bevis i tingsrätten
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Anonym
    #1

    bevis i tingsrätten

    Jag vet att bonusmamman till min dotter hatar henne. Bonusmamman skriver det titt som tätt i ett annat familjeforum. Hon har även en bild på sig själv i forumet så jag är säker på att det är hon.
    Kan detta användas som bevis i tingsrätten?
  2. 1
    bevis i tingsrätten Jag vet att bonusmamman till min dotter hatar henne. Bonusmamman skriver det titt som tätt i ett annat familjeforum. Hon har även en bild på sig själv i forumet så jag är säker på att det är hon.
    Kan detta användas som bevis i tingsrätten?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Vad ska du anklaga henne för? Att hata ditt barn är förstås trist, men knappast brottsligt. Om hon däremot publicerar något som är kränkande eller förtal så kan det vara det.
  4. 2
    Vad ska du anklaga henne för? Att hata ditt barn är förstås trist, men knappast brottsligt. Om hon däremot publicerar något som är kränkande eller förtal så kan det vara det.
  5. Anonym
    #3
    Vad ska du anklaga henne för? Att hata ditt barn är förstås trist, men knappast brottsligt. Om hon däremot publicerar något som är kränkande eller förtal så kan det vara det.
    Jag har stämt pappan på enskild vårdad samt ändring av umgänget pga att just sambon är ett svin mot mitt barn. Hon visar det väldigt tydligt och berättelserna jag hör när mitt barn kommer hem från dem är riktigt obehagliga. Psykisk misshandel skulle jag vilja säga. Tänkte om detta kanske kan styrka att hon verkligen hatar barnet och att min story blir mer trovärdig!!
  6. 3
    Vad ska du anklaga henne för? Att hata ditt barn är förstås trist, men knappast brottsligt. Om hon däremot publicerar något som är kränkande eller förtal så kan det vara det.
    Jag har stämt pappan på enskild vårdad samt ändring av umgänget pga att just sambon är ett svin mot mitt barn. Hon visar det väldigt tydligt och berättelserna jag hör när mitt barn kommer hem från dem är riktigt obehagliga. Psykisk misshandel skulle jag vilja säga. Tänkte om detta kanske kan styrka att hon verkligen hatar barnet och att min story blir mer trovärdig!!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Det kan det kanske göra, så spara allt du kommer över. I tingsrätten vill man ju inte gärna se smutskastning, så där är det ju mer tveksam, men i familjerätten som kommer att göra utredningen kan det ju tas fram som ett av bevisen. I tingsrätten är det väl heller inte bevis för hennes beteende, möjligen en indikation.

    Kanske kan det få pappan att vakna upp i familjerätten redan så att han själv väljer att göra något åt saken.

    Barnen kanske också är tillräckligt gamla att berätta själva för utredarna vad de utsätts för?
  8. 4
    Det kan det kanske göra, så spara allt du kommer över. I tingsrätten vill man ju inte gärna se smutskastning, så där är det ju mer tveksam, men i familjerätten som kommer att göra utredningen kan det ju tas fram som ett av bevisen. I tingsrätten är det väl heller inte bevis för hennes beteende, möjligen en indikation.

    Kanske kan det få pappan att vakna upp i familjerätten redan så att han själv väljer att göra något åt saken.

    Barnen kanske också är tillräckligt gamla att berätta själva för utredarna vad de utsätts för?

Liknande trådar

  1. Tingsrätten
    By Anonymina in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 23:29
  2. Tingsrätten
    By Anonymina in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 09:50
  3. hur lång tid tar det för tingsrätten?
    By gift eller? in forum Separation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 13:25
  4. tingsrätten
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 20:52
  5. Tingsrätten???
    By ANONYMEN in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 18:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar