träffas med barn med ryggmärgsbråck
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    träffas med barn med ryggmärgsbråck

    Hej!
    Jag är mamma till en underbar 11-årig pojke med ryggmärgsbråck som söker vänner i samma ålder. Vi bor utomlands men hälsa på i Uppsala för utredningar på FBH. Det är inte lätt att skaffa vänner i samma situation för honom då vi bor i Polen och inte riktigt kommit in i det polska språket. Hör av er om ni vill höra mer om min som och kanske få träffas då vi är i Sverige nästa gång.
    Hälsningar,
    Irene
  2. 1
    träffas med barn med ryggmärgsbråck Hej!
    Jag är mamma till en underbar 11-årig pojke med ryggmärgsbråck som söker vänner i samma ålder. Vi bor utomlands men hälsa på i Uppsala för utredningar på FBH. Det är inte lätt att skaffa vänner i samma situation för honom då vi bor i Polen och inte riktigt kommit in i det polska språket. Hör av er om ni vill höra mer om min som och kanske få träffas då vi är i Sverige nästa gång.
    Hälsningar,
    Irene
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    En presentation

    Jag är förmodligen inte av intresse för din son. Men jag kan berätta lite om mig själv. Jag är född med ryggmärgsbråck det gyllene året 1956. Fyller alltså snart 54 år. Bor själv i en tvåa och klarar mig utan hjälp.

    När jag var 18 år tog jag körkort. Vid 20 års ålder började jag arbeta vid Televerkets kundtjänst, jobbade dock halvtid. Blev kvar där i över 20 år. Efter detta började jag ett liv som bilsäljare och blev kvar i yrket i nästan 11 år. Är arbetslös sedan ungefär 1 år tillbaka som en följd av den ekonomiska krisen som drabbade världen hösten 2008.

    Detta är alltså en kort redogörelse för mitt vuxenliv. Undrar du om något så är det bara att hojta till så ska jag försöka svara på frågor.
  4. 2
    En presentation Jag är förmodligen inte av intresse för din son. Men jag kan berätta lite om mig själv. Jag är född med ryggmärgsbråck det gyllene året 1956. Fyller alltså snart 54 år. Bor själv i en tvåa och klarar mig utan hjälp.

    När jag var 18 år tog jag körkort. Vid 20 års ålder började jag arbeta vid Televerkets kundtjänst, jobbade dock halvtid. Blev kvar där i över 20 år. Efter detta började jag ett liv som bilsäljare och blev kvar i yrket i nästan 11 år. Är arbetslös sedan ungefär 1 år tillbaka som en följd av den ekonomiska krisen som drabbade världen hösten 2008.

    Detta är alltså en kort redogörelse för mitt vuxenliv. Undrar du om något så är det bara att hojta till så ska jag försöka svara på frågor.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Önskar er lycka till

    Min dotter har nyligen fyllt 18 år så det är lite för stor ålderskillnad.jag hoppas ni får några bra kontakter,vänner.
    Blir lite nyfiken varför ni pendlar mellan Sverige-Polen.Är det inte väldigt psykiskt och fysikskt jobbigt?Tycker det är svårt att få ihop livet och vardagen i ett land.
    Lycka till med kompisar och att orka med pendlandet!
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  6. 3
    Önskar er lycka till Min dotter har nyligen fyllt 18 år så det är lite för stor ålderskillnad.jag hoppas ni får några bra kontakter,vänner.
    Blir lite nyfiken varför ni pendlar mellan Sverige-Polen.Är det inte väldigt psykiskt och fysikskt jobbigt?Tycker det är svårt att få ihop livet och vardagen i ett land.
    Lycka till med kompisar och att orka med pendlandet!
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Hej! Trevligt med svar! Tack! Vi har bott hela min pojkens liv utomlands. Då han föddes bodde vi i Ryssland. För vår del är det inte så svårt. Vi vet inte annat helt enkelt! Min pojke ser framemot varje gång vi skall till Sverige. Han kan flera språk och är jätte duktig på de alla. Vill gärna lära sig flera...Det livet har verkligen berikat vår tillvaron. Men det är klart att vi förlorar livet i Sverige. Min man jobbar här och vi vill vara här men honom och stödja honom här. Så småningom flyttar vi tillbaka till Sverige och då får vi se hur det livet fungerar då man har ett funktionshinder...
    Tack en engång för svaret!
  8. 4
    Hej! Trevligt med svar! Tack! Vi har bott hela min pojkens liv utomlands. Då han föddes bodde vi i Ryssland. För vår del är det inte så svårt. Vi vet inte annat helt enkelt! Min pojke ser framemot varje gång vi skall till Sverige. Han kan flera språk och är jätte duktig på de alla. Vill gärna lära sig flera...Det livet har verkligen berikat vår tillvaron. Men det är klart att vi förlorar livet i Sverige. Min man jobbar här och vi vill vara här men honom och stödja honom här. Så småningom flyttar vi tillbaka till Sverige och då får vi se hur det livet fungerar då man har ett funktionshinder...
    Tack en engång för svaret!

Liknande trådar

  1. Träffas ni ibland med barn?
    By Nicy in forum Autismspektrum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 00:21
  2. träffas 40år gift,barn
    By anonymt namn in forum Hitta nya vänner
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 13:10
  3. ryggmärgsbråck
    By mammajohi in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 17:12
  4. Träffas i Stockholm....utan barn!?
    By Jelena m.LoM in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 12:40
  5. ryggmärgsbråck
    By annab in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 12:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar