Mat på natten
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Mat på natten

    Hej. Vår lilla kille är en riktig liten buse, det är full fart hela tiden. Han hinner knappt äta. Så han envisas med att äta minst en flaska varje natt. Har någon något tips på hur vi kan få honom att sluta med det? Kram
  2. 1
    Mat på natten Hej. Vår lilla kille är en riktig liten buse, det är full fart hela tiden. Han hinner knappt äta. Så han envisas med att äta minst en flaska varje natt. Har någon något tips på hur vi kan få honom att sluta med det? Kram
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Vi körde cold turkey och tog bara bort flaskan. Hon var jättearg första natten, men efter det sov hon faktiskt ännu bättre än tidigare. Och som en positiv effekt blev hon storätare till frukost!
  4. 2
    Vi körde cold turkey och tog bara bort flaskan. Hon var jättearg första natten, men efter det sov hon faktiskt ännu bättre än tidigare. Och som en positiv effekt blev hon storätare till frukost!
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Jag har låtit mina barn fortsätta (jag vet att det är lite tabu men det funkar för oss). Särskilt svårt har det blivit när M började på förskolan eftersom de inte alltid serverar sånt hon tycker om. Vid två års ålder slutade storebror behöva kvälls/nattmål och min gissning är att det blir liknande med lillasyster. 2-3 år är människans naturliga digivningsperiod och jag tror det påverkar att våra ungars naturliga behov av nattmål är ungefär lika länge.
  6. 3
    Jag har låtit mina barn fortsätta (jag vet att det är lite tabu men det funkar för oss). Särskilt svårt har det blivit när M började på förskolan eftersom de inte alltid serverar sånt hon tycker om. Vid två års ålder slutade storebror behöva kvälls/nattmål och min gissning är att det blir liknande med lillasyster. 2-3 år är människans naturliga digivningsperiod och jag tror det påverkar att våra ungars naturliga behov av nattmål är ungefär lika länge.

Liknande trådar

  1. Ett pip i natten!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 08:28
  2. OäF - natten före natten före dopparedan
    By Erindriel in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 00:55
  3. Natten
    By ellem in forum _0807 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 22:00
  4. Hej i natten
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 22:09
  5. Natten?
    By Elsasmamma + Lukas 18/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 19:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar