacks, ost, grovt bröd) och full fat allting (vilket är lättare sagt än gjort - särskilt yoghurt)
  6. 3
    Håller med Anfiveth, kolla upp hennes vikt hos läkare/näringsspecialict. Kajsa är också ganska smal, men inte pinnig och tränar väldigt mycket. Jag har ökat på hennes mellanmål (hon tar med sig skollunch och mellanmål så jag har ju koll på vad och hur mycket hon äter) så de är mer proteinrika (yoghurt, kokt ägg, flap jacks, ost, grovt bröd) och full fat allting (vilket är lättare sagt än gjort - särskilt yoghurt)
  7. Medlem sedan
    Dec 2009
    #4
    Håller med om föregående skrivare. Ta flickan till en dietist. Det finns dessutom bra näringsdrycker man kan ha som mellanmål som är kaloririka och bra om man har svårt att hålla vikten.
  8. 4
    Håller med om föregående skrivare. Ta flickan till en dietist. Det finns dessutom bra näringsdrycker man kan ha som mellanmål som är kaloririka och bra om man har svårt att hålla vikten.

Liknande trådar

  1. jeggings - smal tjej var?
    By ElsaB in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 17:37
  2. Väldigt smal tjej. (9 år)
    By Anonym in forum Träning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 13:48
  3. Väldigt smal tjej.
    By Anonym in forum Stora barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 19:12
  4. Vinterkläder till smal tjej
    By thess705 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 21:19
  5. Smal tjej på sjukhus
    By världes sämsta mamma? in forum _0503 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar