Storlek på cykel?
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Storlek på cykel?

    Letar ny cykel till Kajsa på Blocket, eftersom alla cyklar här är helt värdelösa, men hur stora är de egentligen? Hur stora ska de vara? Jag letar efter en helt vanlig typ Crescent med tre växlar och fotbroms - ni vet en sådan där man hade med pakethållare och blocklås och lampa med generator... 24tum, är det för stort? Hon är 128cm lång, så ganska kort.
    Det blir inte alltid som man tänkt sig. Då får man tänka om!

    K: 010127 (f), V: 030212 (f), A: 050426 (m), A: 070130 (f), H: 100630 (f)

    Mikrobloggar: TinTinsTirader
  2. 1
    Storlek på cykel? Letar ny cykel till Kajsa på Blocket, eftersom alla cyklar här är helt värdelösa, men hur stora är de egentligen? Hur stora ska de vara? Jag letar efter en helt vanlig typ Crescent med tre växlar och fotbroms - ni vet en sådan där man hade med pakethållare och blocklås och lampa med generator... 24tum, är det för stort? Hon är 128cm lång, så ganska kort.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Vi köpte en 24 tum förra sommaren när vår tjej fyllde 9 år. Hon är 130 cm nu så hon var som eran tjej är nu ungefär. Hon hade en 20 tum men det såg för hemskt ut när hon cyklade på den, knäna va i styret
  4. 2
    Vi köpte en 24 tum förra sommaren när vår tjej fyllde 9 år. Hon är 130 cm nu så hon var som eran tjej är nu ungefär. Hon hade en 20 tum men det såg för hemskt ut när hon cyklade på den, knäna va i styret
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Tack snälla, det var det jag misstänkte. Hon har en 20-tums nu, som dessutom inte går att höja särskilt mycket och den är helt klart för liten!
    Då får jag fortsätta leta - den perfekta cykeln jag hittade på Blocket igårkväll, försvann bara några minuter senare!
  6. 3
    Tack snälla, det var det jag misstänkte. Hon har en 20-tums nu, som dessutom inte går att höja särskilt mycket och den är helt klart för liten!
    Då får jag fortsätta leta - den perfekta cykeln jag hittade på Blocket igårkväll, försvann bara några minuter senare!
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Paulina fick en 24 tum

    våren -08. Den var stor för henne då, men det funkade jättebra. Nu i vår ska lillasyster (7½ år) få en 24 tum. Paulina är väl runt 130 cm lång nu (lillasyster bara ett par cm kortare) och 24 tum är perfekt. Jag vet dock att flera av Paulinas kompisar har 26 tum, men det är för stort för Paulina.
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  8. 4
    Paulina fick en 24 tum våren -08. Den var stor för henne då, men det funkade jättebra. Nu i vår ska lillasyster (7½ år) få en 24 tum. Paulina är väl runt 130 cm lång nu (lillasyster bara ett par cm kortare) och 24 tum är perfekt. Jag vet dock att flera av Paulinas kompisar har 26 tum, men det är för stort för Paulina.
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Vi köpte en 24 tum i höstas när dotterns 20 tum plötsligt var för liten, som över en natt kändes det som. Jag tror, som de ovanstående, att 24 blir bra. Vår dotter är drygt 130 lång nu, i höstas var cykeln aningen stor (fast det funkade i alla fall) men jag tror den kommer bli alldeles lagom nu när den åker fram i vår -om snön någonsin smälter!
  10. 5
    Vi köpte en 24 tum i höstas när dotterns 20 tum plötsligt var för liten, som över en natt kändes det som. Jag tror, som de ovanstående, att 24 blir bra. Vår dotter är drygt 130 lång nu, i höstas var cykeln aningen stor (fast det funkade i alla fall) men jag tror den kommer bli alldeles lagom nu när den åker fram i vår -om snön någonsin smälter!
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Nä, 26 känns alldeles för stort. Tack, då får jag fortsätta bevaka Blocket. Det är helt omöjligt att köpa en cykel här, så jag får bevaka vilt och be kompisar titta på anslagstavlorna i mataffärn!
  12. 6
    Nä, 26 känns alldeles för stort. Tack, då får jag fortsätta bevaka Blocket. Det är helt omöjligt att köpa en cykel här, så jag får bevaka vilt och be kompisar titta på anslagstavlorna i mataffärn!
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Ja, det är just det där "över natten" som häde, vilket ju är jättekul då vi drogs med litet längdproblem... Hon klarade sig precis för att slippa fler undersökningar och hormoner. Lillasyster är 7 och en fegis och har precis lärt sig cykla på den lilla cykeln och hon ser ut som en cirkusapa... Det får nog bli en liten rockad här, iallafall tills lillasyster är litet säkrare och behöver en större hon också. De är nästan precis lika långa.
  14. 7
    Ja, det är just det där "över natten" som häde, vilket ju är jättekul då vi drogs med litet längdproblem... Hon klarade sig precis för att slippa fler undersökningar och hormoner. Lillasyster är 7 och en fegis och har precis lärt sig cykla på den lilla cykeln och hon ser ut som en cirkusapa... Det får nog bli en liten rockad här, iallafall tills lillasyster är litet säkrare och behöver en större hon också. De är nästan precis lika långa.
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Vad härligt att det vände och att hon slipper både hormoner och fler undersökningar!
  16. 8
    Vad härligt att det vände och att hon slipper både hormoner och fler undersökningar!
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9
    Ja, det är en lättnad, även om hon fortfarande är en kortis!
    Stark som en oxe är hon och jag är ganska säker på att det är hennes astma som påverkat längden!
  18. 9
    Ja, det är en lättnad, även om hon fortfarande är en kortis!
    Stark som en oxe är hon och jag är ganska säker på att det är hennes astma som påverkat längden!
  19. Annam.4
    #10
    Jag tror som de andra, att 24 tum blir lagom. Vår tjej (9 i januari) har en 26 tum, men hon är lång, 145 cm ungefär. Tänk bara på att det inte är enbart storleken på hjulen som spelar roll! Det kan vara 24 tum med liten ram och bli en jättepluttig cykel, eller 24 tum med ganska stor ram och passa för större barn!

    Lycka till i cykelletandet !
  20. 10
    Jag tror som de andra, att 24 tum blir lagom. Vår tjej (9 i januari) har en 26 tum, men hon är lång, 145 cm ungefär. Tänk bara på att det inte är enbart storleken på hjulen som spelar roll! Det kan vara 24 tum med liten ram och bli en jättepluttig cykel, eller 24 tum med ganska stor ram och passa för större barn!

    Lycka till i cykelletandet !
  21. Medlem sedan
    May 2000
    #11
    Tack - det kan jag behöva!
  22. 11
    Tack - det kan jag behöva!

Liknande trådar

  1. storlek på cykel
    By mamma till D & A in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 06:41
  2. Storlek på cykel
    By Annika med 3 in forum _02 Vårbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 11:50
  3. Storlek på cykel
    By Annika med 3 in forum _00 Alla barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 07:16
  4. Storlek på cykel
    By Sussie m.O-02&Is-04 in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 23:06
  5. Storlek på cykel
    By Sara m Julia & 2 till in forum _02 Vårbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 22:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar