Ni som kan/vet detta
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. 4 barns mamma
    #1

    Ni som kan/vet detta

    Jag och min ex har tre flickor...9,15 och 17 år. vi har haft dem halva tiden var, åtminstone yngsta flickan. De två äldre har börjat vara mer hos mig....de verkar trivas bättre hos mig(oss) då mellanflickan går i skolan här (pappa bor 3 mil från, så när de är där blir det svårare med kompisar etc) Yngsta och mellanflickan kommer ofta hit efter skolan för att senare åka till pappan på hans veckor. Mellantjejen kommer oftast en/två dagar i veckan till mig på pappans vecka. Äldsta tjejen är mer här än hos sin pappa, då hon har kille och de vill vara hos mig då det går bäst med bussar och så härifrån. Hon säger att hon trivs bäst hos mig.

    Han betalar inget underhåll, för det har ju varit 50/50 + lite mer här, men det blir ju mer och mer de är hos mig.

    Jag kan inte tvinga dem att vara hos pappa. hur ska man göra i detta läge? ska han betala ngt i underhåll? jag pluggar och har inte så mycket pengar att röra mig med och det blir ju rätt dyrt med mat för de extra dagarna de är här. Tonåringar äter mycket och så bor ju pojkvännen här på helger och nu under hela sportlovet.

    Jag är glad att de vill vara här, men jag säger att de får göra som de vill ( lilltjejen vill vara hos pappa och är det halva tiden)

    Reflektioner tack
  2. 1
    Ni som kan/vet detta Jag och min ex har tre flickor...9,15 och 17 år. vi har haft dem halva tiden var, åtminstone yngsta flickan. De två äldre har börjat vara mer hos mig....de verkar trivas bättre hos mig(oss) då mellanflickan går i skolan här (pappa bor 3 mil från, så när de är där blir det svårare med kompisar etc) Yngsta och mellanflickan kommer ofta hit efter skolan för att senare åka till pappan på hans veckor. Mellantjejen kommer oftast en/två dagar i veckan till mig på pappans vecka. Äldsta tjejen är mer här än hos sin pappa, då hon har kille och de vill vara hos mig då det går bäst med bussar och så härifrån. Hon säger att hon trivs bäst hos mig.

    Han betalar inget underhåll, för det har ju varit 50/50 + lite mer här, men det blir ju mer och mer de är hos mig.

    Jag kan inte tvinga dem att vara hos pappa. hur ska man göra i detta läge? ska han betala ngt i underhåll? jag pluggar och har inte så mycket pengar att röra mig med och det blir ju rätt dyrt med mat för de extra dagarna de är här. Tonåringar äter mycket och så bor ju pojkvännen här på helger och nu under hela sportlovet.

    Jag är glad att de vill vara här, men jag säger att de får göra som de vill ( lilltjejen vill vara hos pappa och är det halva tiden)

    Reflektioner tack
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Det finns tydliga regler och gränser för det här om du kikar in på fk.se Alltså när den ena föräldern ska betala underhåll och när umgängesföräldern (i det här fallet pappan) får göra avdrag. Ni ska dela på försörjningen oavsett var de är.

    De två äldsta är så stora att ni inte ska tvinga dem.

    Sedan kan jag tycka att om dottern har en pojkvän så ska du inte försörja honom också. Är hon hemma hos honom också så att det jämnar ut sig så funkar det ju, men inte om de bara är hos dig. Då får du sätta gränser.
  4. 2
    Det finns tydliga regler och gränser för det här om du kikar in på fk.se Alltså när den ena föräldern ska betala underhåll och när umgängesföräldern (i det här fallet pappan) får göra avdrag. Ni ska dela på försörjningen oavsett var de är.

    De två äldsta är så stora att ni inte ska tvinga dem.

    Sedan kan jag tycka att om dottern har en pojkvän så ska du inte försörja honom också. Är hon hemma hos honom också så att det jämnar ut sig så funkar det ju, men inte om de bara är hos dig. Då får du sätta gränser.

Liknande trådar

  1. Va e detta??
    By soffiplopp in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 10:06
  2. Vad är detta??
    By medelålders kvinna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 21:21
  3. Ok, detta med kändisar då... Detta är
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 16:35
  4. Läs detta
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 18:36
  5. Vad är detta?
    By Hanniiisen in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 07:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar