Ni som kan/vet detta
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. 4 barns mamma
    #1

    Ni som kan/vet detta

    Jag och min ex har tre flickor...9,15 och 17 år. vi har haft dem halva tiden var, åtminstone yngsta flickan. De två äldre har börjat vara mer hos mig....de verkar trivas bättre hos mig(oss) då mellanflickan går i skolan här (pappa bor 3 mil från, så när de är där blir det svårare med kompisar etc) Yngsta och mellanflickan kommer ofta hit efter skolan för att senare åka till pappan på hans veckor. Mellantjejen kommer oftast en/två dagar i veckan till mig på pappans vecka. Äldsta tjejen är mer här än hos sin pappa, då hon har kille och de vill vara hos mig då det går bäst med bussar och så härifrån. Hon säger att hon trivs bäst hos mig.

    Han betalar inget underhåll, för det har ju varit 50/50 + lite mer här, men det blir ju mer och mer de är hos mig.

    Jag kan inte tvinga dem att vara hos pappa. hur ska man göra i detta läge? ska han betala ngt i underhåll? jag pluggar och har inte så mycket pengar att röra mig med och det blir ju rätt dyrt med mat för de extra dagarna de är här. Tonåringar äter mycket och så bor ju pojkvännen här på helger och nu under hela sportlovet.

    Jag är glad att de vill vara här, men jag säger att de får göra som de vill ( lilltjejen vill vara hos pappa och är det halva tiden)

    Reflektioner tack
  2. 1